Isnin, 23 Mei 2016

AKIK SULAIMAN







Nah, lama tak keluar akik Sulaiman... 

Baru 2 hari lepas orang tanya tok pasal akik Sulaiman, esoknya terus dapat.. alhamdulillah... 

Tok kenal akik sulaiman ni sejak tahun 1998. masa tu tingkatan 4, ayah tok ada sebiji dan amat dia sayangi, di perolehinya dari pemberian guru yang mendapatnya pula dari penarikan alam Ghoib. Ayah tok memberikan cincin akik sulaiman dan di pakai tok selama beberapa tahun dan kemudian tok memulangkan semula, maklumlah masa tu kita ni remaja, tak sesuai pakai, jadi panas hahaha.. pulak ilmu tu Guru ayah tok dah isikan dengan ayat ayat panas ... 

Yang di atas ni sama la dengan yang ayah tok simpan.. cuma yang ini lebih menarik warnanya, akik sulaiman ni dia ada banyak kaler... lebih pada 3 kaler.. ni ada merah sikit, hijau sikit, kuning sikit, coklat sikit dan hijau banyak. 

Suka ti org lain lah nak kata ni bukan akik sulaiman, tu hak depa, tok cuma kata apa yang ayah tok kata dan guru ayah tok kata , nu...zaman 1968 nuh batu akik sulaiman ayah tok wujud haha... mana org tua tua ni kenai nama Akik sulaiman, dan mana orang orang zaman skrg kenai nama Akik Sulaiman melainkan dari orang tua tua dulu dulu.. kalau org zaman skrg nak kata ia bukan akik sulaiman, so......org tua tua dulu tu salah la?...gitu... ni sapa salah sapa betui aku pun penin dah hahaha.. 

Akik Sulaiman memang agak rare, dalam cari gali kita pernah dapat 1x sahaja, dan yang ini pun ada 1 sahaja buat masa ini yang kita dapat. 

Kelebihan, Allah... banyak sungguh.,.. kalau ada seller nak kata 1001 kelebihan, tok rasa tak salah.,..


Kod Produk : A.SULAIMAN 21516
Bentuk : Akik Sulaiman Asli
MAHAR : RM 200

11 ulasan:

  1. Nampaknya umor sy sebaya dgn tok muda. 😄👍

    BalasPadam
  2. Macamana nak join group wassap .tq

    BalasPadam
  3. Macamana nak join group wassap .tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Grup tidak di galakkan. Tok sendiri tidak aktif lagi. Jangan terpedaya dgn janji manis mereka.kot nanti boleh batang palsu saja ja

      Padam
    2. Betul tu,lebih baik kita sembang di sini jer lagi bagus..kat sini sopan dan adab kita sebagai sahabat terjaga..bukan cam group2 atau di fb semua main terjah jer..kalau nasib tk baik kena tipu..kat sini blog gb semua nya terjamin..

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN