Rabu, 1 Ogos 2018

GARUT KUNING DI RAJA








Garut Kuning di raja. 


Opps, brake jap.... 

Sattt.......

Kita ada newbie sekarang, agak ramai juga... bagi newbie... bila anda tulis komen, komen anda tak keluar kan?... jangan risau, ini kerana kami pakai sistem filter komen, komen anda akan di baca dahulu, bagi yang GRAB tu, bila komen anda timbul sahaja, maksudnya komen anda di terima.. ada yang grab kali kedua, kami terbitkan juga sebab nanti anda akan kata kami tak adil pula, so bagi anda nampak komen anda awal ke , lewat ke.

Dan anda akan lihat di blog ini cerita pasal buniannnnnnn sahaja..apa dia bunian ni?

Jin ka manusia?


Ada yang kata Jin, ada yang kata Bunian

Tapi kalau ada yang kata bunian tu Bersayap, maka tok tidak bersetuju kerana sedia maklum Azazil di turunkan ke bumi beserta pengikutnya dari kalangan Malaikat yang engkar, malaikat ada sayap tak?.... hooo jenuh woo nak jawab hahaha.. ya ada .. dan Allah sudah mencacatkan wajah mereka menjadi huduh, dan sehuduh iblis itu mukanya masih bercahaya, wah betui ka ni?... tanya la ustaz, buat apa tanya tok yang bukan siapa siapa ini. 


Maka siapa pula bunian?....

Hanya di bumi ni saja ka ada makhluk?


Hanya ada 2 makhluk saja ka?


Tidak..... di luar galaksi Bima Sakti kita ini 

Ada lebih dari 10 Billion Galaksi lagi, wauuuuuu banyaknya kan?.... dan dalam galaksi Bima Sakti ni pun manusia kita belum habis teroka..

Tahukah anda bahawa putaran Galaksi kita ni 0.15 saat menyamai 60 tahun hayat manusia... wauuu dasyat kan.. keciknya kita... 

Maka di dalam galaksi lain, ada tak makhluk lain, wallahualam... namun kena ingat , walau sebutir batu Allah tidak ciptakan ia dengan sengaja atau jadikan ia hanya sampah sarap. maka apatah Planet di Galaksi lain yang memang kita takkan capai lah walau bumi ni masih ada hayat 300 tahun. 


Apa kaitan dengan Bunian... kaitannya ialah sejarah tamadun Manusia atau peradaban manusia 


Allah Berfirman:

" Setiap umat ada waktunya " 
Surah Al-A'raf Ayat 34


Kita Umat Muhammad , sebelum kita bermacam umat wujud.. termasulah umat Nabi Sulaiman A.S

Jika kita tidak mahu kira umat kenabian sekalipun, kita kiralah bahawasanya sebelum Umat Manusia itu wujud, sudah ada makhluk lain di bumi ini dan yang terselamat cuma 1 ketika malaikat turun ke dunia bagi menghancurkan mereka...... siapa yang terakhir itu?.... Itulah Azazil A.S... yang pernah menjadi penghulu Malaikat , yang sudah hafaz semua kitab suci termasuklah Al-Quran , yang sudah nampak neraka dan syurga. Tak percaya?.... sila kaji semula siapakah Azazil dan asal usulnya.. 


Bumi ini sudah di Cipta dan di Kiamatkan sebanyak 40,000x dan ada ulama yang kata 40x dan sudah ada 40,000 @ 40 adam dan hawa di dunia ini.

Dan kita ialah Manusia terakhir , Allah berkata bahawa Nabi Muhammad SAW itu ialah yang terakhir , maka ia adalah pengakhiran bagi segala galanya. 

Di manakah bukti dunia ini sudah banyak kali hidup dan kiamat, jangan buat main main bro, tok mat takkan cakap kalau takda proof.... Buktinya ialah di Isra Mikraj... apa dia?.. baca semula... ada manusia kena siksa dan ada manusia yang sedang bersenang lenang... BILA MASA KITA KIAMAT?... dah ada orang di sana?... 


Ok Apa pula bunian, di mana proofnya?

Simple..

Siapakah Ratu Balqis yang angkuh di mana istananya di bawa sekelip mata di hadapan Nabi Sulaiman A.S..... Siapakah Bapa dan siapa pula ibunya... salah 1 dari parent dia adalah JIN... makhluk pada ketika itu ada lebih dari 10 Billion manusia dan Nabi Sulaiman adalah Rajanya... He is The Only King In The World , This time we call emperor , dan ada ada raja raja kecil di bawah kekuasannya... masalahnya ialah Ratu Balqis ni saja ke yang kacukan Jin + Manusia?.... tidak bro.... 

Esok kalau anda masuk ke dalam hutan kemudian jumpa awek jin yang seksi... kakinya gebu pakai kain terbelah.. hidungnya mancung, telinganya tajam macam cerita mat salleh tu





Tak rasa tergoda ke?. tak rasa nak gigit2 ke telinga dia tu? haha



Alah apa la Tok Mat ni, atas tu kan gambar yang di bikin filem ?... ni mesti pengaruh filem.... ingat... filem di ilhamkan dari cerita yang di ceritakan turun temurun.. dan kena juga ingat bahawa Orang putih itu lebih dulu kaji benda ni semua, dan mereka cuba nak alihkan perhatian kita kepada benda lain seperti keseronokan, duit dan wanita ..dalam masa yang sama mereka sentiasa cuba mencari rahsia rahsia alam ghoib tanpa anda sedari...

Proff... woii tok mat jangan kau bercakap saja...

Tidak.. Tok tidak bercakap saja...

The Proof is Masjidil Aqsar



Ada apa di bawah Masjidil Aqsar?

Di bawahnya ada Kuil Nabi Sulaiman ( tempat Ibadah ) di atasnya ada Kuil Kecil yang menyimpan kitab kitab penyihir dan kitab kitab ini sudah pun lama beredar di pasaran eropah ( cetakan semula ) ..maka tidak harian la ada ahli silap mata yang mampu keluarkan roti ikut tangan, mereka menafikan ia real dengan menyatakan ia adalah teknik kamera ecg. 

Apa yang mereka inginkan ialah Kitab Nabi Sulaiman yang mana akan membawa mereka kepada Cincin Nabi Sulaiman, MAAF ini bukan pengaruh Barat, cuma anda sendiri sahaja yang masih leka dan tidak tahu akan cerita dan perkembangannya. Cincin Nabi Sulaiman ini di jaga oleh 1 makhluk yang bernama DABBAT Al-ARD . Makhluk ini akan keluar dari bukit safa dan marwah sambil membawa cincin Nabi Sulaiman dan Tongkat Nabi Musa di Tangannya.

Di dalam islam ada kisah kisah pelik ini.... ia lagi pelik dari BUNIAN, ia lagi PELIK dari Kisah JIN... nah.... Kalau kamu menyatakan Bunian ni pelik dan bullshit... maka di manakah Bullshitnya binatang bernama DABBAT ini.sedangkan makhluk ini ada jelas di nyatakan di dalam Al-Quran???


Nah Jika anda berjumpa sosok Puteri Jin seperti di atas, apakah kalian takut?.....atau..... apakah kalian tidak jatuh cinta?

Maka sama lah di zaman Nabi Sulaiman A.S ini... cuma yang membezakan ialah manusia ini special kerana kita di berikan AKAL.... bukan otak tau, otak ni semua makhluk ada... AKAL ... AKAL bukan OTAK dan otak bukan akal... akal ni ialah istilah pandai membuat analisa, membuat kesimpulan, tahu mana baik dan buruk. 


Adakah salah berkahwin dengan JIN?

Jangan Tersasul atau salah sebut... Bernikah dengan JIN adalah tidak digalakkan... BUKAN tidak di benarkan... harap dapat bezakan apa maksud tak di galakkan dan apa maksud tak di benarkan.

Hukum berkawan dengan JIN ialah HARUS bagi yang mengetahui akan sifatnya dan ada ilmu mengenainya dan HUKUM nya HARAM bagi yang tidak mempunyai ilmu. Tak percaya?... tanya lah mana mana ustaz di mana mana level sekalipun.. kalau seseorang ustaz tu cakap TAK DI BENARKAN TERUS....itu bukan Ustaz....itu baru nak Start mengaji, umpama ilmu baru ada 3 tapi dah nak tunjuk ada 10. 

Allah Berfirman 

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ

“Tidaklah Aku menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku.” (QS. Adz-Dzariyaat [51]: 56)


Ertinya apa tuan tuan yang di kasihi Allah Sekalian?

Ertinya di Masyar Kelak

Akan ada Jin masuk syurga

Dan

Akan ada manusia masuk Neraka


Maka kerana itulah KITA orang ISLAM. UMAT yang penuh ILMU dari Al-Quran tidak boleh dan semudah pantasnya menjatuhkan HUKUM.. AWAS..khuatir HUKUM itu jatuh ke atas kamu sendiri ibarat sebuah gunung yang menghempap tubuh kamu. 


Apa yang ada di dalam Al-Quran itu, Allah suruh dan izinkan kita kaji.... dan ia berungkai rungkai...

Contohnya mengenai Bulan Dan Bintang ... Bukan sekadar di sebutkan tapi melalui sebutan tu lah wujudnya Roket, org nak p angkasa nak kaji apa dia ada di Bulan, Matahari, Marikh dll... ada di dalam Al-Quran sebut pasal Pluto, Neptune, Marikh dll?... mana ada... tapi bila Allah sebut ia dalam Al-Quran, maka manusia itu mencari maklumat mengenainya..dan ia berungkai rungkai... meleret leret pula sampai luar Galaksi Bima sakti ini ada lebih 10 Billion lagi Galaksi... Masyallah...

Sama juga dengan Jin... Ratu Balqis ini dari Kacukan Jin + Manusia... maka bila kita kaji mengenai Jin, maka kita akan Jumpa Bunian... ada Allah Berfirman pasal Bunian?.... sama juga dengan Ada Allah Berfirman Pasal Neptune, Marikh, Pluto dll tadi?..... Ini lah AKAL.... mengkaji dan Menghuraikan .

Bagi Diri tok yang mendalami Ilmu begini sejak sekian lama........

Apa yang pelik tentang Bunian?

Sampaikan ada orang orang gila dan bodoh yang mempersoalkan.... nu Makhluk Yang nak keluar bawak cincin dan tongkat tu... itu yang lebih besar untuk di fikirkan ... Bunian apa segala mak nenek ni semua benda remeh temeh... bukan benda tak masuk akal... tapi ia cuma tak masuk akal bagi mereka yang TIADA ILMU.

Sekadar bercakap tanpa kajian, tanpa ilmu, tanpa BUKTI...dengan bisikan syaitan..... budak kecil dan org jahil juga pandai bercakap.. 

Berbalik kepada Garut Kuning di Raja Ini. Kelebihannya ialah :

In Sha Allah pemiliknya yang beriman akan mudah di kurniakan kerezekian dunia dan menadi kaya raya

Memberikan kekuatan kepada Pemiliknya dengan di pakaikan di Pinggang


Ada yang beriman tak kaya kan?..... Jawapannya ialah?... Allah nak uji... benar la jugak, tapi sebenarnya ujian itu ialah kerana dalam hati kita belum kita ikrar, belum kita boleh terima ciptaan Allah ini berguna kepada diri kita, kita kata kita beriman, tapi kita berkata benda ni semua mengarut.. bull shit la hati korang kalau korang nak kata korang beriman?... beriman?.... mengecilkan dan memandang remeh ciptaan Allah itu Sifat orang beriman?... bengong.... Inilah Islam Sekuler yang sudah di ubah sejak Zaman Perang Salib lagi,  Ya.. beriman lah sangat. 

Apabila beriman.. dalam hati kita kena tauliahkan dan menerima semua hal yang di cipta ada kelebihan, ada kegunaan.. baik ayat yang pendek, baik debu di udara, baik batu permata atau apa pun.. samada menjadi kebaikan atau keburukan kepada tubuh badan manusia... ia bukan sia sia. 


Lebih manusia ini ialah AKALNYA, kena faham tu.. tok pernah mengahwini seorang Puteri Jin suatu masa dahulu... Nikmat?.. hahaha kalau tak, xda lah teringat sampai kini. Badan takda tulang kot.. korang suka bantal peluk tak?... kalau tak suka mesti tak pakai bantal peluk kan haha



Kod produk : GARUTKUNINGRAJA 1818
Bentuk : Garut Kuning Di Raja
MAHAR : RM 500


Siap Kos Pos, dont worry be happy untuk semenanjung dan Borneo kini

Pantangan Membeli Item Mistik ialah JANGAN meminta kurang kecuali di beri promosi, berkurangnya Mahar maka berkuranglah Khasiat dan kelebihan, Ini lah peraturan dunia Mistik Semenjak Berabad lamanya





*we use FREE Shipping In Malaysia  
( No Postage cost will be charge )


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 



Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ  ATAU Mr Captain Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB




BONDA JJ : 0127845231









Mr Captain : 0178259540









22 ulasan:

  1. Assalam tok.terima kasih.klu xknl dgn blog tok.susah juga nk dpt ilmu mcm ni.ilmu mmg ada byk cabang.dpt ilmu mcm ni pun,syukur alhamdulillah.org yg boleh bercerita tu ramai.tp nk percaya susah.bkn nk melebihkan tok.tidak.tp ats kepercayaan diri ke atas batang tubuh yg di panggil Tok Mat.biar xpernah bersua muka.semoga niat yang baik dibalas dgn keberkatan hidup dunia dan akhirat.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Tok Ayah.. Best giler ulasannya.. Permatanya pun terbaik.. The best!!! =^•^=

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Tahniah tuan Shamsul.grab sampai licin garut tok.huhu

      Padam
    2. Rezeki sbb x ada org lain grab. Selalu melepas.

      Padam
    3. Payment done Tok. Detail dah wasap Bonda JJ

      Padam
    4. Hanya kaca mengenal manikam tuan.. Setiap batu geliga ada kelebihannya.. Saya ada sebiji dapat grab item sedekah tk lama dulu..antara item kesayangan saya.

      Padam
    5. terima kasih tuan Shamsul atas updatenya

      :)

      Padam
  4. assalamualaikum tok. terima kasih atas ilmu. mohon pencerahan. betul kah iblis pernah mencuri cincin nabi sulaiman ketika nabi sulaiman sedang qada hajat. kemudian iblis tersebut menyerupai nabi sulaiman dan memerintah selama 40 hari. tiada seorang pun yg mengetahui melainkan ASIF. ada yg kata selama 40 hari itu 'nabi sulaiman' mengajarkan ilmu sihir sedangkan beliau tak mengajarkannya. bila diketahui oleh ASIF iblis pun melarikan diri pada hari ke 41. mohon betulkan saya tok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt tuan. ya pernah terdengar akan cerita ini juga, namun sihir asalnya di ajarkan oleh Malaikat Harut dan Marut tuan

      Padam
    2. ya tok.. disebabkan cerita tok pada kem yg lalu tu, saya dah terbeli buku The Forbidden Grimoire of Harut and Marut.. beli kat ebay.. penangan tok lah ni.. hehehe...

      Padam
  5. Kisah harut n marut yg diceritakan dlm ayat 102 surah al-baqarah ni mmg jadi mainan mulut pengamal perubatan ruqyah kn tok. Huhu

    BalasPadam
  6. Saya baru teringat satu kisah yg diceritakn kepada saya. Mengenai sesuatu kaum ni. Kaum ni teramatlah baiknya tapi atas sebab kedaifan yg terlampau maka Baginda meminta supaya kaum ini dilenyapkn dari pandngan manusia. Kaum yg disebutkn inilah yg dikatakan kaum bunian. Wallahualam. Betul ke tok

    BalasPadam
    Balasan
    1. cerita mengenainya ada beberapa versi tuan. bukan ini sahaja.. ada kisah golongan yang dating dari sebuah kerajaan.

      Sampaikan versi moden juga ada, di Sarawak iaitu di hulu sarikei ada 1 rumah Panjang ghoib dalam 1 malam.

      Ada manusia yang masuk hutan dan hilang

      Org barat cakap mereka ni golongan kena culik alien.. bagi kita yang ada ilmu begini..kenyataan diculik alien itu adalah melucukan kerana Perkataan alien itu ialah kepada makhluk yang tidak di kenali, sedangkan bangsa kita sudah lama mengenalinya.

      Padam
  7. Wallahualam. Hehe. Mat salleh mesti nak menangkan alien dia tok. Huhu

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN