Ahad, 20 November 2016

KALIS SAMAN

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Pada hari ini tok ingin menyegarkan ingatan kita kepada sebuah item yang pada dulunya amat di hargai dan menjadi rebutan, malah sanggup di bayar dengan nilai "sebut sahaja " bagi peniaga. 

Untuk menggelakkan Saman Samada dari AES , Sekatan Jalan Raya Atau Juru Kamera di Tengah Highway dan jalan Item terkemuka ialah :

Kayu Larak salah

Namun ada pelbagai lagi cara dan ikhtiar iaitu jenis bacaan iaitu sebelum kenderaan di pandu, bacalah:

Bismillah 1x

Ayatul Kursy 1x

Lailah hailla anta subhanakainnikuntu minazzalimin 3x

Selesai membaca, Hembuskan ke hadapan ( arah cermin hadapan kenderaan ) 


Dengan bacaan ringkas ini sekiranya roadtax anda tamat sekalipun, Anda akan terselamat dari sekatan jalan raya di mana pihak berkuasa seperti tidak perasan akan kehadiran kenderaan anda atau kelihatan mereka seolah olah tidak mempedulikan kenderaan anda. 

Ketika melalui Speed Trap Insyallah juru kamera seperti tidak perasan kehadiran kenderaan anda dan terkadang hati anda sendiri terasa ingin memperlahankan kenderaan tanpa mengetahui Adanya Juru Kamera di hadapan itu. 

==================================

ILMU HALIMUNAN SAMAN 1


Ilmu ini tok perolehi dari seorang Mekanik kenderaan di Rawang dan boleh di praktikkan ketika anda memulakan perjalanan di highway...ingat.. hanya di highway..ini bermaksud setelah anda menamatkan perjalanan anda dari highway anda perlu berhenti semula di tepi jalan selepas tol bagi membatalkan Ilmu Halimunan ini. 

Definasi ILMU : sesuatu hal yang baharu kita ketahui tidak kira dalam bidang apa pun


Semasa memulakan perjalanan di Highway.. berhenti lah sebelum atau selepas Tol , keluar dari kenderaan anda dan pergi ke bahagian hadapan kenderaan.

Duduk hampir dengan No Plat hadapan Bacalah :


Bismillah 1x

Selawat ke atas Nabi 3x

Ambil Pita pelekat hitam dan lekatkan di Nombor hujung sekali No Plat anda, sebagai contoh Nombor ZZZ 2038..... Pelekatkan Pelekat hitam di No 8 atau No 38 itu.... 

Perkara ini hanya di lakukan di plat hadapan sahaja, Plat belakang biarkan normal tanpa di usik...


Selepas Anda melalui tol terakhir ( menamatkan perjalanan lebuh raya ) Jangan LUPA untuk berhenti selepas tol bagi membuang pelekat ini ( Khuatir kantoi di roadblok jalan biasa ) 


ILMU HALIMUNAN SAMAN 2

Ilmu ini melibatkan sedikit Kos.. Sekitar RM 75 Sahaja. 

Teknik ini biasa di pakai oleh kenderaan kenderaan bertaraf Jet Concord di lebuh raya. 

Gunakan No Plat jenis RAINBOW di bahagian hadapan kenderaan dalam ukuran yang di benarkan, sementara No Plat Bahagian Belakang menggunakan kadar standard biasa. Ini kerana jenis rainbow membalikkan cahaya, jika anda pakai di plat belakang kenderaan. Anda akan di kantoikan dengan Radio Car yang mengesan pembalikan cahaya dari No Plat Jenis ini. 

No Plat jenis ini sukar di kesan Oleh roadblok terutama di waktu siang memandangkan ia hampir sama rupa dan paras seperti plat standard.


Sekian Sahaja Ilmu Kali ini... Semoga membantu


* Insyallah Kerajaan akan memasang 100 lagi unit AES dari Bukit Kayu Hitam sehingga ke JB. Sepupu tok yang berada Di dubai sudah di maklumkan kembali ke Malaysia bagi melakukan pemasangannya. 

15 ulasan:

  1. Kalau nak ampuh.... Buat Ilmu Pakai Pelekat tu... memang cun sangat... gila gila punya cun

    BalasPadam
  2. Cantik tok..terbaik...terima kasih..halalkan ilmu ye tok..

    BalasPadam
  3. Terima kasih tok mat atas perkonsian ilmu...

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN