Ahad, 14 Februari 2016

MANI GAJAH TERUNA











































MGT...

Tok sudah ajarkan anda tentang apisan lapisan sesebuah akik bukan...?.. ada,.. di halaman lepas. dan kini anda mungkin tahu bahagian manakag MGT ini berasal di dalam sesebuah batu akik mani gajah. 

Yang membezakan nilai ialah Spot.. maksudnya ada spot spot yang sedikit kuantitinya, kekerasan , ada spot akik yang lebih lembut dan ada yang lebih keras, kos mencanai atau memotongnya ( mengikut kekerasan ) ... jika anda ambil sebiji guli dan sebiji tanah liat yang sudah kering.. yang manakah lebih mudah untuk anda kikiskan pakai kertas pasir?... ya tok yakin anda tahu jawapannya. 

Jenis ini bukan di canai pihak kami.. mana dan hari ni dapat raw hari ni nak potong... item ni di perolehi dah siap macam ni dan alhamdulillah bersih dari sebarang calar,... ya kekadang batu di canai ada calar sikit akibat kertas pasir.. 

Hurm dah cukup lama tok x ke kelantan, masuk bulan ni ...3 bulan... ke Johor dah 2 bulan... tok memang nak Ke Johor kerana sudah berjanji dengan sekutu untuk menjayakan batu emas yang tok berikan kepada beliau tempohari... tapi, keadaan masih belum mengizinkan untuk tok ke sana. 

MGT .... kekuatan pengasehan, jenis sukar di perolehi... jika di katakan banyak dan mudah. jika di bandingkan dengan mani gajah lainnya, jenis lain lebih dan lebih banyak lagi dari keberadaan MGT ini.

Di pakaikan sebagai cincin, dan ingat, jenis tembus cahaya dan bukan pembisa bebas memakainya samada kena atau tak kena kulit, dengan syarat..ia mesti terdedah dengan cahaya matahari.


Kod Produk : MGT 13216
Bentuk: MGT Pure
MAHAR : RM 300



Untuk halaman esok, tok buatkan bida sahaja ya... tok memang tak rasa tok boleh bertahan dah nak menaip ni , ( 1.03am / 14.2.2016 )


20 ulasan:

  1. Balasan
    1. steady angkat 1a. pekat gila kot

      Padam
    2. steady angkat 1a. pekat gila kot

      Padam
    3. Lock menunggu 1a jika sudi tuan lepaskn sya org bru bljr

      Padam
    4. Bagi tok 3A pun padat juga. 1A ada leaking , lihat uratnya. 3A tiada urat yang bermaksud tiada leaking warna

      ;)

      Padam
    5. Betul 2 tok.. Pd sy lg cantik 3a, ce bandingkan ble di suluh cahaya antara ketiga3, nmpk mna warna nya yg sama rata abis n teputus.. Tp ikut pd selera memasing la.. Hehe.. Sy punya x solid cam ni, tp ad unik nya jgk.. Tompokan darah seperti tapak kaki haiwan.. Tn baz ad tgk.. Hehe.. Alhamdulillah rezki.. :)

      Padam
  2. 1a mmg pekat... Cantik buat batu... Tahniah semua

    BalasPadam
  3. Betul tu tuan.1a memang pekat dan padu! Tahniah kepada yg memiliki!*kipidap!

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. dan 3A tu lah sebenarnya lebih pure.. lihat uratnya setelah di suluh di bawah... kalau yang mahir, insyallah boleh kenal... yang lain pun ok.. tapi selera memasing lah nak macam mana, brg sama ja, kekuatan, aura , energi, sebab tu duduk dalam 1 halaman

      :)

      Padam
    2. Maaf tok atas kesilapan saya payment petang ni tok

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN