Sabtu, 11 Mac 2017

MUSTIKA RADEN MAS PUTIH







Dulu..tok antara orang orang yang mempersoalkan nama nama Indonesia di kawasan utara / pantai timur Malaysia, Namun setelah tok membaca Buku Malayonesia yang terdapat di toko toko buku terkenal tok dapati sejarah Tanah Melayu itu sendiri ada perkaitannya dengan indonesia di mana pernah suatu ketika dahulu apabila sebelum adanya kerajaan melayu melaka dan selepasnya nyata bumi semenanjung di payungi oleh kerajaan Pattaya.. pendek kata tanah melayu ini di bahagikan kepada 2 kerajaan iaitu Kerajaan melayu Melaka dan juga kerajaan Melaka. Sebelumnya lagi kerajaan melayu sudah ada perkaitan dengan penjajahan dari Sulu yang mana kaum tausug ini pernah menjadi penjajah kepada bumi melayu sehinggalah ke Burma. 



Pahlawan Tausug
Pakaian pahlawan Tausug yang kecil di bahagian kaki dan lengan menyamai pahlawan di Burma 



Di kaitkan bahawa Pahlawan di Burma terpengaruh akan seni pakaian pahlawan tausug ( ketat di lengan dan kaki ) 

Pengaruh ini juga menemu bahawa sebahagian tanah melayu pernah di jajah oleh orang orang tausug ( sulu ) ketika dahulu semasa kerajaan kedah Tuo lagi, ini membawa erti tanah melayu sudah lama menjadi rebutan sebelum kehadiran British lagi. 

Selepas membaca buku ini tok sudah mampu menerima sekiranya ada org org kita yang bernama Raden malah org ghoib yang bernama Raden. Dinyatakan bahawa bunian itu manusia secara total oleh tok suatu ketika dahulu , namun selepas melalui pelbagai pengalaman maka jelas bahawa bunian itu juga adalah manusia dan ada juga mereka ialah jin. orang orang yang ghoib dari alam kita ke alam sana tidak boleh kita klasifikasikan mereka sebagai jin hanya kerana mereka ghoib di alam jin. 

Telah kita sedia maklum semenjak zaman terdahulu sudah ramai yang ghoib hilang ke alam tidak nampak dek mata kasar manusia. 

Raden Mas Putih adalah antara manusia terpilih yang ghoib ke alam Jin yang kita panggil mereka sebagai bunian dan beliau memberikan batu ini yang di gelarkan Mustika Raden Mas Putih sebagai kegunaan :

Penaik aura pahlawan dan keberanian

Di jadikan loket atau buah tali pinggang dan di pakai di dalam peperangan untuk meningkatkan daya keberanian dan melupuskan perasaan takut kepada musuh. 

Halimunan dan ilmu angin dengan automatik kepada pemakainya. Ilmu angin yang di bekalkan bukan perlu di amalkan, semasa musuh ingin menembak kita , mereka akan keliru kerana melihat diri kita sekejap di sana sini sedangkan kita hanya berdiri di 1 tempat, hal ini di lakukan oleh Raden Mas Putih sendiri bagi melindungi pemakainya dan melengkapkan janjinya iaitu melindungi dengan izin Allah kepada pemakainya di medan tempur. 

Ramai orang tua tua berkata..malah bukan org tua tua.. pengamal ajaran islam tua berkata di akhir zaman semasa berlaku peperangan islam dan kafir. Saudara mereka dari alam ghoib akan turut membantu tapi mestilah kena dengan caranya..tidak masuk akal sekiranya tiba tiba mereka berada di hadapan kita melindungi kita dan kita nampak... namun dengan cara kita menggunakan medium yang mereka berikan melalui org org pandai yang di jadikan pengantara ( Tok Muda ) dan kemudian di berikan kepada yang memerlukan. 

Sekiranya anda peminat mistik tegar anda yakin dan tahu serta pernah berjumpa dengan wakil wakil alam ghoib yang menjaga khazanah khazanah perang. 

Antaranya :

Allahyarham Wak Sardam : Penjaga amanah senjata alam ghoib dan ketika perang beliau atau warisnya akan membuka pintu alam ghoib mengambil senjata bagi di gunakan oleh pahlawan kita

Allahyarham Wak Yatim : Penjaga amanah kewangan yang boleh di keluarkan ketika pahlawan memerlukan di medan perang

Allahyarham Guru guru Silat yang tua : penjaga amanah keilmuan ijazah segera yang mana orang tidak tahu bersilat pun serta merta pandai bersilat, malah kanak kanak pun mampu bersilat setelah di masukkan melalui pusat. 

Belum Allahyarham Tok Muda GB : Penjaga amanah Mustika / geliga perang dan aksesori di dalam peperangan untuk pahlawan pahlawan.


Masih ramai di luar sana adalah penjaga amanah amanah alam ghoib dan sedia maklum seperti kami mereka juga melalui bermacam tohmahan dan itu sememangnya sudah Allah jadikan sebagai topeng kepada kami agar ia tidak di miliki oleh orang orang yang tidak sepatutnya. 



Kod Produk : GB1 18217
Bentuk : Mustika Raden Mas Putih
MAHAR : 300 Mlr 







6 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN