Jumaat, 17 Mac 2017

SISTEM BAHARU AKAN DI BATALKAN

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Sedia maklum bahawa pihak Kami di GBunian sentiasa cuba memberikan perkhidmatan yang terbaik buat pelanggan kami di sini. 

Sebelum sistem baharu di perkenalkan iaitu 

GRAB SATU SATU & GRAB SEMUA  Di Perkenalkan

Kita menggunakan Mahar biasa dan bersistem lock deposit dengan ada depositnya selama 7 hari dan GRAB di mana pembayaran adalah dalam masa 12 jam. 

Selepas itu Tok Muda memperkenalkan Sistem lebih mesra demi memberi peluang kepada pelanggan untuk mencuba berniaga bidang batu permata dengan memberikan pilihan baharu iaitu GRAB SATU SATU pada nilai Borong. dan GRAB semua Pada Nilai Pembekal. 

Sistem ini amat mudah di mana :

Jika anda ingin membayar dalam masa 7 hari, anda perlu lock deposit dan memasukkan depositnya dahulu, Namun sekiranya ada yang Grab , deposit anda akan di pulangkan kembali.. sekiranya belum ada yang grab dan anda gagal menjelaskan Pembayaran penuh maka deposit anda di kira hangus iaitu kerugian pihak kami menunggu pembayaran dari anda dari segi tenaga kerja dan kebajikan pekerja . 

Jika anda GRAB SATU SATU maka anda di beri kelebihan mahar rendah namun pembayaran mesti di jalankan dalam masa 12 jam, atau GRAB anda terbatal dengan sendirinya dan org lain boleh GRAB item tersebut.

Sekiranya anda GRAB SEMUA maka anda di beri kelebihan berganda ganda di mana setiap item di berikan pada nilai Pembekal kepada anda. 

Di antara Sistes GRAB SATU SATU dan GRAB SEMUA, dua dua pilihan ini menjanjikan Pulangan yang lumayan buat anda sekiranya anda berniaga. 

Namun ..Malangnya.........

Ada di antara pelanggan di sini mengambil kesempatan Menaip GRAB SATU SATU, namun melakukan pembayaran dalam masa 7 hari malah terkadang 14 hari. Ia tidak menepati JANJI yang kita meterai di sini, di mana apabila anda memaharkan item di sini maka anda sudah berjanji dengan syarat yang kami kenakan untuk di tunaikan bersama. 

Oleh demikian. 

Mulai 19Hb Mar 2017, sistem ini akan DI HAPUSKAN dan kita akan memakai sistem lama seperti dahulu. 

Hadiah bermusim masih di kekalkan

GRAB SATU SATU di mansuhkan

GRAB SEMUA di mansuhkan

*Halaman sebelum itu masih dalam sistem ini.. hanya halaman selepas 19hb mar sahaja tiada lagi sistem ini

Sekiranya anda ingin memaharkan item yang anda suka, maka anda perlu mengikut Mahar Standard yang kami paparkan  .. bak kata ...kita buat macam dulu lah senang, takda masalah pun kan... selepas kita bagi harga menarik di blog, kelihatan ada yang lupa diri , rambang mata dan sebagainya. 

Bagi Newbie kami ingin memaklumkan bahawa kami ialah sebuah syarikat Permaharan batu permata yang berdaftar pada 7 May 2012 sebagai sebuah organisasi yang mempunyai pengurusan, Pihak kami bersedia memberikan perkhidmatan yang paling terbaik kepada semua pelanggan dengan menyediakan beberapa kakitangan bergaji bagi menguruskan perniagaan ini agar ia efektif dan efisien. Pihak kami mungkin boleh menerima penangguhan permaharan dari anda, namun pihak kami tidak boleh bertangguh membayar gaji kepada mereka yang juga adalah ANAK MELAYU kita. Sekiranya pihak kami tidak mampu lagi, maka akan ada individu individu yang akan teraniaya dengan di buang kerja dan hilang punca pendapatan.

Pihak kami tidak memaksa anda membeli, namun sekiranya anda benar berkemampuan maka silakan GRAB, namun jika anda juga was was untuk melakukan pembayaran, sila beri laluan kepada pelanggan lain yang lebih memerlukan memaharkannya. 

12 ulasan:

  1. terbaik tok...sy pun berfikir dulu sebelum grab takut tak mampu nak bayar dalam masa di tetap kan

    BalasPadam
  2. Salam tok...newbie tumpang bertanya. Selepas 19th, system lock, lock deposit dan grab akan ON semula. So, jika 1) lock, dlm tempoh 7 hari jika ada yg grab, maka dpt pd yg grab., jika 2) lock deposit, dlm tempuh 7 hari mahar mesti disettlekan dan grab tiada kuasa, dan 3) grab, dlm tempuh 12 jam mesti settlekan maharnya. Camtu kan tok? Tq ya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selepas 19 Mar ini :

      1. Ya dan deposit akan di pulangkan

      2. Ya dan org yang Lock Depo tu boleh GRAB terus bila ada yang bertanya adakah barang itu available bagi memastikan item itu menjadi miliknya dan tidak di rampas pelanggan lain

      3. Ya GRab mesti jelaskan pembayaran dalam tempoh 12 jam dari masa tulis GRAB, sekiranya tiada ulasan Payment done selepas 12 jam itu pelanggan lain tidak perlu bertanya dan boleh terus GRAB dan melakukan bayaran kurang 12 jam.

      Padam
    2. DEPOSIT ITEM

      Deposit Item《 RM 100 = RM 20
      RM 101《 Deposit Item《 RM 200 = RM 50
      RM 201《 Deposit Item《 RM 300 = RM 100
      RM 301《 Deposit Item《 RM 1000 = RM 200
      Deposit Item 》RM 1000 = RM 300

      Lock deposit Bertahan selama 7 Hari dan mesti di selesaikan Sebelum Masuk Hari ke-8 , ia tidak boleh di tukar dengan belian lain atau di pulangkan, Lock deposit di kira hangus sama seperti mana peniaga peniaga lain lakukan, sama seperti pembekal pembekal lain lakukan.

      Padam
  3. Dah ada sistem elok pi buat loqlaq.xbleh bayaq lepas la dkt org lain apa pun xboleh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sepatutnya macam tu.. bukan membiarkan saja. jika otai dah lama mereka grab bila lihat masa da tarikh tu lebih 12 jam, tapi kalau newbie?..

      Padam
  4. Susah hati dgn geng salah gunu peluang ni......haizzzzz

    BalasPadam
  5. Sy tgk je dr jauh...hehehe...😉

    BalasPadam
  6. As slm tok.. mmg x ptt tok... yg x byr dlm tempoh peraturan yg tok tetapkan... sy fikir bnyk kali gak nak grab..... takut x dan byr... nanti org lain rugi.... sy pun dpt nama x baik kalau x dan byr....

    BalasPadam
  7. Da laa..rilek sudah..sabar dgn newbie..kte jgnla trus nk sergah..kte pon pnh bwat silap..ape guna kte menjual brg berkhasiat klu membuat pihak lain terasa..papepon lpas 19hb ni kte ikot pe yg tertulis kt atas..yg x ikot jgn dilayan dan org giliran selepasnya trus grab..xyh tggu2..simple..baik saudara2 ku..klu ade slh silap maafkn ye

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN