Khamis, 6 Julai 2017

PENJELASAN CARA KERJA PA TOK MUDA

Alhamdulillah kini Tok Muda ada 2 PA la... dan dua dua ni sebenarnya bukan lah PA... mereka berdua adalah pengarah syarikat tok kini... dan Sebenarnya istilah Personal Assistant tu tak wujud lagi. 

Tok pula ialah orang di belakang tabir yang membantu mana yang patut...duit jualan GB tok tak amik kecuali depa berdua ni aje dan juga staff staff tok... sudah tok bagitau di FB mana pulak duit tok buat belanja...haaaaaa tu rahsia Besor..x leh cerita sangat.. Bahaya... Mana CEO makan duit buat belanja tu rahsia la ... So Director 2 org dan staff staffnya sahaja yang uruskan. 

Cara kerja mereka mudah saja tuan tuan....bab  ni tuan tuan kena faham kalau nak barang tuan tuan sampai dan tak keciciran... 


PAGI : semak dan ambil order 2-3 Jam

TENGAHARI : Pack Barang 2-3 Jam

PETANG SEBELUM 4.00PM : Start Kereta, Pos barang dan beratur pula nak beli sampul prepaid baharu ...Proses ini sekitar 2 Jam... 


Jika anda bagi mesej selepas jam 12-1.00pm dan tak terbalas sampai ke malam tu.... jangan GELABAH beruk makyeh pulak... order anda tu sampai..usah risau, kalau hp mereka hilang pun... whatsapp mereka sync dan ada backup sebenarnya.. Data Backup. 

Jadi kalau Tengahari anda nak mereka balas mesej anda atau baca mesej anda...dan di waktu tu mereka sedang pack barang.......

Dan di Waktu petang anda nak mereka balas dan tengok mesej anda dan ketika itu mereka sedang berpeluh beratur di Pejabat Pos....

Tok Tak Rasa la Mereka SEMPAT nak pos barang anda tu......... melayannnnnn la sampai bila bila mesej pelanggan yang tak pernah henti menempah barang... Layan mesej.. barang x sampai... Sapa nak Marah?.... pasti anda la yang marah kan?.... 

Jadi .............

Apa yang perlu PA tok lakukan ?.... untuk memuaskan hati pelanggan GBunian?.........

Cara Bagaimana lagi?... jika anda ada cadangan..sila ketengahkan di ULASAN....

Tapi jangan sampai ambil masa mereka 24 jam...mereka bukan robot..mereka manusia, ada ibu bapa, ada hobi... ada suami dan ada anak... ( ustazah tu Wife tok Muda ) .dah sat g aku pulak jadi suami kesepian... korang nak temankan ke hahaha...


Jadi harap bersabar... item anda kok mana pun akan di hantar.... 

La ni yang jadi lambat tu pasal.. tu hari raya... order bertambun.. Mr Baz pulak time tu la kena Demam campak... sampai 2 minggu tak boleh balas mesej dan hantar barang..... Dah budak tu kena campak...nak suruh kerja ke?... nak suruh pegi beratur di Pejabat Pos ke?..., kurang kurang...tok muda kata ..... Biarlah ada hati perut sama.. ka tak mau hati perut tu lagi..boleh tok muda ambik la kot jarak jauh hati perut tu na.. hahaha

Jadi tok muda harap..fahamlah situasi kami di sini... Kami cuba sedaya upaya nak memuaskan hati pelanggan GBunian dan masalah ini ( tambun sejak raya ) akan selesai kurang 3 hari insyallah kerana Mr baz pun dah sembuh sepenuhnya...... Jadi tok muda harap anda berpuas hati dengan perkhidmatan kami dan semoga kita terus berurusan .insyallah 

Wassalam

20 ulasan:

  1. Alhamdulillah atas pencerahan tok . semoga GB terus maju jaya dan semakin kehadapan,,,

    BalasPadam
  2. Pendapat saya lah, saya xkesah sgt kalau barang diposkan dlm msa 2-3hri.. melainkan kalau saya outstation selepas order.. saya akan request dihantar lmbat sikit atau dicepatkan..Asalkan barang smpai.. itu je..t.kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih tuan.. bukan semua tak paham. ada la sorang dua saja, sampai tahap mendesak, siap maki lagi..tu yang tak tahan . last last dalam kalut tok dan wife buat juga, anak dok sebelah teryak macam nak pengsan pun buat tatau ja , nak hantarkan brg dia tu ..

      Ada setengah org dia mentaliti dia profesional, tinggi, dia boleh faham,..

      Boleh faham yang kita di GBunian ni berniaga dah 5 tahun non stop. nama terpacak unggul di sidang maya. p mana org kenai.. dan kita pun nak berniaga lama..bukan macam sesetengah peniaga yang ada kerja makan gaji, macam tu depa tak kisah.. hold barang customer, customer nak lari pun takpa, depa ada gaji.. tok kat sini semata mata bisnes ni dan beberapa lagi bisnes sampingan lain. Takkan kita nak tabur pasir dalam periuk nasi kita?.. betui dak.. pikir la sama lojik akal .. takkan tok nak lari..kita dah establish lama di bidang ni , takkan kita nak siakan bakat kita ada, nama kita ada, prestasi kita ada... takkan la kan..

      Kalau boleh pikir lojik sampai macam tu..senang.. kalau nak balik kg, update siap siap alamat kg kat mana, kalau nak p oversea..takpa kita hantar p oversea.. customer kita pun bukan dalam Malaysia saja, Tn Gunawan tu duduk australian, Tuan M. Hassan dulu dok UK...la dok brunei... tuan rizal singapore... yang kat dubai pun ada. Russia pun pernah Barang GBunian sampai.. bulan saja tak sampai lagi...

      Jangan risau berurusan dengan anda Gentle...kami Gentle.. tiada masalah... Anda bagi kepercayaan kat kami 50%, kami bagi kepercayaan pada anda 100%...

      Itu lah GBunian...

      Walau banyak musuh menyerang..kami tak putus asa.. kami tak off blog dan p buka nama lain... kami pertahankan kerana kami di jalan betui.. semua pun tau.. kalau tak betui.. x lama.. melingkup masuk longkang.. kami nak takut apa...apa salah kami buat?... kalau salah p report ..polis siasat dan kalau terbukti kami salah .. tangkap..habis cerita...kalau tak terbukti kami salah bayar la saman malu, apa susah sangat... macam tok kata Anda GENTLE kami Lagi GENTLE.. Baik apa pun urusan. Anda Serius kami serius ...

      Padam
  3. terbaik tok.semoga gb terus sucsess...

    BalasPadam
  4. As salam semua, saya pelanggan lama GB. Selama saya berurusan dengan GB Alhamdullilah tiada masalah. Terima kasih pada Tok mat dan keluarga GB kerana memberi perkhidmatan dan layanan terbaik.

    BalasPadam
  5. tok biasanya geliga lipan berapa lama kena didik utk tembus pandang?

    BalasPadam
  6. Salam tok..no pone khusus untuk hantar detail

    BalasPadam
  7. Assalaamu'alaikum utk semua pelanggan GB, emang betul apa yang di ucapkan tok Mat..
    Saya sdh menjadi pelanggan lama di GB ini...berurusan dengan GB ini alhamdullilah tiada pernah ada masalah, jadi untuk kawan2 pelanggan lain tak usah kuatir..be Happy semua nya beres๐Ÿ‘Œ✌️๐Ÿ˜

    BalasPadam
  8. Salam tok,skrg kalau dh buat payment kna berurusan ngan ustazah ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. mr baz la ni dia bantu akak dia ( wife tok ) pack barang dan hantar. dia bukan lagi PA tok kecuali director yang bekerja bersama akak dia .. tok cuma bantu di belakang

      Padam
  9. insyallah tok dan sekeluarga di mudahkan segala urusan dan terus di murahkan rezeki.

    BalasPadam
  10. Salam semua GB tempat kita boleh dapat BRG ORi yg terbaik nama dah BRG mistik tapi kalau TokMuda warranties kenapa nak persoalkan lagi Tokmuda pasal BRG sampai lewat ITU tentu besebab dgn izinNYA terjadi kat saya juga BRG higher value tu tapi Tak sampai2 rupanya saya tersalah text antara EnBaz Dan UST akhir sampai juga walaupun stock dah clear BRG permohonan tu setahun 3kali baru boleh dapat atas usaha TokMuda akhir dapat juga..phuuh memang TokMuda class A bukan cap Ayam terimakasih GB group ..u all the best

    BalasPadam
  11. Tu la ade setengah x phm kn....kalo dh femes...mn dan nk layan sume....msti la lambat skit....x pernah femes ni....sbb tu x dpt tangkap tu....kikiki

    BalasPadam
  12. saya YAKIN dengan servis Tok Muda sejak 2-3 tahun yg lps..lps sy dah update PD @wassap diorang, sy terus padam je. sebab dah mmg yakin sangat2...

    KEEP it UP! GB

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN