Khamis, 7 April 2016

TERAS IBOL









































Teras Ibol.....

Ni Stok lama dah... tu hari sapa tah dok menanya bila ada ibol bila ada ibol... bila dah keluar dia takda pulak beli hahaha, org lain pulak yang beli...

Teras ibol ni ada yang kata buat buat bisa... tok akui walau tok was was haha... khasiat nyatanya ialah Penganyer.bukan penganyer, tapi pemusnah joran org lain....

Ni petua Nenek tok la , hidup lagi nenek tok, la ni berusia 98 Tahun dah.. dia la yang suka dok bercerita kisah kisah zaman Jepun dulu, kisah Zaman Komunis dulu, Kisah Pesilat yang tak ramai zaman dulu , dan petua petua lama... walau dia kini berusia 98 tahun nak masuk 99 tahun.. ingatannya masih kuat lagi. 

Nenek Tok menceritakan teras ibol di kerat dan di buat macam pemegang penyapu atau panjang sikit dan di jadikan joran.... jika di sebuah kolam ada ramai yang memancing.... cuba guna teras ini untuk memancing... jika kita yang dapat dulu.. orang lain memang nganga la sampai habis, tapi..... kalau org lain dapat dulu... kita pulak yang nganga sampai habis... itulah kelebihan ibol. 

Jika zaman sekarang nak dapat sebatang bentuk joran memang susah, pulak tangan kita manja, mana boleh la nak pegang berat berat, teras ibol ni berat dan kuat. Jadi di nasihatkan di letakkan permata ini di joran sahaja.... ingat, kalau org lain dapat dulu, better anda balik tido je la hahaha.... kalau anda yang dapat dulu, insyallah org lain x dapat dah, anda je laaaaa.... 

Ini petua nenek tok... masih ada lagi dia di Kg walau kaki dah tak sekuat mana, namun ingatannya amat kuat sekali. 


Kod Produk : T.IBOL 6416
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 150

Tidak di Jual

18 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. tah, tok tak rasa apa pun..lek je hehehe

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    6. ooo, kalau gitu tok tak juai la, stok pun nak habis dah tu

      Padam
    7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa , ambe nak masukkan dalam cincin , then juai balik kat offline je, mahai ket hehe

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami