Khamis, 30 Mac 2017

RMG HIBRID













Raja Mani Gajah  Tapi Ada tompokan darah. Kalau nak ikutkan ia jenis MGT, tapi Warna nya itu yang menyebabkan tok masih mengkelaskan ia di kelas RMG ( walau sebenarnya ia MGT ) dan tok memaharkannya di mahar RMG.

Mani gajah.. jangan tersilap ia semata mata akik.. akik adalah nama keluarga sebuah jenis batu permata. Bukan nama sesuatu batu. kiranya nama umum. Akik ialah batu yang di perolehi di dalam bumi bukan di dalam batu. Ia terhasil dari campuran fosil fosil cecair, mineral di dalam bumi yang tidak jauh dari permukaan. Jika ia datang dari dalam bumi tapi duduknya dalam batu macam GEODE. itu ialah jenis kristal dan kelihatannya pun jelas kristal, memuncak muncak tinggi . 

Jenis akik di dalam pengetahuan tok ada lebih dari 12,000 ( Dua Belas Ribu ) rupa , fizikal, warna, jenis, spesis dan setiap spesisnya pula ada pecahan, pecahan terbesar adalah dari jenis Jasper.. Jasper ni banyak pula jenisnya. Jika anda ke sungai sungai rekreasi dan berjumpa batu yang boleh di lukiskan di batu macam kapor, ia juga dari jenis jasper tapi di panggil mineral jasper. Orang hanya tahu melukis tapi tidak tahu jenis jasper itu mempunyai kelebihan di dalam rawatan pundi kencing dan juga usus. Ia bukan di hancurkan tapi di rendamkan sahaja terbaik di tapis dahulu sebelum di minum. 

Jenis di atas jenis akik Fosil..dan akik fosil pula ada ratusan jenis ...fosil boleh terdiri dari :

Cecair alam

Cecair pokok

Cecair Akar pokok

Cecair Binatang

Kayu dan dahan atau tanah itu sendiri. 

Di panggil proses Below and Above Heat maka terjadi proses batu permata dari fosil. Tu bahasa ringkas, kalau tok nak sebut terperinci mungkin tok perlu merujuk kepada Buku Gemstone berkaitan Gemology. But the basic tok mampu sebut dari pembacaan tok sendiri. 

Jenis ini di panggil fosil mani gajah.. ada yang panggil batu calcite, tapi tok dah kaji ia bukan calcite. mani gajah ada 1 ciri sahaja untuk mengenalnya dan ciri ciri itu hanya di ketahui oleh beberapa orang di dalam Malaysia demi menjaga mutu pasarannya dan juga harganya di dalam pasaran. Kalau batu calcite dah lama tok beli dan canai sebab jenis batu itu murah dalam bentuk raw. Calcite lebih kepada penaik aura dan penarik kekayaan , namun jika tidak diisikan ( aktifkan ) dengan zikrullah maka ia sama sahaja dengan batu permata yang di jual di toko toko / kedai permata di pasaraya..maka lebih baik anda membeli batu calcite ini di pasaraya, anda pun puas hati boleh pegang , ramas dan belek sebelum membeli. Ini jika ia mudah di perolehi di pasaran. dan memang ia mudah di perolehi.. Batu calcite adalah jenis batu lembut ke 2 selepas citrine dan boleh di toreh hanya menggunakan kuku dan menyebabkannya calar.

Mani Gajah tergolong dari Kalangan akik, tidak kira dari MGB, GMGB, QMG, RMG dan MGT atau MGSuper...mereka dari keluarga akik dan dari raw yang sama cuma berbeza spot sahaja 

Kekuatan Mani Gajah Adalah menarik pasangan lawan jenis.. tok tak jumpa atau nampak lagi dalam dokumentari GAJAH GAY atau GAJAH LESBIAN, jadi bagi mereka dalam golongan ini, tak sesuai lah...kecuali kalau dah insaf, alhamdulillah. 

Semua Mani Gajah keluaran Tok Muda di perkuatkan auranya agar menjadi dan di mohon kepada Allah agar pemakainya mendapat rahmat dan kelebihan batu ini. Kita nak meniaga lama..kalau boleh sampai ke akhir hayat, sudah tentu tok akan menjaga kualiti item. Jika ada yang beli dan tak jadi...pula tak puas hati.. bagitau tok, kita akan pulangkan semula wang. tapi kena ingat jadi tak jadi atas Allah juga..org lain jadi?... kenapa kita tak jadi?... ada something wrong between u and Allah lah.. tanya ustaz pun depa jawab macam tu. kita insan dan berusaha. Ingatlah kita berusaha dan mohon dari Allah agar ia di makbolkan. Insyallah Makbol. Tapi kalau sekadar berdoa?... mudah mcm ni lah.. Nabi pun suruh kita berdoa dan USAHA. Sekian .

RMG HIBRID MGT ni tok akan maharkan murah murah saja . silakan. 


Kod Produk :GB5E 6317
Bentuk : Hibrid MGT
MAHAR : 150 Mlr





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN