Isnin, 19 Februari 2018

GELIGA NAGA CHINI



































Geliga naga Chini asli. 

Ada yang kata item tok tak asli.. bila di tanya kenapa, jawapan yang mereka beri ialah kerana tok mempunyai terlalu banyak, malah pada tahun 2012 - 2015 tok pernah menunjukkan perolehan sebanyak 1 baldi dan 1 guni beras 10kilogra,

Jadi tok tanya kenapa awak cakap bila sy ada banyak, awak cakap saya tipu...

Dia cakap kerana peniaga lain cuma ada 1 biji sahaja..Hahaa...

Ini ialah jawapan orang yang tak tahu apa... 

Jika nak tahu, jenis buntat bila di perolehi , ia beribu biji, Jika geliga terkadang berpuluh biji dan duduknya seperti anggur, Contohnya geliga air di dalam air, duduk ia di tepi kolam yang jerneh airnya dan ia wujud secara berkelompok seperti buah anggur bewarna jerneh seperti air namun keras seperti batu. 

Buntat binatang pula berbintat bintat banyak , buntat kala jengking pula ratusan biji di atas badannya seperti anak anak jengking itu sendiri duduknya, ia menggelikan bagi mereka yang geli, yang tak terdesak, yang tak punya pengetahuan apakah benda geli itu, yang tak memerlukannya untuk di niagakan seperti tok ni. 

Untuk pengetahuan anda... sebenarnya peniaga mistik mempunyai banyak item mereka, ayat seperti :

Ada 1 ni aje

Susah dapat, dah susah nak dapat boh


Ini ialah AYAT JAGA HARGA. atau ayat nak sembelih orang.

Bagi yang tinggal di kelantan, sebelum jam 12.00pm nanti, silakan pergi ke Pasar Siti Khatijah, Jumpa mana mana peniaga pun dan tengok atas mejanya, dia akan cakap ..itu ini geliga itu dan ini... dan anda lihat atas mejanya cuma ada 2-3 biji sahaja untuk setiap jenis, sedangkan ruang meja itu masih luas . Cuba berbisik kepadanya bahawa anda juga peniaga dan nak borong banyak, anda nak tengok dulu barang dia ada.

Jangan terbeliak biji mata kalau dia akan pandang kiri dan kanan kemudian membuka bag di bawah mejanya, ada ratusan biji lagi di dalam simpanannya dan terkadang mereka akan menyuruh anda duduk di sebelah mereka untuk melihat isi di dalam bag itu , jika orang tiada mereka akan menghulurkan sahaja kepada anda.  Jangan takut untuk bertanya kerana kalau anda tak jadi ambil pun bukan mereka nak marah, sebab anda dah cakap tadi nak tengok. Bukan nak beli... keh keh keh.. 


Masa itu lah baru anda akan belajar bahawa geliga, buntat bukan hanya ada 1 biji boh. 

Merah delima gelas jadi merah pun tok boleh dapatkan kepada anda , anda nak berapa kilo?.... tunjuk duit atas meja dulu baru kita sembang. ori la, yang tok sembang ni hak ori la..bukan yang ada lampu dalamnya tuu, yang tu nak buat apa haha.... 

Geliga naga Chini Tok pernah tarik depan mata anak murid tok sekitar 12 orang di Gerdong, dalam bunjut saja ada dalam 5 ke 6 biji.

Batu geliga Naga Chini di dapati dari naga sakti yang ghoin di Tasek Chini, ada yang kata mereka tak pernah jumpa naga di sana, ini adalah kerana ...ilmu.... jika anda ada ilmu cari kijang di hutan, tapi tok tak ada ilmu itu, adakah tok akan jumpa kijang di dalam hutan?.... itu perinsipnya..mudah ... 

Geliga ini mempunyai kelebihan seperti naga itu sendiri

Di segani

Wibawa tinggi

Di pandang tinggi 

Mudah melakukan apa apa urusan 

Di geruni sama seperti naga itu sendiri


Apabila memakai geliga naga chini ini umpamanya anda mempunyai aura seekor naga di belakang anda, apabila orang pandai melihat anda , kelihatan di belakang anda akan ada penampakan seekor naga.

Hal ini kerana geliga ini datang dari badan naga dan apa pun yang datang dari badan naga mempunyai kelebihannya

Kuku : Penggerun manusia yang tinggi

Tanduk : Kuasa memerintah

Sisik : Kekuatan dan kekebalan peluru

Manakala Geliga di atas pula merangkumi keseluruhan tubuh badannya kerana geliga atau buntat sebenarnya terhasil dari cecair badan naga itu sendiri dan bercampur dengan beberapa jenis kimia di udara lalu membentuk menjadi batu permata.

Sama halnya dengan batu akik dan kristal pembentukan batu permata ini juga melibatkan beberapa jenis bahan di dalam bumi dan kemudian melalui proses kimia tertentu ia membentik sebuah batu permata mentah , di ambil manusia dan di canaikan pula menjadi permata yang indah .  

Geliga yang datang dari tubuh binatang sudah berbentuk indah , cantik dan bulat kerana ia umpama titisan air peluh di badan manusia, titisan peluh kita bentuknya apa?... dan ia sudah kelihatan di gilap .

Hal ini menguatkan fakta bahawa geliga dan buntat binatang ( apa saja binatang ) adalah datang dari cairan.

Kepercayaan melayu yang menyatakan penunggu binatang itu yang memberikan batu , buntat ...ini ialah karut semata mata

Kepercayaan melayu yang menyatakan batu lipan di bawa oleh Raja Lipan juga adalah karut sama sekali , ini adalah kerana batu yang di bawa di mulutnya bukanlah batu, melainkan lebihan air bisa lipan yang sudah terlalu tua dan besar , setelah lama di mulutnya akibat dari penyakit yang di deritainya, cecair ini mengeras menjadi batu / buntat. 

Kerana itulah buntat lipan jika kita letakkan di bawah lidah ( kawasan sensitif saraf ) , bawah lidah kita akan terrasa seperti menyengat

Bukan kerana ia berkhodam atau batu itu yang menyengat, kenyataan ini salah sama sekali dan ia ditafsirkan oleh mereka yang tidak mempuyai ilmu kaji alam dan ilmu metafizik moden. 

Hal menyengat ini kerana ........yang anda kulum itu ialah bisa lipan dan bisa ini memberi reaksi kepada saraf anda dan menyebabkan saraf mata anda menjadi rosak buat sementara waktu dan menyebabkan mata anda tembus pandang buat seketika.

Rahsia tubuh badan manusia ini sebenarnya sudah lama di kaji oleh pengkaji islam semenjak zaman sebelum Nabi Muhammad SAW di lahirkan lagi iaitu semasa zaman Nabi Sulaiman A.S... ketika itu sudah ada kajian genetik mencampurkan genetik binatang ke dalam tubuh badan manusia untuk menjadikan manusia itu bersayap, kebal dan sebagainya.. anda jangan cakap tok tiru X-Men pula kerana cerita X-Men itu baru ada di zaman ini, sementara pengetahuan mengenai manusia genetik binatang ini sudah ada di dalam kitab kaji manusia selama ribuan tahun lamanya dan pengetahuan ini ada di dalam kalangan KAUM KERINCHI di mana mereka mempunyai ekor dan jika mereka membacakan sebuah ayat, mereka mampu bertukar menjadi seekor harimau.

Anda tidak percaya kaum kerinci mempunyai ekor sepanjang 1 jengkal?.... jika mahu melihat yang asli, silakan ke Bali dan cari perempuan cantik yang kaki kanannya ada gelang kayu kokka, kalau sekarang mungkin mereka dah moden dan memakai gelang kaki perak, kaum wanita kerinci yang cantik suka memakai gelang kaki dan di kanan adalah menunjukkan mereka masih bujang dan belum bersuami... jika anda dapat memikat mereka, jangan terkejut jika malam pertama anda dapati punggung mereka ada ekor panjang sejengkal. 

Mana pula tok tahu?...

Tok sudah berjalan seluruh Nusantara semenjak umur 23 tahun dan sudah berkahwin dengan 12 gadis di seluruh nusantara, siam saja ada 2 isteri, dan 1 anak di Bangkok, ada gambarnya di facebook tok sedang naik basikal hahaha, di Singapore 1 ( simei Rd ) , Di malaysia sahaja yang pernah tok kahwini ialah 5 orang...selama dengan bonda pun, bonda JJ dah hadap 2 Madunya hahaha... Di Indonesia pun ada... ahh, kalau nak cerita... pasal perangai perempuan mana paling mudah... benar kata mufti Perlis tahun 2000, gadis siam buddha senang untuk di kahwini dan di didik kerana di dalam Buddha sudah di lupuskan 7 sifat tidak baik semenjak mereka berumur 3-4 tahun di Kuil Buddha... cuma Fahaman sahaja tidak sama, kahwin dan didik sikittt je, In Sha Allah lebih bagus dari wanita islam di Malaysia, Sungguh..ni pengalaman. Ketaatan mereka kepada suami tidak dapat di pertikaikan. 

Ada yang cabar tok nak lihat tok tarik batu, dulu tak boleh sebab tok beranggapan ia akan jadi riak dan takabbur, tapi selepas seorang guru memberitahu bahawa boleh buat dengan syarat orang itu meletakkan sejumlah wang maka ia di bolehkan kerana itu di anggap kita tarik untuk dia beli. Jadi perit jerih kita tidak akan di racuni dengan rungutan kita jadi penat lah, buang masa lah, kemudian di hari lain orang tu cakap kita macam macam pula... Kalau nak tengok boleh, letak RM 50,000 atas meja dulu baru kita sembang... la la tu jugak batu mai depan mata...xda hal



Kod Produk : GNC 7218
Bentuk : Geliga Naga chini
MAHAR : RM 120

RM 100


Id " Tanpa Nama" @ " Anonymous", sila lakukan pengesahan id di no khusus yang kami sediakan yang berhubung dengan sistem canggih kami di +601111113044, Atau komen anda tidak akan di terbitkan

Hantarkan whatsapp nama anda dan komen GRAB yang anda lakukan di halaman tertentu

Bagi Pelanggan Baharu ( Id Baharu ) sila Whatsapp juga Nama anda ke Nombor ini Sebelum Komen anda di terbitkan

Kami ingin menggelakkan SPAM ID dari pesaing blogger lain yang meniagakan item yang sama bidang

Sekiranya ada peniruan ID , Pihak kami akan merujuk kepada pemilik asal ID dan memintanya melaporkan kepada pihak berkuasa di atas penyamaran yang di lakukan


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 



Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ dan Kekanda Chai Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB







BONDA JJ : 0127845231










Mr Chai : 0178259540








19 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Berapo akad nak pinang tok ayah .tiado pulak hargo akad pinangan

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Tok pyment done utk 1a..detail sy send kt ustazah

    BalasPadam
  7. Assalam..g.naga chini ada lg x?..tapi ada saiz besar sikit x tok???

    BalasPadam
    Balasan
    1. w.salam wbt tuan Sharom, ada lagi stok ni , tapi tak tahu saiz besar macam mana tuan nak , saiz dia kebanyakan macam ni . payah nak dapat besar, standard dah macam ni

      Padam
    2. Xpe bonda..dh ok saiz nya..sy tekan gambo..molek dah..lps kul 7 sy tf maharnya bserta mahar item lain yaa..sy ad ws bonda

      Padam
  8. A'kum tok..Geliga naga ini ada stock dapur lagi tak?

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN