Sabtu, 19 Mac 2016

SEPASANG KRISTAL PUTERI LAILA





















































Ini Bukan Kristal Biasa, dan bukan dari kualiti biasa juga. Ia jenis Clear eyes..lupa..ni juga bukan batu serai zircon, kalau anda nak panggil ia batu serai boleh juga, tapi batu serai batu asli..Walaupun begitu Serai zircone ni ramai peminatnya di kalangan mak mak kita dan isteri isteri kita. 

Permata ni lama tok hold dalam simpanan, sebab ingat nak masukkan dalam cincin titanium, baru baru ni ada tok order cincin titanium siap segera dari sekutu tok di JB, tapi rasanya tak dan kot... x dan barang.. maka tok keluarkan segera... cadangan tu kalau tok boh dalam cincin titanium, tok nak maharkan dalam rm 150 sahaja. 

Jenis batu di atas ialah Aquamarine, ada yang komen tanya tada lagoon ka.... tok jawab masa tu tapi x dan... ada lagoon tuan, namanya Laguna Agate, atau kita panggil akik Lagoon.. 

Jenis batu Aquamarine ni tuan, mahal sebenarnya.. cuma syukur kita masih di Malaysia.. dengan mentaliti kita di sini, peniaga tak boleh jualkan ia sama dengan harga di luar sana, dan kebanyakan peniaga tiada Aquamarine untuk di jual kerana harga ambik pun dah Rm 100 ke atas sebiji. Aquamarine ni serinya macam berlian, lagi dia berseri lagi dia mahal... di atas tu memang seri tahap maksima, tapi kita tak juai mahai memandangkan tok pun dapat bukan dengan cara bermodal. Boleh tok juai mahai, tok letak kat kedai tok saja senang, Rm 120 ke atas memang lepas untuk sebiji. Tapi kat kedai tu untuk penyeri dan pelaris sahaja, not for sale. 

Kegunaan Item ini sebagai penyeri dan pelarisan diri jika di pakai pada diri sendiri sebagai cincin., Insyallah. 

Kalau nak di jual semula pun tiada masalah.


Kod Produk : KRISTAL P.L 15316
Bentuk : Kristal P.Laila
MAHAR : RM 100

11 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN