Ahad, 13 Ogos 2017

JED

























































Jade no 1 dalam dunia... 

Tu hari ada pelanggan komen dia kata bawak ke kedai kata ni jade murah.. tok x bawak ke kedai sebab tok tau kedai , terutama kedai taukey mata sepet ni atau mata bulat ni kalau kita tak beli dengan dia, zamrud asli pun dia kata kaca apatah batu jade.. tok bawak pusing dan jejalan kawasan apek cina lepak , setiap kali nak bayar mata taukey melihat dan bertanya mana beli, dan ramai cakap ia jenis jade yang sukar nak ada di jual dalam Malaysia, depa cakap..." u Pegi Hongkong baru jumpa, sini Malaysia banyak jade tiruan"..bila dia cakap tiruan tok pun tak percaya, selepas tok google baru jumpa memang ada jade tiruan yang di jual di Malaysia pada nilai RM 30-80 untuk 1 gelang malah ada yang jual RM 300 untuk 1 gelang, tu biasa la, kita nak boleh kata apa,, macam tok cakap, harga benda ni mana ada kawalan atau ada cikgu kawal... dorang nak bayar sewa kedai sebulan dah RM 12000 beb.. so paham lah, takkan nak jual batu murah pada harga murah juga, mampuih nak bayar sewa kedai la, gaji staff la, api letrik la... kita sebagai pengguna khususnya rakyat Malaysia, Please lah paham. Dan paham bahawa benda mahai tak semestinya berkualiti. 

Jade mempunyai nilai sejarah yang baik di dalam negara China, Jepun , Korea, Dan juga Eropah, ia pernah di berikan oleh kerajaan China kepada Kesultanan Melayu Melaka sebagai cenderamata malah sehingga ke hari ini Jade di banggakan di China sebagai batu permata mulia mereka walau pun jade sebenarnya bukan berasal dari China melainkan Dari Thailand dan Burma, ya ..itulah kebenarannya. 

Jade mempunyai fengshui terbaik di dalam asbab :

Kerezekian dan kemakmuran dunia.. 

Bukan apa, kaler hijau ni mencerahkan mata, malah mata yang rabun juga mampu pulih deengan izin Allah... 


Jangan Kutuk negara China dan ketahuilah bahawa Orang Islam China lebih banyak dari Orang Islam Malaysia ini sendiri




Kod Produk : LJED 267
Bentuk : Permata/ Loket Jed Asli
MAHAR : RM 100

RM 40



7 ulasan:

Komen anda Di Trace melalui Pengimejan satelit langganan kami