Khamis, 7 April 2016

BATU BULAN






Alhamdulillah, tok mulakan hari ini dengan Bismillah Hirrah Manirrahim dan halaman pertama kita pada hari ini ialah 

Batu Bulan

Atau Nama Mistiknya di Blog GB ialah Geliga Bulan

Atau Nama Sainsnya Moon Stone

Sama tak erti namanya?... sama kan.. bunyi saja lain hahaa..

Kegunaan pula tak sama jika mengikut Kepercayaan mat saleh ia di gunakan di dalam ikhtiar penaik seri wajah, Membersihkan aura badan pemakai dan boleh di gunakan di dalam merawat aura pesakita lemah semangat.

Manakala di dalam kepercayaan orang Melayu Umum pula ( melayu Moden ) .......sebagai hiasan... so bila sebut sebagai hiasan ni, org kaya saja boleh pakai, org miskin tak boleh pakai kalau tak nanti di cop sebagai lupa diri.........Pelik nooooooo

Kepercayaan Orang melayu zaman dahulu yang kaya dengan adab, sopan dan budaya ialah ia membantu di dalam mempercepatkan dan memperbanyakkan hasil tangkapan di sungai ( udang galah ) dan juga penglimunan dari musuh. 

Orang melayu zaman dulu dulu bukan mcm zaman sekarang tuan tuan, mereka sebenarnya bangsa yang bijak di dalam perniagaan, maju di dalam pembinaan dan ini ada di sebut di dalam karangan sebuah buku catatan Belanda bahawa Kerajaan Melayu Melaka Sukar di tumbangkan memandangkan Meriam yang di gunakan lebih canggih dari Meriam Belanda, Kapal Kapal Perang Laut Melaka Lebih laju dari kapal kapal perang Belanda, Jika anda ingin mengesahkan, sila membacanya di dalam Kapal Besar di Melaka, Alah... Kapal tongkang tepi jalan tu la... masuk dalamnya... tongkang tu muzium sebenarnya dan cari artikel yang tok maksudkan. :)

Orang melayu zaman kini harap saja moden... tapi haram tak tau apa langsung... kerjanya nak bergantung dengan orang, malas nak berusaha dan suka ciplak hasil karya orang lain... itu dah jadi resam selepas British mengubah sejarah nenek moyang kita bagi melemahkan bangsa kita menjadi sebuah bangsa yang paling malas di dalam dunia ....... yang dulunya di geruni dan di hormati.. kini... umpama tiada apa apa lagi yang tinggal untuk kita. 


Kod Produk :  BBULAN 6416
Bentuk : Batu Bulan
MAHAR : RM 150


6 ulasan:

  1. tok..batu zamrud or sapphire ada stok dapur x..?dh lm mencari..huhu hr tu x sempat grab.. ;((

    BalasPadam
    Balasan
    1. sapphire ada, zamrud on daway tuan... kalau sabar menunggu insyallah berbaloi

      Padam
    2. tok..sy dah mesej kata nk batu sapphire tu..mcm mn nk bli stok dapur tu?

      Padam
    3. tgu PA tok cakap ada atau tidak dulu tuan, mcara mahar sama sahaja.

      Maybank 551016691626 My Gemstone

      Kendian Wassupkan ke 0178259540

      Gambar Slip bayaran, nama, alamat dan nama brg...settle

      Hari ni jumaat PA tok cuti

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN