Isnin, 22 Mei 2017

CINCIN DELIMA 6 RAYS / BINTANG / STAR





Saiz 19

SOLD OUT
TN ABY IMZA


















Saiz 19
















 CD56RAY20517




Saiz 20
SOLD OUT
Tn Charles Teo



Cincin delima 6 star.. alhamdulillah semua cincinnya ialah PERAK 10..bukan aloi, bukan titanium. tapi di sini kami hanya bagi harga kos cincin..di mana jika anda order cincin dengan mr baz , kos cincin perak ialah RM 200, kos pos la saja tok mintak bagi item ni Rm 10 na. 

Cincin delima seperti ini jika anda ke Wakaf Che Yeh.. Maaf jika anda tidak dapat pun ia pada nilai RM 300.. Jika di Pasar Siti Khatijah KB pun sekitar RM 350 - RM 500 minima.. penjual akan menekankan bahawa cincin itu ialah Perak asli, Perak mahal sekarang Tuan Tuan. Tapi ini kira jual cincin nya sahaja. Kalau nak batu nya sahaja boleh takda masalah, tok akan cungkil dari cincinnya semula dan harga batu sahaja ialah RM 150. 


Kelebihan cincin ini diisikan dengan keampuhan penunduk sementara kelebihan alaminya masih ada untuk kesihatan kerana organiknya tidak termampu teknologi kita buang, kalau buang organiknya tak jadi delima la kot. 

Stok delima ini tok masukkan semuanya sekali, langsung tiada stock dapor dan untuk restock semula akan kesemuanya sekitar lagi 5 bulan paling lama.. jadi memang tak dan lah nak pakai raya melainkan memang kena beli dari sekarang. 

DELIMA


Anda tahu kah di mana nilainya delima selain dari suka memakai akan kerana warnanya dan kerana ia popular?...


Pernah tak anda mendengar istilah " Batu Lama"?


Istilah batu lama bukan beerti ia tak laku, bukan beerti ia tak ada harga.. anda kena tahu batu permata tidak basi

Istilah batu lama merujuk kepada lombong delima di negaranya di mana pada ketika awal awal perlombongan hanya batu yang berkualiti di ambil keluar dahulu untuk di jual..batu yang lawa lawa... 

Umpamanya anda beli beras.. 1 beras basmathi dan 1 lagi beras local?.... yang mana satukah anda akan masak dahulu?.. semestinya beras basmathi. 

Contoh ke dua... Sekiranya anda ada 2 biji motorsikal atau kereta, 1 yang lama dan 1 lagi yang baru ?...hati pasti teringin nak bawa yang masih baru bukan?



Jadi sama lah perihalnya dengan lombong batu delima di Burma, di Afrika, di Brazil sekalipun.. "Batu lama " merujuk kepada batu yang ada di pasaran semenjak 10 tahun lepas dan harganya kian lama kian mahal.

Sama juga dengan delima yang masih ada sekarang dan di jual sekarang. lagi 10 tahun pembeli tidak akan dapat lagi harga delima pada nilai maksima di masa kini, malah nilai maksima kini itu akan menjadi nilai minima di masa akan datang. 

Lombong semakin lama semakin kosong, semakin habis. 

Di situlah investment batu permata anda terutama delima dan zamrud..opss 1 lagi tok lupa sebut.. GSU.. ya GSU hanya ada di sebuah negara sahaja iaitu Lithuania.. 1 negara di dalam dunia.... delima pun ada di beberapa negara, tapi still juga mahal. 


Jika anda tanya , kenapa tok jual murah batu batu di sini?...

Jawapannya ada di depan mata anda.. kami mengeluarkan berjenis jenis batu permata dan setiap hari batunya yang kami keluarkan adalah berbeza, kami tidak mengeluarkan batu permata mengikut permintaan pasaran kerana pasaran yang merujuk kami di sini.. tidak percaya?... lihat bila tok jual GSU?.. di FB berapa ramai yang tiba tiba jual GSU juga di lain nama?... suatu ketika dulu tok jual zamrud... selang beberapa hari berapa ramai lagi peniaga juga meniagakan Zamrud?... Ianya Sebuah Trend.. Boleh kata Blog Ini menjadi rujukan hampir kebanyakan peniaga.. 

Delima Cindai

Delima Kapas

Nama ini totally 100% dari blog Geliga Bunian dan ia tok namakan sendiri, dan kini ramai peniaga menamakan nama yang sama , tidak kira peniaga di blog, di FB, di kaki lima, di kedai kedai besar gemstone terkemuka. Tidak percaya?... anda cari nama delima ini di blog kami dan lihat tarikhnya yang paling awal, dan bandingkan tarikh itu dengan peniaga lainnya yang paling awal. 

Untuk pengetahuan anda kini GSU atau namanya fosfur baru nak terkenal di India, di Turky, di Mesir, di Timur tengah.. YA.... BARU nak popular... dalam ebay jika anda lihat mereka meletakkan ia dengan nama Unique stone, Weird Stone, Supernatural stone dan harganya ialah USD 180-200 .. anda congakkan..berapa nilai itu dalam duit kita RM?... 

Berbalik kepada delima yang tok muda maharkan hari ini dan esok hari.. tok muda nasihatkan, ambillah peluang ini.. 

Delima... mana mana orang tanya... bila mereka tahu tok peniaga batu permata , batu pertama orang akan tanya " delima ada tak ?" Pelik soalan ini bagi tok sedangkan kita ada lebih dari 2011 spesis dan jenis batu yang pernah di maharkan...alih alih.tanya delima haha.. 

Manis di jari , kelihatan manis dan memukau... insyallah. 

Boleh Resize kerana ia Perak 10

Kod Produk : CD56RAY20517
Bentuk : Cincin + Delima ori 6 Star
Saiz : Ikut Gambar 
MAHAR : RM 210


Jika nak batu sahaja : RM 150




23 ulasan:

  1. tok d56ray ni sama dgn d56ray yg tok kelurkan tompoh hari kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Delima mmg sama. Urat lain tuan. Beli tgk urat tuan kerana di urat tu lah kualitinya

      Padam
  2. 1A tu comey boh. Tok nyaris nak amik pakai kat diri sendiri.mujur jns ni ada 3 saja. Kalu x 1A tok dah rembat.

    Dalam gambar kalau tuan tgk serinya 50. Depan mata tok jamin serinya 100% . Sebab dalam gambat batu permata x hidup

    BalasPadam
  3. 1A - TN ABY IMZA

    2A - TN ARI

    3A - TN CHARLES TEO

    BalasPadam
  4. Alhmdulillah..rezeki..insya Allah..sebelah ptg nnt saya buat pembayaran..

    BalasPadam
  5. alhamdulillah payment update mlm ni yew..

    BalasPadam
  6. assalamualaikum, saya pending payment disbbkan atasan.. jadi mengikut syarat2 di blog ni.. telah lebih 12jam maka sesiapa pun boleh terus grab .. andai sesiapa mahu grab teruskan.. saya redha mungkin ianya milik tuan tuan.. jika masih tiada org grab.. ianya mungkin milik saya. jika payment sya dpt buat secepat mungkin. tq

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN