Khamis, 10 November 2016

DELIMA TITIS








































































Ini ialah Geliga delima atau nama orang bias apanggil delima titis, kerana bentuknya macam titisan air.. ni bukan jenis bulat biasa kita maharkan tu ya.

Ini ialah perolehan Nakawan Juga..kiranya perolehan terbaru lah, tok di sini 2 minggu dah, dah nak balik pun. 

Perkara pertama tok nak sampaikan ialah... Tok tidak menjamin keaslian Geliga ini samada ia asli organik atau buatan. 

Tapi... Haaa ada tapinya...

Tapi jenis ni la yang guru guru dok minta sangat, Nun di Labu, di Ampangan, Di Johor, Di KL.... yang katanya mampu memerahkan air, tok dah test, setiapnya ada imbasan merah, tapi x banyak .

Nak kena diterangkan dahulu.. Merah air ni bukan air jadi merah, kena tau ni, sat g buat kerja sia sia... kalau nak air jadi merah tu pakai sejenis bahan kimia, ni zaman tok jadi runner dah lama benda ni di revealkan. 

Yang merahnya ialah imbasan , dari spektrum geliga terhadap cahaya dan kemudiannya ia imbaskan warna merah kepada gelas ..bukan air.. kena ingat ni.. kalau nak cari juga air jadi sirap silakan saja. tok boleh kata sia sia..kalau sekarang kata tok nak menang cakap saja.. maka silakan.. tapi ke depan tok minta 1 sahaja, tok x minta duit....tapi sekurang kurangnya tolong jadi manusia yang pandai berterima kasih kepada orang yang pernah cuba untuk menegur tapi waktu tu kita tak mau ikut. Tolong na. Tak rugi 1 sen pun. Tok bukan apa.. ia utk di jadikan pedoman tok sendiri dan anak cucu tok sendiri, tu saja. 

Kalau tak faham ayat ayat tok tulis, sila baca berulang kali sebelum GRAB atau Lock depo ya. 

Geliga ini boleh diisikan , tidak menjadi masalah, ia bukan plastik. jadi tidak menjadi masalah jika mahu diisikan

Cara penjagaannya ialah dengan meletakkan minyak, kenapa ,. wallahualam.. tapi tu cara tok zaman jahiliyah.. bagi tok kini, di masukkan ke dalam beras dah mencukupi.. 

Kalau tok nak buat ia nampak "teruk" tok boleh beli bekas tembaga ada wafaq dan ada penutup tu untuk letakkan ia ke dalam, bekas tu baru Rm 15 1, kalau beli banyak tok dapat dalam Rm 5.00 sebotol. Tapi malas lah... selalu org buat teruk ni bukan apa, nak tekan harga... tok malas nak tekan tekan harga hanya kerana benda tu nampak "teruk" gimik" nampak " wahhhhh"... bukan style tok lah sekarang... 


Kalau anda nak beli dan nak resell semula dan nak buat ia nampak " wahhh" silakan sahaja, memang itu salah 1 cara bisnes.


Kod Produk :D5TITIK 91116
Bentuk : Geliga delima Titis
MAHAR : 110 Mlr


7 ulasan:

  1. Balasan
    1. Belom dapat. Depa meeting 3 purnama.. 3 purnama meaning 3 tahun kita. 3 bukan dia. Dalam tempoh ni baru akaj di buat keputusan dapat atau tak. Sedih ni

      Padam
    2. lama tu tok.. tok.. nak Tanya.. bekas tembaga yg rm15 tu... tok ada ke.. kalau ada sy nak...

      Padam
    3. 3 tahun kita,lama gak tu tok..adess 😢

      Padam
    4. Adoi lamanya..😢😧huhu 2 la kota kygn dgn jerai mmg susah skit kn..tp xpala sbr ja..insyallah ada rzeki x ke mana..klo dpt 1 utk tok igt taw, sy nk selai benang pon jd la..😊

      Padam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami