Isnin, 24 Julai 2017

KOMEN DAH PUBLISH

Minta maaf lambat terbitkan komen anda hari ini.. tok terlelap tak sedar kerana keletihan mengendalikan kem Mistik Dari Jumaat sampai ke Hari kelmarin. 

Komen anda sudah di terbitkan dan di pantau rapi mulai saat ini...... kecuali bila ada kem pulak di masa akan datang haha.

Tapi jangan risau lah.. komen anda kok mana pun akan keluar juga. komen yang baik baik lah..yang x baik kita padam just 1 Click.. tulis panjang panjang berjam jam.. senang je kan Tok Muda Klik pakai tetikus dan padam.. Tapi itulah adat kita berniaga.. mujur lah tak buka kedai, kalau bukak kedai tah lah apa yang di baling di kedai tok.. Tulah kita berniaga di dunia melayu.. serba sikit kena ada.. kalau anggap karut tu yang jadinya terjun ke parit. Jadi tuan tuan kita kena sedar diri kita sikit, hidup kita ni di dunia melayu yang penuh hasad dan dengki.. bila kita sentiasa sedar, insyallah kita akan selamat, kita tidak lagha.. kita gunakan semua dan sepenuhnya asbab yang Allah ciptakan.. jangan menolak ciptaan Allah.. kalau kita tolak dengan kata macam macam.. takut Allah nak uji kita.. memang benar Allah tidak akan uji kita jika kita tak mampu hadap.. tapi tengah tengah dok kaya raya, tengah tengah kedai dok laku.. PAMMM... jatuh sedass terjelepuk ibarat pokok nyior tumbang... sakit bang... 

Lagi tinggi kita duduk.. lagi tinggi kita jatuh... lagi sakit tuan tuan... kalau dok tak tinggi sangat macam tok ni insyallah tak la sakit sangat..paling paling orang kata Patah atau terseliuh saja... 

Jadi kerana itulah , lagi org tinggi duduknya,.. lagi dasyat kiri dan kanan dia.. alah.. yang duk dalam Tv pun kita tau , kebanyakan org tau ada juga... kalau xda ...isk..dunia melayu kita ni... punggoh lama dah, patah riuk org kata... Nauzubillah.... itulah dia... kekadang org kita ni bukan dia berniaga pun.. tapi dia nak kita duduk sama dengan dia, tak boleh lebih... org kata takda kaitan pun ... punn sama juga dengkinya. Apatah yang duduk berniaga sama sama dalam 1 para .. periuk sama dapor.. Kalau dapat.. nak di masuknya pasir dalam periuk orang lain, Allah Hu Akbar.... Jadi tuan tuan... kita kena sentiasa sedar dan beringat.. insyallah Allah Akan jaga Kita

4 ulasan:

  1. kem utk sape tok??yg ambik pil??

    BalasPadam
    Balasan
    1. GM saja, amik pil tu sambil2 saja, ada 2 org mai yang amik pil, sempat depa buat latihan menjurus

      Padam
  2. Kalau tau ada kem boleh gi lepak sama2..

    BalasPadam
  3. Bile tok ada buat lagi kem saya nk belajar

    BalasPadam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami