Selasa, 17 Januari 2017

BATU SUGIH LAUT







BATU SUGIH LAUT dari kalangan karangan laut, atau anda panggil ia sebagai marjan atau batu karang.. well.. ia benda yang sama, macam mana marjan boleh merah macam tu, kerana ada 1 gam di letakkan untuk menampung lubang lubang halus, sesekali berkunjunglah ke kedai pembuatan batu permata dan tengok sendiri bagaimana mereka mencanai batu marjan. 

Tapi bila rupa lain, nama pun lain... bukan peniaga lain saja buat macam tu, bukan tok saja buat macam tu, peniaga international juga buat macam tu,......... lain rupa..warna lain nama dan lain harga. Contohnya. Ruby ( delima ).... Yakuk ( Sapphire )..... Delima Daging ( Sapphire ) dan kemudian masuk pula bab origin... nilai sesebuah batu mengikut kepada inclusion, lagi clear dalamnya lagi mahal. namun tahukah anda ada teknologi kini mampu menclearkan sesebuah permata sehingga kelihatan macam kaca?... dan tahukah anda sejak lama dulu ada teknologi merubah warna sesebuah batu permata iaitu HEAT treatment dan tahukah anda sejak lama lama dulu sudah ada sejenis teknologi yang di panggil OIL treatment????.... Dan teknologi terbaru ialah batu nampak ori tapi bukan ori, sehinggakan mata profesional pun mampu tertipu dan di hanya mampu di nilaikan di dalam makmal Gemology sahaja. 

Di dalam blog GB jenis laut datangnya dari dewi laut yang bernama Puteri Ratna Sari Purna Dewi, Suaminya ialah Murid tok sendiri yang kini berada di Kuala Lumpur... rasanya hurmmm.. sudah 3 tahun mereka berkahwin. 

Jenis ini di berikannya sebagai medium : 

Penarikan kekayaan dan kerezekian dengan izin Allah SWT


Cara Penjagaannya ialah dengan di rendamkan ke dalam air laut yang masin sebulan 1x sahaja , di asapkan dengan setanggi atau haruman semasa ia di rendamkan itu ( asapkan sekejap sahaja, baca bismillah dan selawat , niatkan ..Ya Allah Kuatkan lah item ini agar menjadi asbab kelebihan kepada aku ". 




Kod Produk : GNS 15117
Bentuk : BATU SUGIH LAUT
MAHAR : 220 Mlr

GRAB : 180 Mlr

==========================
Bagi Newbie... sebelum melakukan pembayaran sila tunggu komen di keluarkan oleh tok, selepas konpem anda menang, maka dah boleh buat bayaran ya...

Maybank : 551016691626 My Gemstone 

RHB : 20129160006603 My Gemstone 

Paypal 1 : limbunganmayasdnbhd@gmail.com
Paypal 2 : mohdyasirahmadrozi@gmail.com


Kemudian Hantarkan gambar slip bayaran 

Nama

Alamat

Kod Barang 

Ke


0178259540

SIAP!!!






4 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN