Isnin, 21 November 2016

MARJAN














































Marjan ini Tok agak konfius akan keasliannya... kerana jenis ini boleh di katakan di perolehi ketika kekuatan zikir sudah agak berkurangan pada ketika itu. 

Sekiranya ia asli, maka ia rezeki anda memang murah

Kita Teruskan 

“Seakan-akan Bidadari itu permata Yakut dan Marjan.” (QS. Ar-Rahman: 58).

Tahukah anda, bidadari itu cantik jelita. Perawan selamanya. Betisnya indah tak terbayang. Kulitnya putih tak tertandingi.


Selain dalam Al-Quran surah Ar-Rahman ayat 58, Allah swt juga menyebutkan batu permata Marjan dalam ayat 22, surat yang sama. Bunyinya:
“Dari keduanya keluar mutiara dan marjan.” (QS. Ar-Rahman: 22).

“Keduanya” di sini adalah air tawar dan air asin. Kita telah mengetahui bahwa air tawar juga menghasilkan Mutiara. Yang disebut dengan Mutiara air tawar. Adapun Marjan, terdapat di lautan.


Marjan adalah karang merah yang terdapat di kedalaman lautan. Karang ini tidak berkapur. Namun memiliki zat yang unik dan memancarkan warna merah mengkilap.

Batu ini banyak ditemukan di Pakistan, India, Arab, sedangkan di Indonesia banyak terdapat di laut Maluku. Namun belum terjamah

=================

Di atas ialah info terbaru mengenai marjan yang di perolehi dari Sebuah website :

http://beritabatu.com/inilah-keunggulan-batu-marjan-dalam-al-quran/

Alhamdulillah... tok lebih selesa menggunakan apa yang ada di dalam Al-Quran daripada hadis, bukan apa khuatir kita termakan hadis palsu.. jadi sebaiknya Al-Quran itu sebagai pedoman dan petunjuk...

Marjan di sebut 2x di dalam Al-Quran.. xdenya nak sebut benda lain haha... ok ok

Kod Produk : MARJAN 151116
Bentuk : Marjan
MAHAR :25






15 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN