Khamis, 20 Oktober 2016

BATU KURSANI DEWA SUNJA


























" Sunja... aku teringat kat hang "

Ada sekoq kucing tok yang tok namakan ia sebagai Sunja, kucing tu tinggal bersama otai blog kita kini iaitu Pak Tua Laut. 

Ok lah...kita berbalik kepada Kursani ini ya


Perkenalan Tok dengan Dewa Sunja Di akhiri dengan lawatan ke kawasannya iaitu kawasan sebelum Kg Kuala Kejir, di mana Lokasi tepatnya tidak dapatlah tok berikan, yang pasti di sana ada banyakkkkkkk batu Taat Wali atau Tabasheer , Tapi tok x berkenan nak ambil di sebabkan stok dalam simpanan pun masih banyak dan di kawasan utara adik tok menjadi pembekalnya Stok mentahnya. 

Di dalam ritual kawasan tersebut Dewa Sunja yang juga Raja Kawasan ini menyatakan kawasan ini seperti Linggiu juga, baik dari segi kerajaannya, Kawasannya, Namun kawasan ini tidak mempunyai Tasik besar selain beberapa kolam semulajadi yang sederhana besarnya. Banyak orang "sana" ingin berurusan dengan Tok dan banyak juga item ingin di jalankan tukar tangan , apa pun tok x mengharap terlalu banyak, dapat menjalinkan silaturrahim pun sudah besar maknanya bagi diri tok ini. 

Item kedua pemberia Dewa Sunja / Raja Sunja ini ialah Kursani yang di gunakan di dalam peperangan dan di pakai oleh pejuang pejuang kerajaannya dan ia berguna di dalam urusan mempertahankan tubuh dari di tikam, di hiris dan di kerat kerat. Kelebihan lain pula ialah kekuatan pukulan ke arah musuh dan juga memperkuatkan tenaga dalaman para pejuang yang bersifat semangat juang yang tidak terbelah bahagi. 

Jika ada 1 ia agak mahal dan di kira dengan kursani jenis ini nilainya tok mampu berikan dalam RM 400, ya. kerana selalunya kita melihat kursani di dalam warna seperti tembaga atau jenis besinya bewarna Besi ( Perak ). Yang ini agak unik dan Tok amat amat Yakin Bin Yakin tiada peniaga yang menjual seperti ini, insyallah... 

Oleh kerana kuantitinya yang ada di sini ialah 6 maka nilainya agak slow sikit ya.. no high high


Kod Produk : BKD5 191016
Bentuk : Kursani Bunian
MAHAR : 400 Malayar


10 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN