Sabtu, 16 April 2016

HIGH PROFILE : CINCIN JED BURMA








Cincin ini ialah kenangan Bahawasanya Tok Sendiri kena Tipu dengan seorang Peniaga Gemstone di Johor Bahru.

Ketika itu tok meminati batu zamrud dan mencari yang bersesuaian dengan bajet tok ketika itu. Peniaga ini menyatakan ini ialah Zamrud Colombia dan bernilai RM 1200. Dan tok membelinya kerana mempercayainya sebagai Batu Zamrud, setelah di teliti melalui pengetahuan sendiri dan peralatan yang tok beli bagi mengenal pasti permata, ia adalah permata Jed Burma. Dan itu ialah kali ke-2 tok di tipu olehnya, sebelum itu tok di tipu dengan Blue Sapphire Clear eyes yang sebenarnya kaca Namun alhamdulillah ketika itu unkle Bidi menyelamatkan wang Tok sebanyak Rm 1800.

Atas sebab sukakan bentuk design cincinnya maka tok kekalkan ia di dalam simpanan dan mengisikan dengan Khodam Jin Bernama Siti Adawiyah  Syeikh Al-Haj Di dalam tugasan memudahkan urusan kerezekian ketika berhadapan dengan sekutu bagi memperolehi Harga Menarik atau senang kata harga jauh lebih rendah dan jika ada barang yang tidak ingin di lepaskan, peniaga tetap akan melepaskannya setelah di pancarkan pandangan ke atas matanya. Mangsa terakhir penangan Cincin ini ialah seorang peniaga di Sebuah Aked berhadapan Bangunan Pembangunan Kemajuan, Kelantan .....lupa dah.... Yang pada mulanya tidak mahu melepaskan sebuah cincin paling di sayanginya di dalam simpanan beliau... Cincin ini biasa sahaja, namun permata kayu yang di pasakkan di cincin berkenaan ialah potongan dari sebatang Kayu Mimbar imam semasa membacakan Khutbah, Kayu mimbar ini berusia lebih dari 100 tahun dan akhirnya di gantikan dengan kayu mimbar baharu oleh kerajaan Negeri Kelantan... Kayu mimbar lama ini di potong potong dan di agihkan kepada anak anak murid imam berkenaan yang juga mengajar di sebuah Sekolah Pondok di Kelantan. Kelebihan kayu ini jika di gengam di dalam tangan dan tangan di masukkan ke dalam Air panas, tangan panas tapi tidak melecur... Insyallah item ini akan di masukkan juga ke dalam Halaman High Profile... Tapi harganya tok habaq terang... memang betui betui harga tak mau jual... kalau terjual juga, itu rezeki pembelinya. 

Cincin jed Burma ini masih berkhadam kan Cik Siti Adawiyah dan sehingga jika ada yang Grab ia.. Tok tidak akan mencabutnya kembali.. Penjagaan yang mudah, solat jangan tinggal, jangan buat maksiat, jangan minum arak dan bila perlu di gunakan baharu di sarungkan dan mata mesti di pandang ke mata yang di kehendaki... muka senyum..itu dah semestinya... pujuk tak perlu banyak... bukan sampai mengemis... insyallah dapat. 

Ia bukan untuk tujuan itu sahaja, apa sahaja yang bernama "mengecek", tak kiralah nak mengecek anak dara orang ke, nak mengecek pinjam wang ke, mengecek pinjam kereta ke, insyallah di beri tanpa rungutan. 

Pantangan tiada.... boleh masuk tandas, boleh segala gala , nak langkah pun takpa, kerana ia bukan isian ayat, dan khodam bukan berada di dalam batu... dia ada mengikuti di belakang, kanan atau kiri pemilik dan jika kita memasuki tandas.. tidak akan ia ikut kecuali menunggu di luar. 

Jika melakukan maksiat tiada tumbal di kenakan melainkan khodam akan berlalu pergi dan batu ini hanya kosong tinggal kelebihan alaminya iaitu penarik kerezekian ( Hijau )


Kod Produk : HP CNJEDMA S20-21
Bentuk : Cincin
SAIZ : 20-21
MAHAR : RM 800


* Mahar ini bukan mahar cincin.. kalau tok niatkan ia mahar cincin maka tok akan kecewa kerana tok beli dulu dah Rm 1200. Mahar ini ialah Mas Kahwin dan akad persetujuan pindah Milik akan Khodamnya. Cincinnya itu, tok pejam mata saja kepada anda yang sudi

17 ulasan:

  1. Aduuhhh!!ayah tertarik pada khodamnya yg tersangat indah khasiatnya tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye betul tu ayah.. tok, item lain bleh isi khodam yg mempunyai tugasan yg sama x?

      Padam
    2. niat hati memang nak grab, tapi masih tggu satu item yg terbaik dalam simpanan tok.. tp itupun kalau belum disunting.. ;)

      Padam
    3. Haippp!!tgk ayah sama na..satu pn belum dapat lagi huhu..kasi can la!!hahaha!!

      Padam
    4. he he.. itu yg takut juga ayah, kang kena item yg sama, memang naya.. ;)

      Padam
    5. Sebelum ni tuan pasni ayah pastu tuan dan ayah plak..hahaha!!pening!!

      Padam
  2. Kalau boleh ayah nk tok isi kan khodam ni pada masa akan datang..huhu!!

    BalasPadam
  3. Cam ayah kata ari tu dapat melihat akan datang minat dan suatu masa kita akan dapat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu ayah...ayah tlg lukis fb ayah..nk tgk koleksi ayah...hehehe...

      Padam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Taip puaka......kluar gambo singa nganga tu add..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Singa tu x penah kenyang ye yah. Menganga aje dia. Kekeke :D

      Padam
    2. Ngaummmmm.....
      Cantek nama khodamnya. Cik Siti Adawiyah
      Maharnya/ maskawin nya dari jangkauan.
      Saya fikirkan dulu.
      Insya Allah

      Padam
  6. Singa ni tk pernah kenyang ngan geliga kt gb ni..awas!!

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN