Rabu, 18 Julai 2018

KE SATUN

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semuanya


Hari ini Tok , bonda dan sepasang suami isteri dari Kuala Lumpur yang juga sahabat tok akan ke Satun, Saja tok bawak dia jalan jalan sebelah sana, katanya nak shopping baju baju yang murah dan lain lain barangan. 

Jadi dalam update hari ini sepatutnya ada item Delima merah air dari 10% - 80% yang bakal di persembahkan, namun kerana bonda hangpa pun dah tido awal mungkin nak bangun awal untuk ke Satun, maka Tinggallah tok sensorang diri menaip di pejabat ni haha.... 


Ok so tok boleh bagi price sahaja di sini Ya, in sha Allah nanti malam Tok akan cuba buat update ikut jam standard kalau sempat. 


Panchar delima 10% : RM 120 ( Kuantiti 20 Biji Shj ) 

Panchar delima 75% : RM 800 + Gelas Special ( Kuantiti 1 Biji Shj ) 

Panchar Delima 80% : RM 1200 + Gelas Special ( Kuantiti 3 Biji Sahaja )



Permaharan boleh di buat seperti biasa, jika anda nak melihat gambarnya, sila Whatsapp 0178259540, Semua P.A Bekerja pada hari ini , hanya Tok dan Bonda Sahaja tidak ada. 

20 ulasan:

  1. Assalamualaikum tok...apa perbezaan Panchar Delima dengan Delima Merah Air? dan boleh tak kongsikan cara penjagaan Delima ni? Maaf brtanya untuk menambah ilmu..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt tuan. tiada perbezaan, yang membezakan nama sahaja, kalau di GBunian ni, keduanya sama, memancarkan merah delima di dalam bias air di sekeliling cawan.

      cara penjagaan delima paling mudah ialah memasukkan ia terus ke dalam botol ada madu dan mengambilnya semula seeloknya selepas habis madu di minum

      Padam
    2. Terima Kasih atas perkongsian tok...saya ada terbaca posting tok bertarikh 18 Mac 2012 brtajuk "Cara Penjagaan Permata Kami". adakah cara itu boleh digunapakai juga?

      Padam
    3. Sama sama tuan.boleh juga tapi bagi delima.ia x memberi kesan cepat

      Padam
    4. Delima kesannya paling awal lebih kurang setengah tahun juga tu pun merahnya dalam sekitar 30% atau 40% bergantung kepada kerajinan kita menjaganya.. Saya menjaga delima saya selama lebih kurang hampir setahun setengah untuk mencapai 100% merah air..Saya ada 6 biji panchar delima yg mampu merah air..Buat masa sekarang hanya sebiji bias merah airnya 100%,80%-90% sebiji,40% sebiji..
      Dan selebihnya 20%-30%.. Penjagaannya sama seperti yg tok terangkan cuma saya tambahkan 2 jenis barang lagi selain dari madu Lebanon..

      Padam
    5. Masukkan madunya sampai tenggelam delimanya ke bang tf

      Padam
    6. Madu Lebanon tu madu ape ye??apa 2 jenis brg yg tuan mksudkn tu? huhu

      Padam
    7. Salah taip tu...Madu Lebah sebenarnya..2 barang tu rahsia saya la.mana boleh nk citer semuanya hahaha..

      Padam
    8. Rendam madu sampai tenggelam tuan.. Baru berkesan.

      Padam
    9. Btl tu tuan tentera.Barang rahsia mmg susah nk korek.haha

      Padam
  2. As salaam tok dan bunda , smg diberkati Allah,slmt dlm prjallanan, serta dipermudahkn sgl urusan Amiin

    BalasPadam
  3. Xpecah ke tok rendam delima dlm madu lama2?.madu kelulut blh kan tok?ke ada amalan tambahan lain selain rendam dlm madu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pecah tuan.. Saya rendam Dalam madu selama hampir 1bulan setengah malahan ia mempercepatkan proses mematangkan delima tersebut.

      Padam
    2. batu tak ori saja akan pecah tuan tuan, ori mana pecah

      Padam
    3. Terima kasih tok dan tuan tentera.sekarang juga kasi rendam.haha.bismillah

      Padam
    4. Silap bukannya 1bulan setengah..1tahun setengah

      Padam
  4. Teringat kat mustika delima guru saya. Mmg direndam dlm madu. Sy cuma dpat lihat shj tanpa disentuh. Madunya nampak kering setelah direndam lama. Tp ni mungkin bukan yg boleh memancarkan warna air, cuma ia dr alam sebelah

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN