Rabu, 11 Julai 2018

ITEM ITEM LUAR BIASA ( PERTANDINGAN MAHAR )

PERTANDINGAN GRAB DAN BAYAR WITHIN 1 HOUR






Alhamdulillah.


Esok akan masuk item item luar biasa untuk tatapan anda. 

Masalahnya ia di dalam konsep 1 HARI.. Esok masuk.. lusa dah tak ada... ini kerana kita akan bersama beberapa guru handal dan berpuluh pembeli dan international buyer... nasib korang lah nak dapat barang rare atau nak terlepaskannya. 

Esok tok berada di sebuah lokasi yang mana hanya di ketahui peniaga dan pembekal geliga , item rare, mistik , item luar biasa dan tok berlumba lumba dengan pesaing lain bagi mendapatkan item item menarik. 

Oleh kerana tok tiada modal yang mencukupi untuk memaharkannya terlebih dahulu , maka tok akan lakukan konsep Snap and Publish. Anda Grab dan bayar maka terus dapat barang itu. Thats means tok tidak pegang barang . Untuk item bermodal tok tak berani beb , kalau tok beli org tak mau beli pula dari tok macam mana?... 

So... siang esok... JAGA JAGA.. siapa cepat dia dapat.... Kalau GRAB hari ni 2 hari lagi nak bayar, minta maaf baik anda lupakan.. kerana buyer pihak lain lebih cerdas dan terlalu lama mereka rasakan untuk menunggu 2 hari itu. 

So esok.. kita lihat.........

Di dalam semua item para guru guru dari Indonesia, Thailand dan Malaysia... barang apakah yang akan menjadi milik anda.. ?

Tok Siam mungkin belum pulang dari siam, kalau dia takda in sha Allah Anak anak buah dia ada menanti. 

Auction ini cuma diadakan 3 jam sahaja dan tok datang sejak semalam lagi, ada yang datang sejak 2 hari lepas dan ada yang datang baru tadi sampai, riuh rendah suasana... tapi kebanyakan bila nampak tok, semua melarikan muka?... kenapa bro... ada buat salah ke?.... 

Di sini semua peniaga yang datang mempunyai disiplin , mereka diam membisu dan hanya berurusan dengan org yang mereka berurusan dengan penuh disiplin.. actually mereka sebenarnya takut kalau ada mana mana pihak yang ambil gambar dan revealkan lokasi auction ini yang selalu di jalankan di setiap negeri apabila ia di anjurkan. 

Kehadiran tok tahun lepas di sini amat melucukan kerana ada beberapa blogger yang juga pesaing kita bila nampak tok... mereka jadi freeze..mata terbeliak... kemudian..dorang cover muka dan pusing badan..dan haha... berjalan semula dari mana arah mereka datang.. 

Walau pun kebanyakan mereka berniaga tanpa letak muka di blog atau di Facebook...Pernah dengar 1 ayat " penulisan / suaranya tak padan dengan mukanya".... ini bermaksud ada org kenal watak seseorang melalui cara penulisan, penyampaian kerana melalui psikology org mampu mengenali kita hanya melalui gaya kita termasuklah gaya penulisan. 

Tok cuma ingin maklumkan bahawasanya tok tak pernah berasa gayat pun kalau nak men-DOKUMENTARIKAN lokasi lokasi ini.. sebab bagi tok lagi ramai org berniaga, lagi bagus... terutama org melayu.. tapi faham faham sajalah bagaimana org melayu berniaga.. hanya untuk bersaing mereka sanggup buat apa saja termasuk menjual bawah modal... bila semua dah lingkup ( pesaing mereka ).... bangsa lain yang lebih bijak akan masuk iaitu bangsa Cina akan masuk pula... dan mereka mampu jual lebih murah lagi.. sebab?.... mereka borong bukan 1 jenis 100 biji bro............10,000 pcs 1 jenis ... Melayu yang nak konker tadi mana boleh tahan, last last dia pun sama sama terjun payung... hehehe... 

Hari ini juga akan ada ramai peniaga di bazar bazar seluruh Malaysia hadir , terutama bazar karat, bazar pagi yang menjual barangan lama lama, cerek lama, ayam lama, tongkat lama, pedang pedang jepun, sampai ke cangkul patah pun ada . Kalau batu permata geliga, buntat tu..... jutaan Pcs ada di bawa bersama para guru dan wakil wakil guru dari seluruh ugama, dan bangsa di dalam Asia. 

Kalau tok DOKUMENTARI kan tempat ini, off course ramai akan marah dengan tok.. bukan sorang dua saja... barangan macam barang antik tidak akan ada harga lagi... negara kita bukan besar dengan hanya populasi tidak lebih 30 juta rakyat Malaysia... jika yang datang ke sini sebelum ini ialah 200 orang, dan selepas di Dokumentarikan ia akan meningkat kepada 2000 orang ke 5000 orang... siapa yang akan Jahanam?.... ya ..peniaga melayu ...... Berapa sangat peniaga kita ada modal jika kita nak bandingkan taiko taiko besar di luar sana yang cuba mencari lokasi terbaik ini?.... 

Alhamdulillah tok bangun awal ni sebab tak sabar nak jumpa kawan kawan lama...dan melihat muka muka kelat beberapa peniaga yang sebelum ini selalu mengkondemkan tok... jaga jaga tau.. sebab tok bukan datang seorang diri.. angkatan tentera peribadi ada bersama tok neh. Muka jangan kelat sangat.. sat g aku kutip apa pun tak boleh... mai sini buat biasa..buat chill okay..hihihi....



2 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN