Isnin, 25 April 2016

KEMUNING HITAM
























































Kemuning hitam........ ni dulu...barang susah, kemudian sekejap.. ia top dan banyak di pasaran.......la ni... slow balik sebab yang banyak tu rupanya banyak yang palsu.. bukan kayu kemuning.... dia pun slow tu , sampai sale kayu kemuning tok sendiri yang asli terjejas... dah payah la... 

" Nila setitik rosak susu sebelanga "

Tapi takpa... tok tetap teruskan penjualan kayu kemuning hitam ini memandangkan keberadaannya asli di pasaran agak kurang dan bagi menampung kerugian yang di alami pembeli lainnya. Kalau tok tok tak merungut, tapi tok anggap ia sebagai iktibar dan pembelajaran diri tok sendiri. Jangan merungut, insyallah Allah akan gantikan dengan yang lebih baik.


Ramai orang tak tahu apakah kelebihan kemuning hitam... 

Jika di masukkan ke dalam air panas, akan keluar getahnya dan ia di minum, mentawarkan racun

Jika masuk hutan atau ke PLKN, bekalkan anak anda dengan benda ni selain 1st aid moden.. berikan ia sebagai cincin, bukan sahaja dapat di gunakan sebagai tawar racun, malah mentawarkan bisa sengatan kala dan lipan serta penjauh gangguan Jin dan makhluk halus lainnya. 

Khasiat dia banyak lagi. Tapi apa yang tok nak cakap.... kalau bab nak mencari rezeki dalam hutan .. bawak lah benda ni... kayu lain tu kalau bab cari rezeki, takda guna.. macam bertam, buat pukul orang boleh la... kalau masuk hutan nak pukul sapa?.. pukul rimau, berani ka?... haha..kot terkencing dalam seluaq dulu la kot... kaki harimau tu besarnya 2 tapak tangan kita ni kalau hak tua dan paling besar dalam hutan tu. 

Kalau anda kerja hutan... cuba cari daun mata rimau, daun ni apa saja pokok, tapi dengan syarat daun ni pernah di buat intai oleh harimau sebelum menerkam mangsanya, daun  ini tembus pandang... boleh jual juta juta. tak caya?.... jangan tanya runner baru, depa bukan tau apa..tanya runner yang dah tua baya ayah ayah kita..insyallah kenai....



Kod Produk : KHITAM 24416
Bentuk : Kemuning Hitam
MAHAR : RM 80

Kalau anda dapat tawaran lebih murah, silakan, kalau x asli jangan tanya tok lah

12 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Macam mana tok muda nak kenal dengan daun mata rimau nie?

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. hurm, penawar hitam tok mudah dapat

      Padam
    3. Alhamdulillah. Rezeki tu tok.. :)

      Padam
  4. Balasan
    1. Payment done details sent to evernote.

      Padam
  5. Salam,item 24416-1A payment done..
    sat lg update detail kt evernote..

    BalasPadam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami