Rabu, 28 Jun 2017

AKIK COMBONG








Akik combong, barang rare.. apa dia yang rare tu?

Untuk pengetahuan batu akik tak rare, tapi ia rare bila ada urat macam arrow Dan di gelar Akik Ulung atau Geliga Ulung , Jika ia bewarna warni atau multi kaler, ia di gelar akik Garut, Jika ia bewarna hitam kecoklatan ia di panggil Akik Sulaiman, Bila ada lubang tengahnya di panggil Akik Combong.

Ini kategori akik combong dan akik aki di atas, seperti akik garut, sulaiman ini di dalam kelas agak mahal di dalam keluarga akik, di tegaskan sekali lagi akik adalah nama Famili bagi sejenis keluarga batu dan ia mempunyai lebih dari 21,000 jenis / variasi.. di dalam dunia ini hanya ada 2 jenis Keluarga batu yakni AKIK dan KRISTAL.. ya zamrud itu tergolong dari keluarga kristal. 

Akik combong tidak boleh di buat buat, dengan di korek dengan gerudi ke, pencungkil gigi ke atau pisau, ia memang semulajadi begitu. Akik combong mempunyai kelebihan yang khusus kepada 1 kelebihan yakni PENGASEHAN dan kekuatannya adalah 2x ganda dari biasa. Boleh di katakan menyamai kekuatan RMG. 

Tok pernah membeli sebuah akik combong dulu pada nilai RM 400.. mintak tawar dari harga asalnya RM 600 . Punya lah susah nak dapat jenis ni, kalau di tunggu pun mau berkurun nak mendapatkannya. 

Insyallah di blog bertuah ini anda di kira bertuah kerana kita sentiasa memaharkan item pada nilai termurah agar ramai mampu memiliki batu permata dan juga geliga bertuah, insyallah 


Kod Produk : A.COMBONG 21617
Bentuk : Akik Combong
MAHAR : RM 50

9 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN