Khamis, 29 September 2016

MANI GAJAH POPULAR

































































Mani Gajah Popular


Selalu anda lihat ada berkerutu di atas permukaannya kan?.. yang tu kulit dia.. bahagian atas dan luar.. yang di atas ialah bahagian tengah dan dalamnya mani gajah popular. 

Zaman leni... bebudak di Bandar Kuala Terengganu.. kedengaran di telinga tok semasa tok sedang menjamu selera nasi lemak di sebuah kedai di Bandar.. ada sekumpulan remaja dalam usia sekitar 16-17 sedang melepak sambil minum dan berbual.. salah satu di antara mereka berkata " aku ada mani gajah ni haaa mudah sikit dapat awek "... katanya berseloroh sambil di sorakkan kawan kawannya yang lain... Tok tidak tersenyum... melainkan hati berbisik.. Kalau lah anak aku sudah seusia mereka dan bersekolah sama dnegan mereka sudah tentu aku risau penangannya terkena kepada anak perempuan sendiri... jika remaja sekolah menengah mampu beli..sudha tahu benar peniaga menjualnya bukan pada nilai dewasa mampu beli, malah jika di kumpulkan sedikit wang, budak darjah 6 juga mampu memilikinya... entah lah apa yang mereka fikirkan .

Inilah bisnes meniagakan barangan bertuah dan batu mulia.. jual murah salah, jual mahal pun salah.. 

Cuba anda bayangkan remaja itu anda kenal dan berkawan dengan anak perempuan anda.. adakah tidak ada sedikit perasaan risau itu menghantui jiwa anda... Mani gajah bukan batu yang boleh di miliki remaja sekolah jika remaja sudah bekerja mungkin, jadi apa apa nikah saja.. kalau masih bersekolah?.. baya baya remaja sekolah... anda semua tahu lah kerana kita semua pernah ke sekolah menengah. Kita tahu betapa hormon gediks remaja perempuan amat bergelora ketika itu, pandang lelaki pun macam nak telan... + dengan mani gajah..agak agaknya lah apa bakal berlaku?... 

Itu sebabnya ada part yang murah batu biasa.. ada part yang mahal tu batu luar biasa.. sama juga dengan barang kekaguman seperti kebal, wibawa sekalipun.. remaja mestilah jadi KING bila ada remaja lain takut dengan mereka, Gejala Buli akan bermaharajelala...itu jangka pendek.. apa akan berlaku kepada akhlak remaja ini di masa hadapan?.. ya rosak.. dan bermula dari 1 orang maka sekelompok masyarakat ( kejiranan ) akan turut sama rosak. 

Itulah kesan dari kelalaian peniaga mistik sendiri. 

Tok sendiri bila melihat sesuatu item melebihi nilai 200, tok akan bertanya kepada peniaga akan khasiatnya dan jika khasiatnya itu besar dan mampu pula di beli remaja tok syorkan ia di maharkan pada kadar lebih mahal, jika ia melibatkan kerezekian, itu tak apa.. sesiapa pun boleh pakai tiada masalah jika maharnya murah sekalipun.

Mani gajah di atas di gunakan di dalam ikhtiar pengasehan yang boleh tahan, jenis ini adalah jenis pertama yang popular di indonesia dan kemudian di Malaysia dan kini di Thailand. Jika barang tidak terbukti....... takdanya nak merebak ke 3 negara Bohhhhhh

Di dalam blog GB ini mahar bagi mani gajah di atas memang murah.. bukan kerana tok tidak fikir.. tapi dah asalnya kita meniagakan item pada nilai termurah. Jadi tok amat berharap tiada remaja membeli belah di blog ini. Kalau dah kerja tak apa.


Kod Produk : MG 27916
Bentuk : Mani Gajah
MAHAR : RM 110

4 ulasan:

  1. 😑😑ape la tok saye Baru umur 17 tak pernah telintas nk guna batu suci ni nk cari awek.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus la kalau mcm tu..setiap amal dan apa yang kita buat adalah bermula dgn niat :)

      Padam
  2. boleh cari awek kee? guna Mani gajah nii??😝😝

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN