Khamis, 29 Disember 2016

RAW BATU MANI GAJAH ASLI










1 biji Raw besar 2 biji raw kecil... 

Peniaga kalau bijak dia takkan jual RAW, tu undang2 perniagaan batu permata untuk mengawal stok sekaligus harga pasaran. Tapi tok bukan juga bodo atau kurang cerdik melainkan tok xda jalan disebabkan tukang tok di ganu, Tok pula di Perlis. So sebab tu tok jual Raw mani Gajah ini. 

Kenapa murah tok nak tolak..?.. adat batu raw memang lagu tu, sapa jual batu raw mahal tu namanya tak reti meniaga, pulakkkk dahhhh... pasai apa?.... Tu yang nak kena potong lagi, nak kena canai nak kena polish tu semua pakai apa? Ayaq liuq?.... Potong siap canai dan polish mau mau RM 30 la ni sebiji... JB dah RM 36, KL tatau, Thailand di Pattani Rm 30 juga... Kalau nak murah p canai di Indon la sebiji rm .30 sen. Tu pun kalau dok tak reti lagi nak kira tambang kapal terbang, makan minum, belanja , penginapan dan sebagainya, belum termasuk kena POW.. adoii penin... tudia mana ada cara boleh senang mudah... semua pasti ada risk. 

Jadi kalau ada org nak jual batu raw.. Pikir 2-3x... nak canai dah berapa sen?... kalau tak canai, nak pakai besar tapak tangan ni sebagai cincin... biaq patut la sama kan. adoi... Jadi kalau setakat nak pakai sendiri , beli hak RM 200 sebentuk pun takpa, sampai tu dah siap dah, pakai saja penuh senyuman. Kalau simpan buat tukun?.. bukan saja rm 200.... 2000 pun boleh terbang..kot mana boleh terbang?... nak jaga dia ni kena jaga elok kena bersihkan selalu kalau tak aura dia kusam, warna dia tak menarik, kita pun lama lama dah jadi tak lalu nak pakai, last last buang dalam sungai atau bagi ke orang. 

Mani gajah ni pengasehan la.. Tok tak harap pun ia di beli .. tunggu tok bawak balik p Ganu tok canai kecik kecik ,, beli la sebiji Rm 200 pun kan... pakai di jari siap, mudah... tapi kalau nak buat kerja susah atau nak buat koleksi..silakan saja



Kod Produk : 3RAWMGAJAH
Bentuk : Mani Gajah asli Sedunia
MAHAR : 250 Mlr

GRAB Pada nilai 200 Mlr

2 ulasan:

  1. Murah giler tuuu klu buat batu cicin banyak tuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yap. Tapi kos is kos tuan. Jadilah pengguna bijak.. 200 xpa.puas hati.
      Bagi tok lah.. kita tak payah nak pening kepala.

      Tapi kalau nak buat koleksi.. terbaik

      Padam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami