Khamis, 30 Mac 2017

AKIK UNIK






SOLD OUT
Tn Hamidali





































SOLD OUT
Tn Aidil Ahmad






































SOLD OUT
Tn Aidil Ahmad




















SOLD OUT
Tn Aidil Ahmad



Akik Superb dari kerajaan Sabara. Belum suluh bawah warnanya putih, sudah di suluh warnanya kuning. Multicolour la mat salleh panggilnya. 

Jenis akik umumnya mempunyai kelebihan perubatan yang masyur sejak zaman dahulu kala, di mana ia mampu menyembuhkan pesakit gangguan, Jin, sakit dalam perut dan penghadaman. Kekuatan organiknya tidak sekuat jenis batu akik jasper memandangkan jenis jasper mempunyai lebih kandungan organik mengikut kawasan sekitarnya. 

Batu permata mendapat tempat di hati masyarakat semenjak zaman Berzaman ratusan ribu sebelum kita di lahirkan lagi dan ia terhasil dari fosil di dalam perut bumi. Di zaman dahulu batu permata sedikit perolehannya dan harganya juga mahal, malah ada yang di angkat sebagai pakaian manusia bangsawan antaranya Yakuk, Delima , Zamrud, Zabarjat, Topaz , Berlian. Dan bermula zaman ini lah batu batu ini mahal harganya , di halaman yang lepas pada sekitar tahun lepas, tok menyatakan harga batu berdasarkan corak nafsu manusia, kedudukan mereka dan pengaruh sesuatu batu itu di dalam kehidupan, malah sejak zaman dahulu batu permata di jadikan azimat oleh tukang tukang pandai dan tukang sihir putih dan hitam. Batu mempunyai sifat meresap sesuatu unsur, buktinya sekiranya ia berada di tempat yang panas ia akan menjadi sangat panas, jika ia berada di tempat sejuk ia akan menjadi sangat sejuk malah jika panas dan sejuk itu hilang , batu masih lagi mampu menahan unsur ini di dalamnya. 

Namun di antara batu dan besi, jelas menunjukkan besi lebih mampu meresap unsur dan panas ini dengan lebih cekap. merujuk kepada Ayat Allah Di dalam FirmanNya di dalam surah Al-Hadid Ayat 25

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ




Sesungguhnya Kami telah mengutus rasul-rasul Kami dengan membawa bukti-bukti yang nyata dan telah Kami turunkan bersama mereka Al Kitab dan neraca (keadilan) supaya manusia dapat melaksanakan keadilan. Dan Kami ciptakan besi yang padanya terdapat kekuatan yang hebat dan berbagai manfaat bagi manusia, (supaya mereka mempergunakan besi itu) dan supaya Allah mengetahui siapa yang menolong (agama)Nya dan rasul-rasul-Nya padahal Allah tidak dilihatnya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Maha Perkasa.


Di Dalam ayat ini Allah Menegaskan bahawa DIA mengutuskan Rasul RasulNya dengan membawa bukti bukti keesaan Allah dan Allah menciptakan besi dan "terdapat" Kekuatan yang "hebat" ... 

Perkataan " Terdapat" merujuk kepada 'ada', 'tersembunyi'..... lalu adakah besi itu kekuatannya hanya untuk di jadikan pedang biasa?.. badan kenderaan biasa ?... tiang lampu jalan?.... untuk mereka yang berfikir.. mereka akan mengkaji apakah rahsia besi itu. Kerana itu di blog ini tok menekankan item item yang berunsur besi bagi di miliki. 

Antara item kami masih ada ialah :

Besi Kursani asli dalam bentuk Raw

Badar Besi /Badar kursani asli dalam bentuk Raw

Besi Leleh dalam bentuk Raw

Kursani Bunian Betong dalam bentuk permata


Tidak di nafikan jenis jenis ini amat mahal harganya memandangkan ia tidak mudah untuk di perolehi walau kami sebagai penjual item item ini. dan Kami sebagai penjual juga ada menyimpannya bagi kegunaan jika berlakunya darurat ke atas diri dan keluarga kami. 


Akik Unik ini mempunyai kekuatan dan daya penyimpan unsur penyejuk dan unsur penyejuk adalah bersesuaian dengan kekayaan dan penarikan kerezekian. 


Kod Produk : GB5 6317
Bentuk : Akik Unik Multi Colour
MAHAR : 25 Mlr



9 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN