Khamis, 10 November 2016

GELIGA MADU




















































































Geliga madu... item ni dah lama lajen.. 

Kalu nak di kira perkhidmatannya kepada pelanggan tok, alhamdulillah dah ramai... kalau nak di kira yang x menjadi langsung tu ada juga tapi bilangan kecik.. kita cakap terus terang sahaja. 

Sebab benda jadi tak jadi ni sebab Allah nak uji kita, Jadi pun dia UJI, tak jadi pun dia UJI... Kalau jadi dia uji dengan harta, dia nak tengok kita bongkak tak?... kalau tak jadi dia nak tengok kita merungut tak?... duit?.. sapa bagi duit... boss ka?... haa... boss ka?... Allah bagi, Kalau Allah kata aku tak izin, sekupang pun tak boleh... Jadi pada Allah tu duit ni mana ada nilai..nilai kita ialah AKIDAH dan IMAN. Duit hujung bulan Kalau Allah kata dia izin, insyallah Mesin ATM tu tak rosak.. kalau kena rosak, nak p mesin ATM lain, jauh pulak, dah jauh kena ATM bank lain, awai awai Allah dah tarik dah RM 1.06 .. berapa ya kos GST, tah tok mana tau. Belum apa apa dah kena sedut dah singgit... 

Dia bila kita pakai barang msitik... Ulama kata tak di galakkan sebab ia dekat dengan dosa..pasaipa?...

Sepanjang tok berniaga, dalam kita dok berdakwah sambil berniaga ala ala rockers cap kapak ni... dalam kita dok terangkan dengan teliti selama 5 tahun ni di blog, di gb dan wassap... tetap masih ada insan yang nak jadi syirik... nak jadi syirik ni Allah hurabbi,,, cukup mudah baq ang... contoh tok bagi :

Bila pakai barang, menjadi... rasa syiok... rasa nak tatang barang tu macam anak emas lupa Allah yang izin --->syirik

Bila pakai barang... tak menjadi.. rasa geram, rasa nak marah ke peniaga, nak cari kesalahan peniaga, dah tu siap sebar ghibah di media media internet tarik org sama sama masuk p neraka dengan kita... sebab THE BASIC ialah.. kita anggap BATU ni ada KUASA, ada POWER yang lebih dari Allah... kita lupa nu... atas nu yang lebih power... kalau kita pakai batu mai dari planet pluto ka, mai dari alam Raja Bunian ka... kalau Allah Kata ... " Aku tak izin" ... xda lah... ibarat ada duit banyak berkepok kepok kat rumah... boleh buat bantal duit tu... tapi Hp touch screen pun tak reti guna, nak p keluar kawasan pun gelabah beruk dah sesat sana sini, GPS pun tatau apa benda, nak naik kereta auto start pun tak tau, butang aircond pun tatau kat mana... APA GUNA duit BERKEPUK tu?....Maka seperti itulah kalau barang tak jadi....---> syirik 

Bila barang jadi.. katakan kebal... kita eksiden..PAmmmm langgar lori balak, atau kayu balak tu timpa atas kereta kita, kita selamat tak jadi apa , keluar dari kenderaan, haicehh.. siap sapu sapu baju lagi..muka tak boleh blah.. bila org tanya, siap cakap kita ada batu kebal beli kat Tok Mat GB.... Maka ada 2 dosa kita buat di situ...... 1.... dosa riak....2, Dosa syirik yakni lupa kepada Allah bahawa atas izinNya kita selamat. 


Sebab tu dari dulu... duluuuuu lagi tok selalu nasihatkan.. JAGA NIAT... JAGA NIAT.... kalau nak salahkan peniaga... baik p surau belajaq ugama dulu baru main benda mistik. Kita nak buat lagu mana orang lagu tu?... nak tepok kepala dia bagi otak senta sikit?... nak tarbiyah ugama kat dia?... payah... org kalau dah marah, setan dah dalam kepala, kita tarbiyah p apa pun.. dia kata kita nak cover, kalau hantar pak ustaz pun dia akan kata pak ustaz pun kong kali kong sama dengan kita jugak...tu masalah melayu .. ketegaq, bantah, degil... Jakun.. 

Ingat kata dan nasihat tok... salah kah tok cakap ni?.... JAGA NIAT....JAGA NIAT... Kalau salah mana betulnya?,, bagitau...


Yang seterusnya main benda mistik jangan TAMAK... ok la tok mat kata delima ni merah ayaq, kita tau delima merah air ni boleh jual sampai 50 Juta kalau dia jadi merah air.. betui?... takyah dok chong tok mat la, aku main benda ni masa tu hangpa dok pakai lampin lagi. Main benda mistik ni tak boleh tamak... hari ni beli RM 100 .. esok nak juai 10 juta... hang dok mengarut apa...?...kalau macam tu baik tok yang juai sendiri.... delima didik merah air ni bukan setaun dua nak jadi... TAPI.... ingat..ada TAPInya... Kalau Tuhan izin.. Dia akan jadi.... Innama amruhu iza arada syaian an Yaqhu lalahu Kun Fayakun...... Kalau aku ( Allah ) Kata jadi, maka jadilah... tu ringkasan ayat tu lah. tapi LOJIKALnya... takkan hari ni beli esok terus merah air?.... pikiaq lojik la sama, paling pun setahun... Tapi tengok la penjagaan delima ni kalau nak merah air, sama penjagaannya dengan penjagaan geliga lipan... 4 minggu ada ritual.. boleh buat ka?... kena berenti kerja kalau nak buat ritual macam tu.. Kalau tak mau buat ritual macam tu, buat jagaan basic sahaja macam kita ajarkan. Makan masa la sikit... ok lah kalau dah tua tua baru nak kaya, nak buat macam mana, dah Allah kata lagu tu... Hidup kita ni bukan kita ator... Kita la ni ikut ja apa yang Allah Ator... Apa kita buat apa kita hadap, Allah dah tulis sebelum kita lahir lagi , samada baik atau buruk itu dari akal kita , sebab tu Allah bagi akal kepada kita untuk memilih mana jalan kanan mana jalan kiri. Jadi jangan tamak.... ibaratnya kita nak mati minggu depan... esok nak jadi JUTAWAN dah.. JANGAN...



Geliga madu ini di gunakan untuk pelarisan niaga, alhamdulillah buat masa ini yang kita terima feddback + sekitar 8 dari 10 orang.

Di letakkan di dalam bekas atau kain kuning dan di letakkan sikit beras kemudiannya di letakkan di dalam kawasan kedai, dalam laci duit pun boleh. 

Kod Produk : G.MADU 91116
Bentuk : Geliga Madu
MAHAR : 200 Mlr 

4 ulasan:

  1. Alhamdulillah ayah dapat sebiji geliga madu nakawan dari gp yg lepas..syukur rezeki sentiasa ada...betul tak megat bong a.k.a saiful..

    BalasPadam
  2. assalammualaikum tuk. terima kasih nasihat yg amat berguna hanya pada allah kita memohon. tiada apa pun akan terjadi tanpa izin allah

    BalasPadam
  3. Terbaik mmg betul tok.. khatam dulu ilmu ugama

    BalasPadam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami