Selasa, 10 Februari 2015

BERYL BUNIAN




















Di atas ialah Permata Beryl adik kembar zamrud. mana mana peniaga batu pun akan mengakuinya sebagai baby zamrud... kembarnya, cuma maybe tak berapa glamer oleh penguasa british dulu untuk di jadikan Batu hiasan di Mahkotanya, maka itu lah harganya tidak mampu melonjak seperti zamrud biasa...

Apakah zamrud?.....Jika kita lihat dari sudut kelebihannya... dah la batu lembut.. skala MOHnya hanyalah 2-3 sahaja, warna hijau, beryl pun warna hijau, kecubung hijau pun warna hijau.... di manakah letaknya nilai sesuatu permata jika tidak bukan semenjak zaman dahulu kala ia di angkat sebagai batu hiasan mahkota.

Sayangnya Batu titipan pakaian Rasullullah seperti akik Yaman dan lain permata termasuk permata Habasyi ( afrika ) yang bewarna hitam kemerahan tidak pula di nobatkan, paling mahal pun akik yaman dalam Malaysia ni boleh sampai Rm 800 sebiji, sedangkan jika di Eropah sendiri ia bernilai lebih dari 800Usd..Ya kita berbincang berkaitan permasalahan meletakkan harga bagi permata mengikut kepentingannya di dalam Malaysia. Anda tahu batu uranium?.... ia batu juga , batu biasa bagi org biasa, namun  ia mempunyai kimia yang mampu di jadikan bahan nuklear. jika batu uranium yang mampu membunuh mempunyai nilai yang tinggi, apakah nilainya bagi batu yang mempunyai nilai penyembuhan?.... sukar bukan untuk kita bayangkan betapa sebenarnya orang kita langsung tidak mampu menilai. Itulah ciptaan Allah . Di Mekah , di Kaabah, berebut orang ingin menciumnya... apakah ia selain bukan batu Hajarul Aswad. Itu yang di ketahui akan sejarahnya. Bayangkan jika semua batu dalam dunia ini punya sejarahnya.. Beryl di atas agak agak berapakah nilainya. 

Ok, Beryl di atas sama macam zamrud iaitu menarik kerezekian dan kemakmuran.

=====================

Pernah anda menjadi runner barang mistik?.... jika anda tak tahu apakah RUNNER brg mistik ini, boleh lah anda Join Website Naif tok di www.runnerantik.webs.com 

Sebaiknya sebelum anda join, anda fikirlah... merah delima, barang kebal..... buyer nak yang alami, bukan isian, namun kebanyakannya ialah isian sahaja. yang alami sebenarnya sudah habis, nun...sampai ke Tengu siam sana habis di borong para kerabat dan runner yang bergelar dato dan di jual pada nilai Juta jutaan ringgit. Ya... ia sudah habis licin...x usah membuang wang anda mencari lagi, sudah...hentikan....

Namun.. percayakah anda di suatu ketika nanti, apabila keadaan huru hara, perang dan pemberontakan berlaku... sesiapa yang memiliki barang kebal yang sudah teruji pada badannya sendiri akan di tawarkan dengan nilai Jutaan ringgit tanpa anda mencari pembelinya, mereka akan hadir sendiri membawa sekarung wang. Makanya di sini lah permulaannya. Tok di sini bukan nak jual batu cantik cantik di mata sahaja, namun batu yang punya energi yang berkualiti dan terjamin serta mampu anda gunakan apabila di perlukan, apa ketika darurat anda harapkan kemewahan?, Lihat keadaan di kelantan... Mangsa banjir kini, adakah mereka mampu bermewah walaupun mereka INGINKANNYA... Tidak, semua di kawal, time makan, kena makan, di kawal 50% sebahagian kehidupan mereka, jika mereka tinggalkan khemah, nama mereka akan di singkirkan.. apa anda tahu? Tv di share lebih 100 orang, masa banjir itu hari 1 bungkus maggi share dengan 7 orang makan ( Bekas Biras Tok Di Kelantan )

Bayi di atas bukit mati akibat demam dan ubat tiada, walau sudah di lambai seolah bot penyelamat tidak nampak mereka, mungkin berkejar ke tempat lain yang lebih memerlukan atau mungkin untuk yang berpengaruh di dalam kawasan.

Itu baru 1 negeri... belum 2, belum 4, belum 6 negeri tenggelam.... apa salahnya ada Batu permata ada bayi demam di rendamkan di buat minum, apa salahnya jika ada ilmu boleh menahan kelaparan , apa salahnya ada permata kayu yang mampu menghentikan luka dan menyedut bisa, apa salahnya Jika ada beberapa item sakti yang mampu membantu dengan izin Allah.

Apa......? sudah berlaku baru mau di miliki semua ini.... bergurau ya?..... apa setelah kamu berada di atas puncak bukit dengan air di sekeliling , wang kamu itu mampu membeli panadol, mampu membeli apa yang kamu perlukan??... mayat bergelimpangan di sisi kamu, darah mengalir di dalam air berhampiran kamu... masa itu wang kamu tiada nilai.... jika masa itu adanya tok atau orang orang yang seperti tok di sisi kamu, kapan bisa memaharkan?.... semua sudah hanyut .... Kapan?..... jawapannya tunggu kain kapan membalut tubuh anak anda sendiri lah. Itu jawabnya......Itu pun jika ada kainnya.

Manusia hidup dengan pengajaran, apa yang berlaku di Kelantan sana jadikan PENGAJARAN. usah di ketawakan penulisan daif ini jika dirimu sendiri masih daif di dalam mengenal erti hidup dan tidak mampu mempergunakan apa pun yang Allah cipta... jika hidup kamu bilank, ada panadol, ada ubatan.... yah... aneh dan lucu sekali jika kamu masih buta, mereka di bukit kelaparan, bayi mati akibat kelaparan dan demam... sewaktu itu.. makanlah panadol sampai kamu kenyang.


Kod Produk : BERYL B 8215
Bentuk : Permata
MAHAR : RM 96

8 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN