Isnin, 22 Mei 2017

DELIMA UNIK






Untuk pengetahuan anda ... di mana mana pun lombong delima.. 

Asal delima ialah bewarna putih atau kuning.. jika delima kuning Brazil. harganya mengalahkan delima merah Burma

Delima yang bewarna merah sebenarnya menjalani proses Heat Treatment..bukan beerti bila heat treatment ini ia batu palsu, tapi proses ini lah yang selama ini di gunapakai oleh pengeluar batu permata bagi menjadikan sesebuah batu itu menjadi bewarna secara alami.

Setiap variant permata mempunyai komposisi organiknya yang tersendiri. sekiranya anda ingin menjalankan sendiri Rawatan pemanasan ini cukup mudah, anda ambil batu delima dan anda bakarkan ia pada suhu 5000*c, untuk mendapatkan suhu sebesar ini anda perlu memakai sejenis lighter yang di panggil JET FLAME LIGHTER 



Pemanasan akan di lakukan sehingga batu permata menjadi kemerahan membara , teknik ini hanya boleh di lakukan kepada batu permata yang asli sahaja, jika tidak asli ia akan pecah berderai. 

Delima kuning atau putih lebih nampak MANISnya yang sebenar dan harga di pasaran juga boleh tahan mahalnya. 

Kenapa delima yang kita lihat bewarna merah?


Kerana variant tadi dan kemampuan delima untuk menjadi kemerahan selepas mengalami proses pemanasan yang tinggi

Keduanya ialah kerana ramai orang sukakan permata bewarna kemerahan

Dan ketiganya selain garnet yang juga bewarna merah, delima mempunyai kekerasan yang hampir sama dengan BERLIAN iaitu 9 skala MoH , sementara berlian mempunyai kekerasan sebanyak 10 Skala MoH.. Berbanding dengan zamrud iaitu sekitar 5-6 Skala MoH sahaja


Ini bermaksud, delima ini jika anda seretkan di dinding, di atas jalan, di atas simen, di batu lain sekalipun, ia DIJAMIN tidak akan calar. 

Warnannya akan merah dengan sendirinya , semakin lama semakin merah jika di pakai berterusan bagi mereka yang mempunyai suhu badan yang lebih panas dari orang lain. 


Delima kami di Geliga Bunian adalah 100% dan di atas dan di halaman akan datang juga ia sudah di enchantedkan ...maksudnya ia sudah di majukan dengan diperkuatkan unsur alaminya iaitu :


Pengasehan sederhana

Penunduk Manusia

Kebaikan kepada darah dan urat saraf

Kekebalan darurat

Wibawa

Kemasyuran 

Kedudukan dan pangkat terjaga



Jika anda bertanya kepada Tok Muda di sini.... adakah batu ini ada khodam?.... 

PENJELASAN KHODAM 


Khodam beerti makhluk Allah dan ia Khodam kepada Allah, yakni Hamba Kepada Allah, setiap perkara itu hidup walau pun angin dan awan. Mereka mempunyai roh. 

Begitu juga batu permata , mereka mempunyai aura yang tidak terlihat, AURA ialah bahasa moden bagi Khodam atau bahasa lamanya yang sebenar Jin . Aura tidak berbentuk, di dalam Al-Quran tidak ada perkataan aura melainkan " benda yang tidak berbentuk ialah Jin " 

Maka sekiranya anda takut untuk memilikinya kerana ia mempunyai aura, maka nasihat tok, tak perlulah anda memakai kenderaan, memakai hp, memakai apa sahaja kecuali plastik dari getah , kerana semua ini mempunyai aura walau air sekalipun. 

Khodam ini berkhidmat untuk Allah SWT dan bukan untuk di campuri oleh manusia pula, bukan untuk di takuti oleh manusia pula. Khodam ibarat enjin kepada kelebihan, ibarat karburetor kepada sesebuah item. 


SYIRIK


Pengertian syirik di dalam permainan dunia mistik mengikut Hukum Fikh Islam.

Jin menjadi khodam kepada manusia dan mentaati manusia sebagai tuannya - SYIRIK

Manusia yang menyimpan item item tidak kira apa pun termasuk ubatan moden dan menganggapnya mampu menyembuhkan atau menyembah seseorang Jin - SYIRIK

Memberi cek besar / kunci kereta atas kemenangan pertandingan dan menayangkan di atas pentas dan di dalam media dan ia menjadi harapan kepada orang lain untuk memilikinya juga, orang awam menyanjungnya juga - SYIRIK


HARUS

Pengertian harus ini tertuju kepada mereka yang tahu selok belok Fikh di dalam islam berkaitan mempunyai dampingan, berkaitan memakan obatan moden, berkaitan memakai item mistik dari alam / alami , berkaitan pemakaian keperluan di zaman moden ( kenderaan / hp ) malah juga kasut.. sekiranya anda membeli sesebuah kasut yang tapaknya tebal dengan beranggapan ia mampu memberi anda perlindungan dari benda tajam ke tapak kaki, maka hukumnya adalah SYIRIK, tetapi jika anda memakai kaki kerana menyedari ianya sebuah keperluan untuk bekerja di kawasan yang tajam dan yang mengizinkan ia lut atau tidak adalah Allah, maka Hukumnya Adalah HARUS memakai kasut tersebut. 

Sekiranya anda was was dengan perkara yang tok tuliskan di atas, maka silakan merujuk tulisan ini walau ke mufti besar negeri sekalipun, insyallah jawapannya sama dengan jawapan di atas


Item ini ada 1 sahaja, 1 lagi tok ambil nak buat cincin, bukan mudah berjumpa Delima bewarna seperti ini, kuning dan putih... insyallah nanti akan ada 1 biji delima siap cincin akan di pamerkan untuk di maharkan.


Kod Produk : D5RENIK 20517
Bentuk : delima Unik
MAHAR : RM 90

Mahar yang akan di pamerkan selepas halaman ini semua sudah ada promosi ramadhan.

Siapa cepat dia dapat




15 ulasan:

  1. Balasan
    1. Tahniah Tuan IB dapat delima rare

      Padam
    2. T.kasih tok..ayah baru nk berjinak2 ngan delima ni..

      Padam
  2. Lambat aku ayah dah rembat adoiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan lambat..2 hari ni semua delima sahaja..

      Padam
  3. Balasan
    1. Silakan, Tuan IB ada masa sampai jam 12AM ini sahaja

      Padam
    2. Kalau tok lepaskan yg tok punya yg ni ayah lepaskan..yg tok simpan tu sememangnya umphh!!

      Padam
    3. arghh, ayah boleh tau pulak.. tapi ayah, hak tu delima kuning. kalau tok nak juai dalam RM 1k ayah mau?.. kalau mau, kira deal la

      Padam
    4. Pehhh.. Klu ayah kata umphh.. Sy percaya mmg lawa.. Dasyat risikan ayah.. Terbaik.. Blood pigeon ayah hari tu pon mercik dh..

      Padam
    5. Huhu..raya ayah pakai kain pelikat ngan selipar jepun la tok..hahaha!!

      Padam
    6. Penang hari ni seharian hujan..huhu!!teragak2 nk pi bank pulak..aduii!!

      Padam
  4. Payment done..detail ayah dh wasup pada mr.baz...berpeluh hari ni hambat masa..nasib baik hujan dh reda tadi..

    BalasPadam

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami