Selasa, 5 Julai 2016

BATU SERAI (SAIZ 20SEN)












Batu serai berkualiti sepanjang zaman.. Insyallah , boleh potong kaca, boleh Ketuk siling tanpa pecah.... Batu serai ni ori ka tak ori?.. jawapan dia.. dari zaman 80-an dulu... zaman zaman tokwan kita... sekali dengan tokwan kita dah lama kena mohong dengan keturunan Bomo tarik batu serai ni... Tu dia kenyataan Zalim tok bagi..

Nanti dulu.. sat sat..jangan marah... setiap perkara mesti ada penjelasannya kan.. 

Ada yang betui2 tarik, dapat juga batu yang sama, tu betui.. memang dia tarik betui, tapi Jin pun Cerdik gak.. takkan dia nak bagi berlian seketui sorang 1... lepas ni sapa nak mintak tolong dengan dia lagi?..... 

Maka dia bagilah Batu Serai saja... orang kita syiok lah tengok batu ni merlip merlap macma berlian , macam intan simpan bagai nak rak zaman by zaman.. pembohongan Jin di simpan... 

Aihhh, kalau tok ni main Jin. aku takleh citer benda macam ni, dok sat kena luku dengan Jin tu la jawabnya.. hehehe... Atau Jin tu lari tak mau berkhidmat dah..

Ok.. dah dah, tok cuit dikit dah la ok..bulan posa lagi ni... baik baik... 

Batu serai ada banyak Grade tuan tuan.. ada ringan sikit, saiz sama, pasai pa ringan, pasai ia ada campuran plastik, ada yang ringan teruih, pasai pa, pasai dia kaca total...

Jenis ini di panggil zircon.. ada pihak antabangsa ingin ketengahkan zircon ialah sejenis batu asli, tatau apa agenda depa,, maybe depa nak jual batu tu masuk ke dalam pasaran Negara dalam kuantiti yang banyak dan di jual mahal pula, wallahulam... 

Tapi jika Zircone merujuk kepada jenis Potongan, maka insyallah memang ada yang asli, berlian, zamrud.. potongan macam ni kan.. tapi kita tak panggil ia sebagai zircone pula. 

Batu serai tok ni di jamin jenis paling berat , berkualiti dan amat keras. 




PEMILIHAN

Anda boleh cakap terus ke Mr Baz nak kaler apa... sebab benda ni sama saja, bezanya ialah warna


Kelebihan... ?... Ia mampu diisikan..



Kod Produk : BATU SERAI
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 40

12 ulasan:

  1. Nk isikan tuan puteri atau panglima boleh dak tok?hehe!!

    BalasPadam
  2. Nk isikan tuan puteri atau panglima boleh dak tok?hehe!!

    BalasPadam
  3. Hr tu sy mahar batu serai jgk tp sy xtau tok isikan khasiat apa...huhuhu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isi khodam blh ke tok?mahar bpa?

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  4. Tok lock sebiji warna coklat kalau iai berapa tok?untuk penggerun

    BalasPadam
  5. Lock puprle colour kalau bole besar duit seposen nak ambil 2 biji pupple 1 dan colour coklat sebiji terima kasih tok mat

    BalasPadam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami