Sabtu, 30 Jun 2012

JED MERAH / DARAH

JED MERAH @ DARAH ( RARE GRED A )

RM 56


* Tuan Mansor .Ampang LOCK
26/7/2012

RM 56


* Tuan Mansor .Ampang LOCK

26/7/2012

BENTUK JENGKING RM 106
* Terima kaseh Tuan Faizzi, Rawang

RM 56

Ini ialah Jenis Rare Dan sukar dijumpai juga , ia bukan dari kalangan Jed Merah sebelum ini....

Kod Produk : JedMerah GA
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 56 - 106

BESI KURSANI

BATU KURSANI

* In Bidding System

SOLD OUT

* Terima kaseh Tuan Adim. PJ

* Terima kaseh Tuan Zamry.Cheras

* SOLD OUT OFFLINE

SOLD OUT

SOLD OUT 

SOLD OUT

Kod Produk : Batusani
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 76

Insyallah khasiatnya ber abad abad untuk kekebalan darurat seperti kemalangan, peperangan dan pergaduhan

Dalam simpanan Tok ada Batu Hitam Geng Geng Polo kat Selatan Thai Guna Dulu. Insyallah berguna Apabila diperlukan.

Batu berbentuk Besi Permata itu sebenarnya dilarang keluar dari Thai..wallahualam...

Kalau dari Burma pula ialah Batu Puteh... entah. Tok Pun tak pernah dengar.. Tok cuma tau dari Seorang SB yang sanggup ke sana semata mata nakkan batu puteh ini.. Harga batu puteh ini Sekitar RM 3000-5000 Sebiji.

Batu Hitam Dari selatan Thai Pula Terkadang menjangkau dari RM 3000-...entah..setakat itu saja tok tau harganya... Yang dalam simpanan Tok ni. Tok Nak Maharkan RM 306, Barang Tok Punya.Kebetulan masa kat tasek Alhamdulillah dapat Batu besi ini.. memang dok cari sangat sangat buat pakaian diri..

Gambar Tak boleh upload.. Kalau nak..sms Tok saja... boleh MMS gambarnya

GELIGA RARE

GELIGA TERAS NIBONG


Ini bukan petir, bukan mayang sari... ini ialah Geliga Teras Nibong..Bukan batang dia .. tapi 

GELIGA TERAS NIBONG

Ianya bukan kayu tapi batu yang diperolehi di dalam batang teras ini.... nak kata kayu jadi batu... erm.. maybe... 

Insyaallah kegunaannya sama seperti Kayu Nibong tunggal sebelum ini, cuma khasiatnya lebih tinggi lagi supernya ..maklumlah batu...tahan  la dari kayu tu...itu saja supernya hehe

Kod Produk : GERABONG
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : 256

Kuantiti : 1 Sahaja
( Takdop doh )


* Terima kaseh Tn Basir , Ganu

BATU PETIR

BATU PETIR






Sampai juga bulan julai..ingatkan sudah mahu kiamat dunia ini...

Alhamdulillah... Batu petir tok ni dah tinggal separuh dah..mungkin boleh dapat lagi lebih kurang 30-40 permatanya..lepas tu.. say good bye lah

Batu petir bukan jenis boleh di beli di mana mana kedai biasa atau tepian jalan... nak mengenal petir mudah saja..strukturnya... banyak petir dijual tepi jalan strukturnya..alahai..lekeh sangat... maksudnya bukan batu petir lah tu...

Apa nak jadi zaman sekarang Tok pun tak tahu lah... Cepat lah sikit kiamatnya ..dah tak tertahan lagi hehe....

Kod Produk : PETIR JULAI 1
Bentuk : permata cincin
MAHAR : RM 86

No Nego plz... stok dah nak clear


Info tepi:

Ada beberapa cust Tok musykil bila dulu tok cakap batu sekian sekian lepas ni tak dapat dah... kemudian alih alih ...ada lagi seperti Geliga Puteri mayang sari tu... 

Tuan tuan...pertama sekali tok nak minta maaf lah..Tok mengagak keberadaan sesuatu Permata itu mengikut apa yang Tok nampak dan ada sekarang atau pada waktu itu. 

Kalau ke depan tiba tiba dapat lagi..nak buat lagu mana kan.. takkan lah tok nak buang pemberian orang sana.. kang merajuk..tok juga yang susah nanti..alahai...kesian la tok ni..daif...

HARGA

Harga / mahar / nilai / tebusan / fidyah / mas kahwin ( hukum mas kahwin dengan orang sahaja, bukan dengan batu atau khadam batu...itu mengarut namanya...omputeh panggil bullshit... tapi tok panggil ferretshit sebab tok ada ferret 2 ekor )  heheh..jangan marah na.. sesekali bergurau tak salah kan 

Semua yang disebut di atas ialah berdasarkan kuantiti permata / geliga sedia ada dalam stok Tok.... 

Kalau barangnya jenis rare tapi murah...jangan salah sangka... thats means tok ada setong drum batu permata jenis tu, dan kalau jenis permata biasa biasa, harganya mahal... bukan sebab apa, tapi sebab stoknya sikit sangat dan terhad. 

Ingat tau....

Aura nya tetap hebat...tok tak pandang

Batu permatanya jenis mahal ....Tok tak pandang

TAPI 

Kuantiti sikit.... harga Dia Tok Pandang

Kuantiti banyak.... harga dia tok pejam sebelah mata

Kalau lagi banyak..... Harga dia tok pejam kedua mata

Yang mana pernah datang tahulah 

Bila 

Ada sesetengah Permata 

Tok 

Jual / mahar kan

RM 0.25

Sahaja

Bukan nak ungkit tau... kalau tak cerita orang tak tahu, kalau cerita orang cakap bukan bukan..

Adat...

Perjalanan mengenal diri

Wah wah... dah masuk mengenal diri pulak

Jom

www.tokmatlive.blogspot.com

Tapi blog baru biasalah..bahan belum banyak..lagi pula

hanya 


Penambah perisa 

Untuk

Anda semua pelanggan yang Tok

Kasihi

GELIGA

GELIGA PUTERI MAYANG SARI 


Kod Produk : GPMS 1-5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 306

PROMO JULAI : RM 206

* Terima kaseh Tn Nabil.N9
------------------------------------------------


Kod Produk : GPMS 2-5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 306

PROMO JULAI : RM 206

------------------------------------------------



Kod Produk : GPMS 3-5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 306

PROMO JULAI : RM 206

------------------------------------------------



Kod Produk : GPMS 4-5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 306

PROMO JULAI : RM 206

------------------------------------------------



Kod Produk : GPMS 5-5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 306

PROMO JULAI : RM 206

In Bidding system
------------------------------------------------

Link Berkaitan :


G.BULAN

GELIGA BULAN GRED C



In Bidding system

Insyallah... dengan izin Allah swt, ianya amat ampuh sebagai penganyer... bagi gred A dan B lah, yang jenis C Tok tak pernah cuba, namun setahu Tok, Gred Ialah pada Rupa...Khasiatnya tetap sama

Kod Produk : G.Bulan GC
Bentuk: Permata Cincin
MAHAR : 46

G.KEBESARAN PANGLIMA

GELIGA KEBESARAN PANGLIMA

* Terima kasih kpd Tn Aza, Bangsar
In Bidding system

*Terima kaseh Tn Zamry, Cheras

Geliga kebesaran Gunung berlumut, hasil penarikan zikrullah Tok ..Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi.

Amat sukar memperolehinya.. Tok boleh cakap... insyallah ini ialah stok terakhir dalam masa 2-3 bulan ini..itupun tok tak jamin...

Insyaallah dimaharkan pada mahar berpatutan.

Kod Produk : G.KEBPANG
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 306

TEMPAHAN PELANGGAN

TEMPAHAN PELANGGAN




111

111

112

113

113

114

114

115

116


Gucmani Tempahan Tuan Azli

G.Bulan Tempahan Tuan Goh, Ampang








GUCMANI SIRI 5

GUCMANI SIRI 5


Kod Produk : GucmanI 1-5 siri 5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

PROMO JULAI : 206

-------------------------------------


Kod Produk : GucmanI 2-5 siri 5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

PROMO JULAI : 206

* In Bidding System
-------------------------------------





Kod Produk : GucmanI 3-5 siri 5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

PROMO JULAI : 206
* Terima kaseh Tuan Zamry.Cheras
-------------------------------------




Kod Produk : GucmanI 4-5 siri 5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

PROMO JULAI : 206

-------------------------------------




Kod Produk : GucmanI 5-5 siri 5
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

PROMO JULAI : 206

-------------------------------------

Link Berkaitan : 

KAYU NIBONG TUNGGAL

KAYU NIBONG TUNGAL


Insyaallah dengan nama Allah yang maha kuasa, maha besar... Inilah kayu nibong tunggal

Apa yang special sangat ya kayu ni?

Insyallah ianya:

Pembisa ( muntah darah jika memukul lawan )
Penggerun jin

Dinasihatkan bagi yang memilikinya agar berhati hati apatah lagi jika yang menjadi seteru ialah sahabat anda, adik beradik dan sanak saudara.. Ianya amat berbisa sehinggakan sesiapa yang terkena pukulan ( tumbuk ) nya akan mati muntah darah dalam tempoh 3 hari.

Boleh test pada binatang garang seperti anjing gila dan sebagainya.

Kod Produk : K.Nigal
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 106

* Terima Kaseh Tn Zakaria. Pahang

Sukar mencari pokok nibong tunggal ( sebatang ) , banyak kita jumpa nibong banyak rumpun. Ini original Nibong tunggal sebatang



PERMOHONAN 3

PERMOHONAN TUAN AZA




Maafkan saya... saya tak kenal batu permata ni nama apa. dah puas mencari namanya namun x dapat... celoreng hitam bersama emas keemasan. 

Namun khasiatnya saya tahu serba sedikit :

Insyallah :

Mampu digunakan sebagai medium perubatan mistik
Pemagar diri dari kejahatan sihir
Kekebalan darurat 
dll