Selasa, 18 April 2017

BATU MELOR









Ni keluarga akik.. dan tok dapat dari pokok melor... apa dia?.. nak tok amik gambar posing ada bunga melor ke?.... jangan kan bunga, nak pokoknya pun tok ada..dan nak berapa pokok nak posing?.... 

Tuan tuan... Tok jual batu...bukan bunga bungaan atau pokok bunga, yang tu nanti sat.. insyallah nanti tok ada nursery sendiri tok buat la blog jual pokok bunga na. 

Tok juga tak jual gambar.. tuan tuan beli gambar ke beli batu?... kalau beli gambar, nanti dah bayar maharnya, tok print gambar dan hantar gambarnya aja yah.,.?


Jadi jangan menyusahkan tok nak letak bunga melor, la, pokok melor la.... paling pun kalau tok rajin nak amik... 

X guna juga tok amik bunganya dan amik gambar dan hantar, sampai kepada anda bunga tu pun dah reput dah... buat sampah pula dalam rumah anda kelak. 

Jadi anda nak beli batu... sebiji batu tadak bunga ka apa ka.. cukuplah... niat tu kena jaga, kalau nak bunga juga..tok kena lah cari bunga plastik hantar sekali jadi taklah reput bila sampai pada anda. 


Ok, tok ulang semula ni ialah batu melor dan minta maaf tok x posing letak bunga mcm org selalu buat atau dulu tok pun selalu buat... padia tak tau.. macam pondan pulak rasa... kalau wife tok yang letak takpa juga dia yang ambil gambar. Im not gay ok. 

Batu melor ini di jumpai selepas ritual tok sendiri di pohon melor.. celahan rantingnya dan batu ini di pangkal pokok. 


Jangan la tanya.. awat nampak macam batu akik... pada buta sangat tak tau..kita dok tulih pasal batu ni banyak dah... akik ni sejenis famili.. dalam keluarga akik ada lebih 21,000 jenis batu... termasuklah jasper. dan keduanya ialah tok buat cara ritual zikir , pakai zikir asma' Allah... Apa dia nak bagi mengikut niat tok maka tok terima... kalau tok niat untuk pengasehan dan di baginya batu sungai pun tok terima. Dah kalau kelebihannya ada untuk pengasehan?.... Allah maha tau apa dia kelebihan yang ada dalam batu tu..... SEBETULNYA...... ada alat ke nak tau kelebihan sesebuah batu?....... pengaseh ke , penunduk ke dll?.....ada?..... Allah saja yang tau... jadi tok mohon dan dari permohonan ini wujudnya batu ini...MAKA tok YAKIN, ini lah batu yang ada pengasehan dan di bagi pada ketika itu.... kalau org nak compare dengan akik yang sama jenis, tok boleh kata ia tak sama... SEBAB?..... sebab yang tok punya adalah dari RITUAL DOA.......sementara yang di tunjukkan kepada tok tu di beli TEPI JALAN........nampak tak BEZANYA?.... nampak tak?......... itu yang memaksudkan BLOG GELIGA BUNIAN..... Bukan BLOG PERMATA IDAMAN..... so..harap faham, apa , mengapa dan siapakah kita di sini........


Kalau nak batu lawa..... batu cantik...... p jusco, banyak kedai gemstone ada..boleh pegang, boleh tilik... ada murah ada mahal.... kita pun puas hati.. kan senang?.... Jadi kalau wife ajak ke Jusco tu, jangan malas malas ... ikut sama dan mata tu jangan dok tengok pompuan lain, tengok kedai gemstone, cari kedai gemstone.. banyakkkkkkkk..... lawa batu kat situ, berkilau kilau lagi habaq hang. Dan sudah tentu asli..... 


==============================================

Batu di atas kegunaannya untuk pengasehan ........ dah itu yang di pohon..........pakai buat cincin kena kulit lagi bagus , boleh potong 2 biji. 



Kod Produk : GB1 18417
Bentuk : Batu Melor Pengasehan
MAHAR : RM 88

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN