Khamis, 23 Jun 2016

PERMATA TERATAI








































Permata Teratai.. Agak popular juga batu ini di pasarang, Tapi lagi kecil bunganya lagi mahal dan rare, selalu kita jumpa bunganya besar besar 

Permata teratai atau nama melayunya Geliga teratai Aslinya bukanlah dari bunga teratai atau apa sahaja berkaitan dengan tumbuhan itu.. Ok.. kalau ada tu.. mudah saja... ambil batu ni letak di bunga teratai kemudian setkan video amik batu ni di teratai. maka jadilah geliga teratai. 

Batu teratai ini berasal dari Mineral laut yang di kenali sebagai Batu karang laut... Batu karang yang di canaikan menjadi batu permata, dan sudah tentu bukan batu karang biasa lah.. Kalau batu karang biasa tu yang macam dalam akuriaum tu, cuma kalsium sahaja. Tapi batu karang untuk menghasilkan Batu teratai adalah dari pangkal batu karang yang bermutu. 

Ia 1 keluarga dengan Batu marjan, cuma di sebabkan marjan ni kaler merah, so mahai la sikit... sebab apa orang kita suka kaler merah , wallahualam. mungkin sebab berdarah panglima kot hahaha. 

Kegunaan jenis ini ialah :

Penarik kerezekian, bukan tok kata, org kata

Penyejuk diri , ni bukan org kata tapi tok yang kata

Penjauh sihir ni tok yang kata

Penghindar Gangguan dan Sihir..ni tok kata...

Kenapa Tok kata?

1. Ia barang laut, laut ni masin, masin ni panas.. sebab tu kalau nak pagar rumah org pakai garam, bukan tabuq gula.

Ok... di kala page ini muncul tok sudah sampai di Perlis dan Malam semalam sudah pun melalui GP, cuma tak tahu lah hasilnya bagaimana, jika terlalu banyak, ia akan di lanjutkan ke malam ini pula, jumlah peserta kali ini ialah seramai lebih 80 orang. Tak sampai 100 orang, so kerja jadi tak banyak. 


Kod Produk : PT 21616
Bentuk : Permata Teratai
MAHAR : RM120


Promo Ramadhan : RM 70

7 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN