Ahad, 8 Mei 2016

PESANAN PENTING

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera....

Untuk peringatan

Bagi yang masih belum faham bahawa Blog ini Umpama sebuah kedai Batu permata ...... Masuk kedai orang nak buat cakap pandai lebih kurang... dengan hormatnya di persilakan keluar lah. 

Kalau orang datang ke blog anda, ke kedai anda buat cakap pandai... apa anda buat?..... 

So pikir sendiri lah.. perangai tok nenek lanun dan barua Jepun dulu tu...jangan di bawa datang ke sini atau di bawa ke kehidupan sekarang...khuatir mati nanti tiada siapa sanggup nak usung jenazah kita ke kubur memandangkan kekerapan kita menyakitkan hati orang lain. 

Blog ini umpama sebuah kedai, yang di dindingnya di tampal artikel artikel ilmu, yang peniaganya ada di meja produk menerangkan kepada pelanggan dan pelawat kedai ini akan kegunaan setiap item jualan.... Otai otai yang ada di sini ibarat pelanggan lama yang datang kedai dan duduk lepak di sebuah sudut di dalam kedai bagi membantu tuan empunya kedai berniaga. 

Jadi..kalau datang nak tunjuk pandai.... sila ke blog lain yang memang bertujuan untuk tunjuk pandai macam blog karimon, macam blog cvt, macam cari gold tu atau forum lowyat. 

Jadi , hormat menghormati tu amalan kita....

Kalau tak boleh catch Up pun blog ni kedai..... bayangkan anda ada kedai sendiri, dan tok datang dok cakap pandai di dalam kedai anda..... dan cakap pandai anda tu menjatuhkan kredebiliti tuan punya kedai....... 

Minta maaflah... yang mana dah lama kenai Tok Mat GB.. depa cukup tau..tok bukan peniaga yang pandai senyap tanpa tindakan... lebih dari ini tok boleh buat kalau melampau sangat.

Bukan Baran... tapi org ceroboh takkan kita nak diam?..... sabar sampai bila?... sampai bisnes gulung tikar baru nak ambil tindakan..?... tu style org tua dulu..bukan style org zaman kini.

2 ulasan:

  1. As salam tok dan sahabat2.. saya setuju sgt tu apa yg tok ckp.. kita melayu apa tah lg ISLAM.. adab dan perlakuan dah molek.. tp kalo tak jaga, mmg sedih laa..
    Maaf mencelah sbb kita dah cukup bijak utk berfikir, apa tah lg utk menjaga sensitiviti sesama sahabat..
    Bak kata pepatah" cubit peha kanan terasa peha kiri ".. renung2 kan dan selamat beramal..

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN