Selasa, 16 Februari 2016

MANI GAJAH TERUNA



























Alhamdulillah perolehan semalam bersama sejadah Bunian yang di berikan kepada Tok. datang dah macam ni... tadi pagi baru tok sampai rumah.. malam tidur sekejap memang x dan lah nak update blog. minta maaf sesangat.

Item di atas ni bermula dari RMG dan nak hampir kepada MGT, tapi kalau warna dia nak fill penuh macam MGT lepas, lama sikit , ambil masa berapa ratus tahun lagi tok tatau.. cuma kalau ada yang nak lah MGT atau RMG tapi berbajet, tu kita faham, jadi di sebabkan item Pra MGT ni ada.. maka tok bagi harga special sikit.. special pun dalam Kategori mani gajah la. Jenis ni mungkin ada yang juai murah lagi , tapi tok nak ingatkan la . barang dalam bumi bukan macam barang kilang, barang kilang ni... sampai bila bila ada selagi ada permintaan.... barang dalam bumi... koho lama koho sikit.. bukan koho banyak... bila permintaan pasaran tinggi dan makin tinggi, maka ramai pengusaha cari gali akan fokus kepada mani gajah saja, bila makin ramai, maksudnya makin banyak pengeluaran dan maksudnya juga kuantiti ia juga makin rendah di dalam perut bumi.

Jika kita pandang market luar negara la..maksud tok selain Negara kita... apa apa barang sekalipun bila permintaan tinggi ia akan jadi mahai, berikutan kuantitinya makin habis.... di sini ada 1 ilmu perniagaan yang ramai orang kita tak dapat nak tangkap.. mungkin sebab faktor nak berlawan saing dengan peniaga lain,tapi bagi tok rugi.. sebuah kerugian kepada peniaga pasal barang ni ke depan takkan ada lagi.. pembeli pula akan jadi tokey ... 10 tahun lepas depa beli dengan nilai RM 60... mungkin sekarang ( pada ketika itu ) mani gajah akan ada permintaan main carat, 1 carat RM 20,000.... mustahil?... x mustahil pasal kadang kadang ada leaking information memang ada permintaan jenis ini dan nilai macam ni, cuma sayangnya peluang tu bukan dalam bangsa kita... jadi jangan pelik... kalau orang cina suka batu , kalau kita pikir macam x lojik cina suka batu, sanggup beli batu mahal mahal..bukan berlian pun... kadang kadang beryl... jual sampai 150,000..... mustahil...?... tak mustahil... org nya ada kat sini, tok pun di temukan oleh ipar tok sendiri.. depan mata... batu beryl di jual RM 150,000...bukan zamrud tau.. beryl ni macam zamrud..tapi ia bukan zamrud... tu baru beryl.... apa beryl dalam GB... ada... namanya Beryl Bunian. kita jual Rm 40-60 sebiji...sahaja. Kalau tak percaya dengan statement tok.. datang sini, sewa hotel sendiri, dan tok bawak anda jumpa org yang jual dan org yang beli batu ni... off course ada dokumen semua... jadi anda puas hati melihatnya dan tok pun puas dapat buktikan bahawa statement halaman ini bukan palsu. 

Batu permata ni kalau anda pandai main... actually dalam blog ni dah ada ratusan otai dan yang mana beli sampai dah takda dah yang belum dia miliki, ada juga yang buat ia sebagai pelaburan. beli di sini dan jual semula... malah kekadang kami kat sini bagi anda peluang merasa barang best dengan mahar rendah cthnya kami jual RM 100 bagi delima atau jenis jasper mahal cthnya akik garut.... anda tahu ada org yang kejar dan cari akik garut bertahun.... bila jumpa... anda sebut Rm 10k pun dia sanggup beli... mungkin anda dengar macam mengarut.. tapi anda kena tahu, orang yang ada duit ratusan ribu, jutaan ringgit... Rm 10,000 tu ibarat Rm 10 sahaja.... sapa pernah jadi kaya tahu lah... Jadi apa salahnya anda juga berimpikan untuk jadi kaya dengan cara menjadikan batu permata sebagai sebuah pelaburan. 

Dalam blog GB kita pernah jual Garnet Grade A... anda tahu garnet memang takde nilai dalam negara kita... apa yang ada nilai... delima , berlian dan zamrud colombia... sebab  org kita tengok pada trend. jika anda buka mata sikit... garnet Grade A di luar sana 1 carat sekitar USD 120 ...... Harga batu bukan base on... APAKAH BATU ITU.. APA NAMA DIA... tapi harganya berdasarkan kepada Inclusionnya, Permukaannya yang smooth, Uratnya yang halus macam MGT halaman lepas, Uratnya sharp, tak senget senget, kalau tegak, ia straight tegak, kalau melintang ia staright melintang, kalau jenis ada Rays atau star... yang kita suluh keluar bintang 4 bintang, 6 bintang 9 bintang, tengok pula.. bintangnya tegak atau senget, yang tegak mahal, tengok pula berapa garisan bintang dia, lagi banyak lagi mahal.... kalau delima, lihat pula permukaannya , cth delima cindai yang berhaksagon permukaannya, adakah haksagonnya sama tengah ( Center ), perfect heksagon atau ada kecacatan, kemudian tengok pulak adakah Rays nya sama tengah atau senget..... itu....... itu lah main batu yang sebenar.... bukan hanya tengok pada nama batu.... tapi batu jenis di atas, kalau ada kategori macam tok cakap.... cthnya delima cindai tu.... minima Rm 6000 ke atas... mungkin ada yang kata tak masuk akal... sebab pelanggan yang dia ada cuma mampu beli pada nilai bawah Rm 1000. tapi bagi peniaga yang ada pelanggan VIP yang mampu bayar walau Rm 150,000 untuk 1 jenis batu yang tak da nilai di pasaran Malaysia , bagi mereka ia tak mustahil. 

Tapi awas, delima, zamrud, delima rays kat luar sana ada banyak jenis sintetik jenis baru yang di panggil VVS syntetic... tengok pakai mata memang lulus... sampaikan tahap Pro pun tertipu... bawak masuk makmal baru fail.... ini teknologi terbaru dari Korea di dalam menciptakan batu palsu yang nampak asli 99.9%. Yang ni sebenarnya takde rege langsung.. sebab asalnya ia di cipta untuk buat bahan hiasan seperti pasu, hiasan rumah... di mana anda boleh dapat zamrud VVS ni?...... Anda kena masuk ke kedai hiasan rumah yang jual barang barang hiasan , contohnya cari " EMERALD VASE"......... RUBY VASE"...... beli sebiji... bahagian tapak dia tu kan tebal. yang tu lah di canai dan di polish dan di jual , nak mahal lagi siap cincin, cincin boleh dapat yang dah siap sekitar Rm 60 sebiji di Pasar cincin , kelantan banyak. Siap cincin ...maka harga di jual dalam RM 2000 atau paling murah Atas Rm 500. Nampak macam real zamrud... real delima... tapi ia jenis VVS.... adakah orang korea jual barang ni sebagai batu?..tidak... org kita yang beli vase ni dan canai buat batu.... so anda dah faham kan bagaimana zamrud nampak asli, jual mahal... Bawak masuk lab, fail....

Kita kat sini di GB tak pandang adakah kuasa membeli anda bawah RM 100, bawah Rm 1000, bawah Rm 5000 atau bawah Rm 100,000 atau ada kuasa beli yang tak terhad... kita jual sama rata.... Tok Muda kat sini takda helah.... harga terpampang depan mata... 1 halaman katakan ada 10 biji.....semua harga sama rata, kalau peniaga... lain batu kan lain urat, lain inclusion, lain keindahan.... dan depa akan kelaskan , yang ni harga berapa, yang tu harga berapa.... 

Kita kat GB tak buat macam tu, sebab kita mengistiharkan kita sebagai pembekal... bukan peniaga biasa. Kita mampu mengeluarkan batu permata dengan cara mencanainya... tapi bukan tu saja, kita di GB juga mencari, menggali batu permata..kita sebut dalam bahasa sains lah senang, kalau mistik, kita boleh tambah, ada yang kita tarik dari alam lain atau melalui alam lain ke alam kita semula. Kita kat sini mampu jual walau apa jenis batu Rm 1.00 sahaja dan kita pernah buat.. malah kita selalu bagi saja batu kita ada bila kita nak habiskan stock sedia ada utk masuk stok baru..... WHY.. kenapa nak bagi saja, gudang tak cukup luas ka.... bukan masalah gudang.. setiap batu permata yang di simpan kalau di perolehi cara mistik, ia akan hilang bila sampai masa nya jika tidak kami maharkan ( depa amik balik kerana takda siapa memerlukan ), dan jika batu yang biasa.... makin lama , permukaan batu kan akan makin tak bersinar... amik masa juga 1 jenis batu nak kena polish semula... tapi kalau banyak... berapa lagi kertas polish kami nak kena pakai.. kos akan naik , batu lama tu kalau kami nak jual balik mungkin kena jual lebih mahal , sebab kos maintenancenya dah bertambah... so anda paham kan, kenapa kami buat penghabisan stok, kekadang jual murah, kekadang bagi saja.. xda helah kat situ.. cuma kami tak nak tanggung kos lagi... faham kan... haa.. and then tak boleh juga kami jual semua batu harga Rm 1.00... staff tok la ni ada 5 org .... depa nak makan apa... takkan tok nak bagi Rm 10 sorang?.. depa ada famili jugak. Sebab tu lah wujudnya Harga... tok ada bela 5 pemuda pemudi melayu kat sini dan kalau boleh tok nak terus bela dorang dan jangan sampai dorang jadi hamba Bangsa lain.... itu di tangan anda.. 

MGT dia ats ni sama kelebihannya seperti MGT lain, tapi.. tok nak bagi rega special... yang dah lock page lepas jangan dok unlock pulak... sebelum lock tu , tolong pikir dulu... ni sat lock, sat unlock... satg tok LOCK id dan MAC address anda ... hah, tak pasai tak nampak dah blog ni.. hahaha... bukan apa... kekadang ada org lain nak.. hangpa dah lock katakan 2-3 hari... then unlock.... 

Hangpa jangan kata tok tak boleh LOCK anda dari blog ni... hangpa tanya otai blog ni tuan Iblis Singa.... dia pernah kena LOCK sekali dari blog ni sebab buat benda tok x berkenan... dan tok x suka.. yang mana kerja dia buat tu dulu, pernah otai otai dulu buat dan perjahanamkan blog GB.. cuma Tuan IB tak buat la lagu tu. 

Cuba tanya Tuan IB tu tok LOCK dia x pakai mac, tok pakai IP saja... sebab kalau tok pakai MAC, thats means , dia kena beli hp lain atau komputer lain, MAC ADDRESS ni alamat device...tak boleh tukaq kecuali beli device lain. Tok LOCK IP dia ja.... 30 minit jugak kot kawan tu dok bergelut takleh masuk blog hahaha... maaf la na tuan IB.. blog GB ni memang berhantu...boleh trace, dan blok org dari masuk dalam halaman ni. Kalau ada yang terlepas tu..bukan sebab handal, tapi sebab tok malas nak bukak sistem tok, nak godek godek trace then nak block lagi... tu saja... 

Jadi Tuan IB... jangan marah tok la no. hahhaa... cuma blog ni bukan koboi la.. ada law dia.




Kod Produk : MGT 15216
Bentuk : MGT Pra
MAHAR : RM 150

14 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Betul 2 tok, kesian sahabat laen lau ad yg maen lock unlock ble jmpe barang yg lg best, kecuali la unlock sbb nk bantu sahabat laen yg memerlukan.. Maaf jika tersalah.. Hehe :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betol... lock ni boleh batal tapi... ada tapi... dalam masa kurang 2 hari selepas ia di lock... ni kekadang dah lebih 3 hari baru nak unlock...kita tak paksa beli pun, tapi yang menaip LOCK tu bukan kita... So, sebelum nak beli lihat halaman UPDATE tu dulu, pastikan yang mana nak di beli. Hari hari barang ada, tapi setiap barang bukan keluar hari hari.

      Kalau barang tu dari sekutu takda masalah.. unlock la selepas berapa hari pun.. BArang x hilang.

      Barang yang dah di unlock, tak boleh lock lagi sebab ia akan tarik masa lagi panjang, silap haribulan masa org lock ke dua tu bayar, barang dah ghoib. Jadi kalau amik brg unlock... kena grab terus iaitu payment dalam masa 12 jam sahaja, kalau rasa x dan biarkan. Kalau tak hilang ia akan di publishkan semula dalam masa kurang 1 bulan atau 2 minggu minima.

      Yang seterusnya... no hp tok, email bagai ada kat atas blog ni... jangan tinggalkan no hp anda di sini. bila tok cek ada no hp. komen anda akan terus di spam dan masuk di dalam folder pemantauan. Lambat atau cepat .

      Trend terkini hackers hack akaun bank anda menggunakan no hp sahaja, apatah no hp tu perlu untuk mendapatkan TAC no atau kod dari bank bila nak buat transaksi.

      Anda kena tahu ada wujudnya 1 software yang mampu kawal hp dan pc dari jarak jauh.. bukan kerajaan saja ada software ni, ni software.. kat internet sekarang boleh di beli dengan nilai Usd 800 sahaja.

      So , kalau anda teringin duit simpanan, gaji lesap dalam akaun, terus la buat kerja meninggalkan no hp dalam internet.

      Ada perisian untuk mencegah, dan kami pakai benda tu dnegan modal Usd 488 setahun. kalau anda langgan perisian ini, so tak kisah la nak letak no hp anda di mana mana sekalipun

      Padam
    2. Setuju sgt2 tok.. Ad kes adik mbe sy, hp die tetbe reboot sndri, pas 2 mtak no mcam2, nasib baek google bg info kat gmail, lau x, tah ape yg jd, zaman skarang makin canggih, mcam2 leh jd antara sedar x sedar je..

      Padam
    3. ya... la kalau anda pakai window 10... actually anda memang akan dipaksa upgrade pun dari wondow biasa ke window 10.. anda tahu tak bila upgrade ke window 10.... microsoft akan tahu semuanya tentang diri anda.. why dorang kalut sangat nak tahu.... maybe boleh search kat google tentang ini.

      Padam
    4. apa sahaja yang menghubungkan melalui internet ... gps pula lagi syiok.... walau hp kita tada internet, tapi org boleh juga trace kita.. kalau dulu benda tu boleh di buang, la ni tak boleh dah sebab semua hp la ni mai compact, bateri x boleh buka... benda kat bateri tu lah utk trace. ia tertampal pada bateri atau pada cover belakang.... bila kita bukak benda tu, nyata bateri hp lebih jimat dan lebih lojik drainnya... walau pun bateri kita kong... skrin mati... tapi sebenarnya dalam bateri hp masih ada beberapa percent tenaga untuk benda tu berfungsi... sebab tu org cakap. kalau x nak di trace, tutup hp dan buka semua bateri .

      Padam
    5. Mungkin video ini akan membantu anda untuk memahami ..ini ialah teknologi tahun 2013

      https://www.youtube.com/watch?v=JeiF5naeRV4

      Padam
    6. 2la, ble bersambng je ngan alam maya serba canggih skrg, mcam2 leh wat, sbb 2 lau hp hlng pon leh track smla wlaupon da offline.. Ni pon da dpt tau id org yg guna apple id nye, org yg guna 2 ad duk kat area larkin.. Tp xtau la adik mbe 2 wat rpot polis ke x.. Mcam2 zman skrg.. Antara guna utk jln yg btul atau salah je.. Indah betul hdup ni, Allah bg kita pilihan nk yg mana.. :)

      Padam
    7. ya... tok pelik kenapa masih ramai yang tidak berhati hati atau tidak mengetahui akan keberadaan teknologi ini.

      Jangan letak no hp sembarangan..kalau jadi mangsa takkan nak salahkan tuan blog haha

      Padam
  3. dan satu lagi..yg mana dah lock tu..sila update payment yer..sbb lepas 3 hari org lain boleh grab ....kecian org lain tunggu nak grab...harap ada kerjasama...walaupun otai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye tu satu hal lagi.... lebih sadis, bila dah grab tak update, then org lain grab dan kebetulan brg masih ada dan brg di hantar kepada org yang grab ke dua, bukan org pertama... memang sadis kes ni.

      Sebab tu kita adakan sistem lock, dan grab dan payment done, agar sistematik

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN