Khamis, 21 Julai 2016

BUNTAT SIPUT




















































Benda alah ni di panggil sebagai Buntat Siput, geliga siput dan memacam lah... ia berasal dari sejenis siput yang boleh di makan, namun jarang orang memakannya kecuali yang ,mana tahu sahaja... uniknya ia mampu membesar sehingga siling 50 sen dan mampu beranak jika di simpan di dalam bekas berair laut dan adanya pasir laut dan dia dalam pasir tu la. Buntat Siput ini masih hidup lagi dan kian membesar dari saiz nya yang asal., jangan letakkan dalam cuka, perahan limau... ni semua berunsur asid, buntat siput ni pulak macam kalsium ja, macam gg kita, gg kita kena asid apa jadi.. so ada yang test benda ni pakai perahan limau, di ulangkan lagi sekali, ia cuma sebuah trik sahaja.. dan trik ni akan membuatkan buntat siput ni mereput dan makin jadi putih dan jadi habuk.

Cara simpannya ialah di dalam pasir pantai yang ada air laut, pakai garam yang di cairkan pun boleh tadak masalah.

Kegunaannya?... banyak sangat klaim klaim kegunaannya, namun yang nyata ialah pelaris, kekebalan darurat ni tok x jamin walau ramai cakap macam tu. Pembawa tuah mungkin juga... Harga pasaran sekitar Rm 60-80 mengikut musim, benda ni ada banyak pada bulan 12 sahaja.

Beberapa kepercayaan menyatakan dan menggunakannya sebagai medium perubatan dan kekebalan, sejauh mana wallahualam , namun kepercayaan itu, sehingga ke hari ini masih bertahan.... 

Kod Produk : BSIPUT 17716
Bentuk : Buntat Siput Asli
MAHAR : RM 80

Promo Syawal : RM 50

9 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN