Rabu, 25 Februari 2015

LOKET ZAMRUD











 





Alhamdulillah, ni item dah lama di siapkan oleh tukang Tok, tapi sekejap kat sana sekejap kat sini ikut tangan staff ni hahaha.. makanya lambat la jadinya nak masukkan ke dalam Blog.... Ok .. sekarang ia sudah ada di sini , bentuk ni pun adalah atas permintaan tok sendiri kerana bentuk macam ni sekarang glamour kakak kakak , makcik pakai buat loket dan glamour jugak lah orang buat cincin petak 4 segi pakai di jari sebab ini ialah jenis zamrud dan zamrud jenis ni hanya lawa jika cutting seperti ini, sebab inclusionnya tak berapa lutsinar seperti zamrud colombia, ini ialah zamrud India... 

Untuk pengetahuan zamrud india kini agak mahal sikit dari nilai lepas.. dulu boleh dapat besau telapak tangan dalam nilai Rm 800, kini pada nilai yang sama juga namun sebesar panjang jari kelingking sahaja dan lebar dalam 2 inci.. ye lah, dunia makin ke depan.bukan makin ke belakang, nilai susut wang tu tetap berlaku mau tak mau. 

Zamrud terpercaya seluruh rantau dunia sebagai Pembawa kekayaan, pembawa Ong, pembawa keberuntungan, kepercayaan yang wujud semenjak ribuan tahun lepas bagi spesis permata bernama zamrud nih.. tok leh kita nak kata apa dah, pembisa ke apa ke.. lagi pula sinonim dengan warna hijau ia membawa kepada kemakmuran sesuatu kelompok, sebagai contoh islam sendiri mengambil warna hijau sebagai simbol kemakmuran dan keamanan .. tak dop asew warna lain dop huhu, kecuali kalau nak berperang makanya pakai warna hitam

Zamrud mempunyai nilai estetika yang tinggi apatah jika ia dari origin Colombian dan disebut sebagai Colombian Emerald, namun zamrud termahal dari dunia di panggil Zambian Emerald... kecik tookek tu je ( 1 carat ) dah nilai ribu ribu.. Jadi orang kaya kaya ni yang mana minat permata, zamrud zambia memang lekat di jari dorang dan seperti pakaian wajib dorang bagi melambangkan kedudukan hidup mereka. Bagi peminat zamrud, bagi tok..dapat zamrud india macam ini pun sudah memadai menunjukkan komitmen di dalam hidup bahawa kita juga ingin menjadi seperti mereka yang berjaya dan semoga di suatu masa ada di jari manis paling paling cincin zamrud zambia 3 Carat.

Carikkan istilah " syurga permata " dengan kaitannya Negara India, anda akan ketemu jawapannya mengapa zamrud zambia mahal dan kenapa zamrud india murah.


Kod Produk : LZAMRUD 23215
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 120

7 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN