Rabu, 18 Februari 2015

TAWARAN ASAM GARAM

Assalamualaikum wbt....

Mesej ni pun tulih pakai handphone sahaja.

Di sini ada satu tawaran

Asam garam

Namun syarat kali ini agak berbeza.. bagi sesiapa yang berkeinginan walau x kasyaf.

Boleh datang . Sanggup buat dulu. Dah berjaya baru bayar mas kahwinnya pada tok sebagai wakil.

Bagi yang berminat namun gagal. Peluang hanya satu kali sahaja.

Ini ialah tawaran dari sahabat lama tok di alam sana yang bernama

Puteri Sai'ba'. Berukur di dalam lingkungan usia manusia nyata 33 tahun. Kehilangan suami di medan perang. Dan kini inginkan pengganti.

Puteri saiba ( nama tok panggil ) ini berkeupayaan memberikan kekayaan kepada pasangannya. Dan sanggup melakukan apa sahaja yang di suruh asalkan masih di dalam syariat ugama.

Di perjelaskan sekali lagi Dengan terang lagi bersuluh......tiada kos dikenakan sehingga ia berjaya . peluang terbuka kepada muslim sahaja dan paling penting mengikuti suruhan Allah.

Setiap yy berminat perlu menjalani beberapa syarat sebelum menjalankan ritual di kawasan betong.

Berpuasa mutih 7 hari walau bagaimana fahaman anda dalam puasa ini. Asalkan ia bernama mutih dri mana mana perguruan sekalipun.

Setelah selesai mutih Pada hari ke 7 mesti sudah hadir di betong bagi menjalankan upacara pembukaan dan penyerahan. Di dalam upacara ini peserta perlu mengambil wudhu dan melakukan solat taubat, hajat dan solat sunat 4 rakaat 1 salam.

Ritual ini perlu berjalan selama  7 hari di mana waktu maghrib sampai subuh sahaja perlu ada di sini. jika berkhemah di sini juga di alu alukan.

Puteri ini berasal dari kerajaan ledang dan kini singgah sebentar bagi beberapa tujuan lain. Lawatannya ke kerajaan betong ialah selama 14 hari alam sana yang membawa maksud alam kita lebih kurang 10 bulan. Makanya tawaran ini boleh di rengut dalam masa 10 bulan saja.

Selepas berjaya dan dinikahkan. Anda akan diberikan hantaran darinya. Mas kahwin anda kena la bagi.. jumlah hantaran yang diberikan sudah ada persyaratan dari beliau untuk tok sebagai consultant.

Bagi yg bertekad benar.inilah peluangnya... jika banyak alasan. Maka lupakan saja tawaran ini...

Sekian...

Yang membawa pesan

TMGB

*bagi yg sudah berkahwin. Sila dapatkan restu isteri dulu.tuan puteri tidak akan menerima jika tiada keikhlasan isteri anda.

56 ulasan:

  1. Ops lupa nak pesan. Ia akan hadir nyata.bukan bebayang. Jelas dan rapi bentuknya...bukan kalangan jin melainkan jns keturunan susur ratu balqis. Jika anda panggilnya sebagai persugihan..ya benar istilah jawa ini. Namun kebanyakan persugihan pakai jin. Nyai blorong la. Hantu raya la. Hantu kuboq la dll... yg ni bila dia mai nak tiup ayat apa..tiup la.. tapi hak tu la buleh pun... percuma ritual

    BalasPadam
  2. sudah terang lgi bersuluh tu..yer tok...

    BalasPadam
  3. Huhuhu,sudah ku rasakan,ada yg dtg masa terdekat...

    BalasPadam
  4. syarat last tu yg susah sikit..heehee

    BalasPadam
  5. Huhu...aka bunian...manusia dn jin berlainan alam ngn jin...

    BalasPadam
  6. Ni kire manusia yg dighaibkan ke tok.. macam raja wirna wijaga..

    BalasPadam
  7. Aikkk..dia org x punch card kt asam garam? Biar btl.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah kan? Saya ingatkan dah pesta lock dah dalam ni tadi haha. Baru nak gelak sakan!

      Padam
    2. kalau dah ada rezeki...lock je la...dah tak da apa lagi nak beli.....>it's like investment...bukan tanah je,,bukan rumah je...peermata tok ni tak boleh di nilai dgn $$$$$

      Padam
    3. Hok ni x kena wang. Buat dulu. Bjaya baru tok amik sikit dri Hantaran beliau bagi. Dop Bjaya balik percuma je la.

      Dorang x punch card Mesin rosak kot sbb tgk syarat. Tapi kalo tok siap siap mtk bayaran drg terus on sebab drg tau tok tolong mudahkan bab ritual tu

      Padam
    4. Aa,aa la Tok. Sobat kita yg selalu dk Ada x melintas pn Ni.

      Padam
  8. Lucu betul. Orang lama dalam blog ni tak akan gila sangat berebut asam garam ni hehe. Biasanya yang kuat melatah orang baru saja. Kita lihat rezeki siapa pula kali ni haha.

    BalasPadam
  9. Tawaran yg lain boleh lagi tapi yg bawah tu yg susuh sikit

    BalasPadam
  10. Biasa tn2,tk senang mau senang,hati kena tegak ..

    BalasPadam
  11. yang baru lama2 jadi lama gak...sama je...asal usul... jugak....

    BalasPadam
  12. Alahai bunyi mercun... Happy CNY bgi yg sambut....

    BalasPadam
  13. Bagi yg hati x berapa tegak. Jangan diusulkan pada isteri.kang tgh elok elok hubungan kan retak pulak. Tok anggap peluang begini Dugaan dan pastinya ia di tujukan pada sesetengah individu yg ingin di uji.

    Mcm wife tok dia x kisah asalkan solehah. Alhamdulillah dapat wife x melatah ni. Menjaga batasan sebagai isteri dan hak suaminya. Kalo yg terang terang ke kiri tu. Bukan tok nak kata apa.minta maaf lah. Mereka menganggap suami ibarat "barang" mereka seperti periuk pinggan, yang x boleh di share share. Asas sebagai isteri iaitu TAAT kepada suami belum sempurna iaitu asas mula mula sekali perlu ada sebelum mengambil keputusan berkahwin dulu dulu. Selalunya jns ini lah yang Allah akan uji dengan benda benda begini. X kisah la dgn nyata ke Ghoib ke. Kalau DIA nak uji. Nak uji ketaatan sebagai isteri. Bila bila dia akan uji. Dan tok rasa....kebanyakan isteri dah pun di uji ye dop?. dan kebanyakannya gagal mematuhi sebagai seorang isteri di dalam ugama islam.

    Isteri isteri perlu tahu, kebanyakan kes bila mereka memberi izin kepada suami. Sang suami selalunya pada akhir akan membatalkan niatnya kerana terharu dan cinta mereka akan makin mendalam kpd isteri. Kalau x bagi tu laaaah. Siap Pasang penuh kuota silap silap tanpa pengetahuan. Haha

    Tapi jangan salah anggap. Ada suami yg x sampai hati. Cakap x kahwin dan batalkan niat. Tapi belakang dia kahwin jugak. Ni sebab cuma nak jaga hati.

    Bagi tok Setiap benda adalah ujian Allah dan Setiapnya ada ganjaran jika kita bersabar.

    Kita Muslim hidup di atas takdir. Kalau dah Allah cakap mcm tu...inginkan macam tu. apa kita sebagai makhluk mampu lakukan?. Kalau dia kata esok kahwin lagi satu, dop mustahil... kalau dia kata esok nok cerai semua Bini serentak..dop mustahil...

    Ada org menikah tanpa dia mencari... ada juga yang bercerai tanpa dia mahukan. namun siapa kita nak menghilang? Boleh pikir pun Hanya dri akal. Perbuatan dri kelakuan dan bab kelakuan ni mana boleh di kawal akal. Masalahnya kita bukan di kawal akal.melainkan kita gunakan akal utk menyelesaikan masalah dan berdepan dengan dunia.

    Bagi suami suami yg agak rasa isteri mereka belum memenuhi syarat sebagai isteri di atas iaitu mampu TAAT dan agak masih rasa sayang kpd dunia. X perlu lah lagi. Siapkan diri dulu. Umur 70 pun kalau nak dapat yang 18 tahun. X mustahil dop.

    Dalam bab rumahtangga ni tok pegang satu perinsip dan benda ni tok bagitau pada wife tok kini. Alhamdulillah hingga kini di hormatinya. Ye lah. Kita bukan wali. Dosa pun ada buat lagi. Nak naggung dosa depa lagi?. Tu munakahat dalam islam. Dalam ugama kita.bukan mcm kristian p gereja minta ampun dan taubat ngan father. Isteri boleh ceraikan suami. Dosa kita banyak lagi. Ke depan pun mungkin buat banyak lagi, nak naggung dosa anak org pulak lagi. Tu yg dipikir kalau paham. Bukan tgk pada rupa sangat, tapi kalau rupa best. Bonus lah. Alhamdulillah tu semua nikmat dan Dugaan bagi. Dalam nikmat ada Dugaan dalam Dugaan ada nikmat.

    Pegang 1 benda yg di ajar dalam ugama kita. Bersabar. Insyallah dapat nikmatnya. X sabar, suka merungut tu lah selalu akan di uji dan di uji.

    Sabar....kita manusia biasa. nak marah. Seadanya. Bukan disebut bila alim. Bila wali. Xda amarah. Tetap ada. Cuma tahapan yang berbeza sahaja.

    Sabar... namun tetap kena usaha bukan sekadar berdoa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju tok 100%,mmg penah terjadi pada ambo ni tok kalau bab sabar dan dugaan ni tok,bab jodoh ni betul apa yg tok cakap,kdg2 kita tk mencari pun dia dtg sendiri,mcm pengalaman yg saya alamila tok,tk kira zahir atau pun ghoib,ketentuan Allah semuanya,cuma berkahwin dgn org sebelah ni mmg memerlukan brkali ganda kesabaran,silap sikit mmg hancur..Alhamdullillah kalau sabar mmg besar ganjaran yg dpt,skrg baru skit2 saya faham tok walau tk sepenuhnya..tpi kdg2 mcm tok cakap kita bkn wali mmg kadg sabar kita tu luntur,yg penting kena setiasa berfikir dan yakin dgn janji Allah,setiasa kedukaan kalau sabar akn berakhir dgn kejayaan..

      Padam
    2. respect tok...walau muda tapi pemikiran...mantap...mantap dlm bnyak cabang....alhamdulillah

      Padam
  14. Tok tak mboh letakkan syarat asam garam dengan wang ringgit. Anda bayar kalau dia x mau mcm mana?. Kang cakap tok tipu. Jadi kalau nak buat sendiri ritualnya dan kecapi sendiri.

    Orang sana kita berkahwin dan kahwin nyata depan kita dia akan bagi Hantaran sekian sekian. Mas kahwin saja kita bagi kekadang dia minta solat sunat, kekadang dia mintak Quran emas, kekadang dia mintak Quran biasa. Kalo jin pulak selalu depa mintak anak. Bini ke. Nyawa org ke. Tu jin. Bunian ni lain. Dia dtg nyata jika buat ritual sendiri. Dia menyatakan diri. Tapi bukan semua dia nak. Dalam banyak tu dia nak 1 saja. Kalo nak persugihan jin, Oihhh berlambak. Esok pun boleh buat utk 20 org pun.

    Ada isteri bunian bukan boleh menayang ke tamu dtg bertandang. Kita saja nampak. Kita saja boleh sentuh. Jika dia mahu, anak isteri kita pun boleh nampak. Itu pun jika benar ikhlas.

    Jadi apa yg tok lihat di sini. Kebanyakan dri kita nak mudah. Atau curiga. Sebagai cth:

    Kalau berbayar semua nak, sebab rasa "alah bayar terus dapat", jadi seperti tiada ikhlas.

    Kalau x berbayar ada dua pulak :

    " x bayar ni nak kena ritual sendiri, ahh malas ah "

    " x bayar ni mesti ada something "

    Itu masalahnya org kita. Ikhlas tok cakap. Jika anda dapat tok pun dapat sekali. Anda selepas itu berkali kali. Setiap hari dapat sampai anak cucu. Win to win situation. Kalau dah bayar pulak then x dapat. Mcm mcm lah pulak timbul. Tok tipu la. Amik wet org la dll. Pulak langgar janji. Dah janji gitu, gitu lah. Manusia hidup pada janji.. ayam hidup pada nasib. Esok kena sembelih habis cerita.

    Sejujurnya benda ni xda bayaran pun Kecuali org tengah nak di upah mcm tok ni. Org kawin d siam pun org tengah makan komisen apa. Ni dunia...dunia...tok belajar dri pengalaman, dari tangan tok. bermula zaman tok moh no dulu, zaman nikah kan org ngan jin dulu, zaman nikahkan org dengan bunian kini. Yang mana dah kahwin dan dapat nikmat kekayaan. Mana nampak lagi batang hidung. Ucapan terima kasih pun xda. Bukan kita mengharap. Tapi that is manusia. Guru ni pun bukan duduk dalam gua makan bertih jagung satu hari sebiji. Dia makan gak pop corn dalam panggung nu.

    Sebab tu lah mana mana guru yang dah berusia. Yang dah lama dalam benda ni. Dia boleh cakap. Dia boleh cerita. Tapi org minta...dia malas nak laksana. malas nak melayan. Sebab jenis meminta minta ni selalunya jenis lupa. Jenis mudah singkirkan orang yang berjasa dan memberinya jalan. Guru kebanyakan di kata sembang lebih. Masalahnya bila guru suruh. Tak buat buat...asal muasal masa nak. Mcm mcm cakap. Tu sanggup ni sanggup. Masalahnya sapa yg sembang lebih?. Sebab tu guru malas. Selalu tok cakap. Manusia belajar dri pengalaman. Pengalaman tu yang akan ajar kita kenal manusia dan jadi manusia.

    Wallahualam

    BalasPadam
    Balasan
    1. panjang lebar pencerahan tok mat....

      Padam
    2. Setuju tok..cuma nk tambah satu je tok..dlm setandang pisang tk semua busuk tok,jasa tok mmg saya tk lupa dunia akhirat,cuma belum kesempatan lagi utk betul2 mengadap tok,face tok face,msih disibukkan lagi dgn urusan dunia,belum direjekikan Allah utk bertandang..

      Padam
    3. ya chiknik, chiknik memang x pernah lupa cuma kebanyakannya sahaja

      Padam
  15. Wahh..panjang karangan tok..hehe.. setuju dengan tok mat... bukan senang nak senang..huhu

    BalasPadam
  16. Sy teringin...tp sy x mmpu ubah sifat setia pd tunang sy....hehehehe......mcm mana wanita rela pun dimadukan, bg sy ia x lebih dr 50% kerelaan mereka sbnarnya.... :)

    BalasPadam
  17. boleh di didik tuan hadi.....kena cara.......alhamdulillah

    BalasPadam
  18. Hehhe... tuan nazir, sy nk tnya tok mat post item permohonan smlm ke? Sy hri ni x da di lokasi item dhantar pulak...slalunya area kl sehari ja brg smpai....

    BalasPadam
  19. baz pos lewat ptg smlm maka KL akan sampai esok jumaat.biasanya...tapi today cuti mungkin sabtu or isnin
    kalau baz pos tengahari..yes 1 hari sampai...tapi smalam pos lewat...saya kol dia pun kat pos opis smalam
    maka sabor je la

    BalasPadam
  20. Saya yg dok ada ni pun tak terurus lagi..... alahaiii..... nak nangis pun ada.... hahahahaha sian kat saya tok

    BalasPadam
  21. Saya yg dok ada ni pun tak terurus lagi..... alahaiii..... nak nangis pun ada.... hahahahaha sian kat saya tok

    BalasPadam
  22. Tok, sampai bulan brapa sang puteri di dunia nyata? nnti saya berkampung umah tok nk jalankan ritualnya

    BalasPadam
  23. Bismillah, Tahniah kpd ahli2 GB yg sy hormati. Hanya sy mampu mendoakann semoga kalian memperolehi kejayaan INSYA ALLAH, Amin Amin Amin....

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN