Khamis, 24 Mac 2016

GELIGA ULAR SAWA









































Geliga Ular sawa atau Batu Ulaq sawa... orang dulu banyak panggei Sebagai Batu Ulaq Sawa saja.. ada selalu dengaq ayat macam tu.. kita tau tu geliga , tapi belah sana depa panggei batu ulaq sawa, batu lipan, batu delima, Batu Buah delima, Batu ulaq kapak, Batu Landak.. Batu ni nama umum untuk semua jenis benda berasal dari tanah di dalam bumi....termasuklah batu jalan. Jadi bab batu ni di khususkan pula mengikut jenis jenis, variasi, tempat asal serta kegunaannya menjadi Akik, Kristal....kemudian di pecahkan pula batu akik kepada lebih 12,000 jenis dan kristal pula kepada beberapa jenis lagi. Kemudian setiap negeri atau negera yanga da penduduk di dalamnya mengkelaskan pula ia mengikut panggilan daerah atau kawasan mengikut panggilan yang mula mula di panggil di dalam sesebuah kawasan itu samada Geliga, Batu bertuah, Mustika, Buntat... dan Bila mai zaman kini... setiapnya pula di kelaskan lagi mengikut jenis, kalau geliga dari binatang, kalau mustika dari ulaq, kalau buntat dari benda lembut dan jadi keras.... tok rasa kalau dunia ni lama lagi, akan ada pengkelasan pula benda keras tu mai dari apa, ulaq pula ulaq jenis apa..saiz mana, binatang pula sumber mana, usus ka, pusat ka, dalam telinga ka, mata ka, dalam hidung binatang ka.... 

Semua ini....... Semua ini dari cereka manusia belaka ..bukan apa.. tapi nak memudahkan pengkelasan dan menggelakkan kekeliruan.

Di atas ialah Geliga Ular sawa.. atau kalau nak panggil mustika pun boleh, nak panggil batu pun boleh.. asalkan paham ianya apa. 

Kegunaan jenis ini di dalam bidang perubatan diri , perubatan orang lain di dalam mengatasi gangguan saka, Jin dan Setan.

Kewibawaan dan penunduk sekampung

Penunduk benda dalam hutan

Memudahkan urusan seharian



Kod Produk : GUS 23216
Bentuk : GUS
MAHAR :RM 120


15 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN