Ahad, 29 Januari 2017

BUNTAT DELIMA



























































Buntat delima?...

Orang panggil.. tapi kalau baca buku tak panggil benda ni buntat delima, apatah batu delima, bak kata pepatah jauh panggang dari oven. Skala MoH nya juga tak sampai 4 MoH. 


Tapi dah orang panggil... kita jalan saja lah. Tak jalan ibarat pecah adat. di telan mati mak, di luah mati anak. Benda dapat dah macam ni kita jalan. Umpama Batu / geliga keduduk ( senduduk )... dari jenisnya ialah labradorite. tapi dah dapatnya dari pokok keduduk, maka namanya ialah geliga keduduk. 

Sama juga dengan kami di sini, khususnya tok dapat di Ular, namanya geliga ular.. kalau sebelahnya ada gajah lihat pula binatang mana terdekat, kalau gajah jadinya geliga gajah. Tok timbulkan isu ni sebab baru baru ini ada yang bertanya adakah geliga milikan belia ialah geliga kucing. Jawapan tok di mulut ialah ya ia geliga kucing, tapi kalau tak mahu panggilnya geliga kucing, di hati tok pula berkata, anggap sahaja ia batu yang tidak bernilai yang sama tarafnya dengan batu kelikir.. batu kelikir pun ada harganya bukan?.... apa nak buat jalan raya / tar free ka?.

Baik. 

Buntat delima di atas ni selalu di klaim dari biji buah delima, macam tok cakap. Dulu.. kefahaman org sering berubah kerana ilmu, sama juga dengan tok dan keduanya tok cakap sekali lagi, sudah namanya begitu maka kita jalan saja... umpamanya Di utara pepatung, tapi di terengganu di panggil Sibo.. tidak juga salah, benar juga kerana ia adalah masalah bahada dan adat. Ingat ..lain padang lain belalang.. Lain gula gula lain pula rasanya. 


Kegunaan lebih kepada perubatan, yang ini jelas..bukan ikut adat..bukan main jalan .. ia memang berguna di dalam perubatan dan ia sudah di aktifkan oleh tok sendiri. Di gunakan juga sebagai pelaris, letak di kedai dan gantungkan . Jika nak berubat.. apa saja penyakit ikut kemampuan dan keyakinan anda , usah risau pada batu ini tiada deskripsi aturan makan dan aturan lainnya . Tok Muda tak pakai tu.. Tok Muda pakai.. kalau yakin beli, kalau yakin guna.. kalau awal awal tak yakin, tok sah beli buat perabih duit saja. 

Umpamanya ilmu yakin ni tinggi?.... Ya.. amat tinggi.. tinggi sekali... kenapa?.... kalau sekarang anda kata anda bukan Islam?.. apa berlaku?... dan anda meyakini anda kini bukan islam?.. apa yang berlaku..?...... NAH... pulang paku buah keras , bertemu buku sama ruas..itu lah jawapnya kenapa ilmu YAKIN itu amat tinggi sekali. 

Solat 2 rakaat tiba tiba jadi tak yakin,.. ini solat dah berapa rakaat....apa hukum dia?... kena semayang semula la... itu dia ILMU YAKIN... sama juga pakai benda asbab ni semua.. kalau tak yakin toksah beli, biar lah dok lagu tu sahaja doa tanpa usaha. Jadi lagha jadi sia sia.


Kod Produk : BD5 27117
Bentuk : BuntaT delima Org kata
MAHAR : 70 Mlr

GRAB SATU SATU : 60 Mlr

GRAB SEMUA : 120 Mlr



Kuantiti Sedia ada Stok dapor : UNLIMITED

Hari ini anda kena tahu bahawa Tok Muda adalah pengeluar dan pembekal paling besar bagi batu petir dan juga Buntat delima ( org kata ) ... kalau nak banyak ...silakan


============================

STOCK DAPOR


4 Botol macam di atas 

120 MLR sahaja



Barang UNLIMITED, tapi off course lah tetap ada limit bila dah ramai yang ordernya kelak.. tak rugi tak basi, simpan 10 tahun pun dok lagu tu juga....boleh jual tu rezeki anda...

Sebiji ni di FB RM 200... p cari sendiri lah

21 ulasan:

  1. Balasan
    1. Tahniah..

      Yang lain lain, utk grab atau grab satu satu masih ada stock dapor

      Padam
  2. Grab 4botol stock dapur tok..rm120

    BalasPadam
    Balasan
    1. silakan. untuk grab 4 botol ni memang sentiasa ada stock dapor

      Padam
  3. salam Tok, yg ni sama x dgn geliga delima? terima kasih..

    BalasPadam
  4. Salam tok, nak tanya butat delima ini ada lagi tak, kalau ada saya nak grab 4 botol..

    BalasPadam
    Balasan
    1. W.salam wbt tuan. Ada tuan. Tuan boleh order direct ke 0178259540 ya utk permaharan

      Padam
  5. Salam tok, maaf nak tanya kalau grab stok dapur 4 botol, boleh dapat lagi ke harga rm120.00, saya new biz tok...

    BalasPadam
    Balasan
    1. W.salam wbt tuan. Ya tuan. Dapat. Silakan silakan 0178259540..

      Mr baz half day tu hari ni

      Padam
  6. Salam tok, maaf nak tanya kalau grab stok dapur 4 botol, boleh dapat lagi ke harga rm120.00, saya new biz tok...

    BalasPadam
  7. Terima kasih tok, malam nanti saya buat bayaran..nak grab 8 botol..

    BalasPadam
  8. Salam Tok, payment done RM 250.00, grab 8 botol, butiran bayaran nama dan alamat telah wasap ke Mr. Baz..terima kasih..

    BalasPadam
  9. Salam Tok.. maaf saya nk tanya.. namanya buntat delima.. tapi adakah ini hasil dari buah delima, ataupun sekadar dalam namanya saja?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok memperolehinya di dalam dulang dan di dalam campuran banyak batu geliga dan permata. Bukan di dalam buah, macam tok jelaskan di atas , ia cuma pada nama..

      Jika sebelum ini ada yang pernah nampak ia di jual sekali dengan buah, maka sebelum buka buah itu sila cek Pusat Buah delima sebelum membelahnya ( Melalui pusat itu mereka jolok pakai batang bbq dan masukkan batu ini )

      Dan yang keduanya juga jangan lupa ilmu memindahkan barang ( ilmu Jin ) itu wujud di kalangan org kita

      Padam
  10. Salam Tok.. Maaf ye nk tanya jika tidak keberatan.. Kalau namanya buntat delima, tapi bukan dari hasil buah delima, jadi yg stock Tok maharkan ni hasil dari mana yer kalau bukan dari buah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam tok nyatakan di atas ia datang banyak di dalam dulang.

      Di minta tuan ke kedai Gemstone.. kedai yang menjual batu permata..

      Baik kedai cina atau melayu.. cuba tuan tanyakan kepada taukey tu..

      Saya mahu lihat batu delima... dan taukey tu akan menunjukkan pada tuan mana 1 batu delima..

      Dan kemudian tuan bertanyakan ... adakah taukey dapat batu ni dari buah delima kerana ia bernama buah delima?

      Agak agak tuan la kan.... apakah anggapan taukey itu kepada tuan pada ketika itu... apakah reaksinya? Senyum, bingung, tergamam, keliru?....

      Seperti yang tok katakan.. ia sudah jadi adat dunia melayu.. sudah namanya begitu lalu kita nak namakan sebagai apa...

      Jika ada org mengatakan dia berasal dari Gua Musang, adakah kita nak membayangkan bahawa dia membesar di dalam GUA?....

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN