Rabu, 31 Oktober 2012

GELIGA DASAR TASEK




Assalamualaikum wbt...

Antara barangan Yang dapat dan available hari ini ialah Gucmani , GMG dan Geliga Dasar Tasek Hijau.

Di atas ialah Geliga Dasar Tasek Hijau yang tok dapat cuma 1 sahaja, Item ini tidak dapat dikeluarkan untuk permaharan dalam masa terdekat Kerana masih dalam proses pertapaan sehingga kekuatan auranya pulih seperti biasa..

Namun Lock Atau Fast Grab Di alu alukan, mana la tau kan anda takut ianya cepat cepat dikebas orang apabila tiba masa untuk permaharan penuh.

Insyallah khasiatnya :

Memulihkan Bisa badan

Penawar isim / akibat ilmu tak habis / silap belajar 
( Rendam dalam air dan berikan minum 3x sehari kepada pesakit didengar bersama ruqyah , mempercepatkan proses pemulihan )

Agen Penyejuk Bagi panas baran

Kelemahan :

 Mudah didekati Makhluk bernama Jin dan Bunian

Mudah mendengar Bisikan Alam Ghoib Apabila Berada dalam keadaan tegang

Mudah menerima bisikan bernama hasutan
( Gunakan akal untuk berfikir sebelum menerima hasutan ini )

Di dalam menerima hasutan, ia sebenarnya hasutan sebenar, Maksud Tok Kalau org tu berniat jahat bersahabat dengan kita dia akan cakap direct orang ni macam ni dan macam ni, Takda tapis2 macam kita manusia cakap berlapis dan berlapik.


Kod Produk : DASARHIJAU
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 256

50 ulasan:

  1. Assalam. insyaALLAH. Saya lock geliga ni tok. tqvm

    BalasPadam
  2. Fast Grab..maaf ye tuan2....tu pun kalau tok benarkan...

    BalasPadam
  3. Bahaya nih.. Kalau hasutan tuh membawa ke jalan yang bahaya atau membinasakan diri mahupun orang lain.. Pa pe pun tepuk dahi tanya sendiri dan gunakan pada jalan yang elok :D

    BalasPadam
  4. kene gunakan akal .. jgn smpai brkwn dgn jin ... kena ingat .jin pndai menyamar .. btl kn tok ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul.. Perintah jin boleh, berdamping atau berkawan adalah ditegah bersyarat , mesti ada ilmu menguasai jin, baru boleh..kalau tak jangn cuba cuba

      Padam
  5. As'salam semua..

    Ai.. Macam mana nie?
    Org lain lock dulu, lain org da fast grab..?
    Kira fast grab yang bayar dapat, yang lock kene overide ker?
    Percerahan Tok..

    BalasPadam
  6. Kena wat smula la tok... Dah konpius dah sejak 2 menjak nie..

    BalasPadam
  7. salam tok, nak taya permata ni ada persamaan ke dengan batu LIBONG di sarawak (batu libong ni haya terdapat di dasar sungai di sarawak. dikatakan sangat baik dan sukar di perolehi, batu ni haya dijual pada orang tertentu saja..

    BalasPadam
  8. Din serdang dan juga kojak.. sblm nih tok dah habaq awai2 bahawa kalau booking atau lock mesti la berbayar kecuali ada masalah tertentu contohnya masalah bank atau outstation tapi haruslah habaq kat tok awai2 supaya proses lock dijalankan.. Sekarang nih tok tanak buat lock macam dulu disebabkan lambakan stok sebelum nih yang tidak di claim oleh orang yang lock.. Jadi pendek cerita aku pun kena jugak.. Aku lock dulu tapi orang lain bayar.. Cik alisya dan tok pun dah terangkan sebelum nih kat dalam blog :D
    Nasib la bro..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oooo...
      Part tu saya faham da.
      Cuma kalo kita tengok seperti kes di atas,

      1) 1st lock : 2:43pg
      2) 2nd lock : 2:58pg
      3) Fast grab : 6:24pg
      4) bayar : 6:32pg (memang fast)

      Yang menjadi persoalannyer,
      1) mungkin 1st lock tak sms Tok lps lock pasal da pukul 2:43 pagi, sama juga ngan 2nd lock da pukul 2:58pg..
      Jadi bila da pagi check jer, da dibayar org lain.

      2) Fast grab, bangun jer trus fast grab, dan bayar secepat turbo.
      Mungkin da di sms & Tok da balas, baru dibayar. Da settle.

      3) Ini pendapat saya sendiri.
      Saya memang berpuas hati dengan apa2 yg saya da beli dari Tok.
      Saya sokong kalo org yg lock barang, deposit 10-20%. dalam masa ditetapkan eg: 10 hari.. Tak settle tanpa persetujuan kira burn deposit.
      Quick grab ato pemenang bid, Tok tetapkan 2minggu di settle bayaran. Kalo nak tangguh kene confirm ngan Tok dulu.
      Yang outstation da lock tapi blum bleh bayar, call Tok. Kallo time sebelum subuh tu.. Heeeeee.. Ntah? Sms jer kot.

      Bukan apa brader2 dan sis2..
      Takkan kita nak cakap (bukan rezeki kita jer!) awak da Q nak order makan, orang potong depan..
      1) adakah awak cakap bukan rezeki lar!
      2) ato hello tuan/cik saya da Q takkan awak potong depan jer. Jadi panas seluruh badan..

      Tapi kalo ngan cara minta izin, boleh saya potong Q, nak belikan baby bubur, baby nangis lar.. Org ngan senang hati bagi.

      Renung-renungkan..

      Ps: Tok taruh note kat front page tu, jadi saya tak lupa. Kalo org lain lupa mcm saya pon boleh rujuk dan teringat rule..

      Padam
  9. Aiceh..
    Cuaca tak best pulaq beberapa hari ni..

    Tompang lalu..
    Poooonnn-poonnnn..

    BalasPadam
  10. Setuju dgn kojak.....orang yang lock..perlu...diberikan ruang dan masa jugak..tak semua orang ade online bank..dan mesin deposit depan rumah....kena prihatin masalah orang lain gak.....

    BalasPadam
  11. Hahaha...cuaca jadi mangsa lak hehehhe..

    Masing2 punya pendapat...Xdak masalah pon kot ada trasa orang len potong que ke..Tak jadi lagi la sy stakat ni camtu...

    Cuma rasa mcm kesian lak kat kawan2 y locked awal...

    Sy rasa elok lock dulu, lam 24hrs kompem ngan tok mat bincang bayaran..Apa2 hal cite ngan Tok. Kot2 outstation ka, dok lam utan xdak ATM ka, tenet kena curi kabel ka, bawa bincang ngan tok...Nak tunggu gaji baru wat payment mungkin jd hal skit la kot pasal Tok berniaga...Kesian gak kat Tok tue

    Cuma masalah skrg kawan2 y locked tapi menyepi...Kadang2 sy tengok pon takut depa lock xhengat... Masing2 beringat la masa lock tue...jenguk2 tgk poket dulu... Jangan tamak

    Cuma pendapat saya... (Xsabaq eh tgg tok wak kuaq barang xclaim hehehhe)

    BalasPadam
  12. pasal batu pun jadi hal.macam2 hal.lock=kunci.jadi sape yg 1st lock dia yg dapat.patut kena hurai lanjut ape syarat lock,fast grab.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerana batu nie jenis brekhasiat, bkn batu tepi jalan..
      Org nak peroleh kerana khasiatnya,kecantikannyer dan nyer2 yg lainnyer.. Heeeee..
      Mcm besi, org bunuh membunuh kerana besi..

      Padam
    2. betul tu tuan kojak.maaf silap kata :)
      kena bincang dengan tok macam mane lock dgn fast grab ni.
      kesian juga sape yang lock awal x dpt,tp kena fikir juga sape yg lambat tgk blog tok.tapi tok selalu akan sms dulu bila tok nak update.jadi sape yang lambat tu bukan masalah.
      takpe,kena tunggu huraian lanjut dati tok mat.

      Padam
  13. saya cadangkan 1. first come, first serv with payment atau cadangan yang ke 2. buat cara lelong bermula mahar yang tok mat buka. kita buat undian tuan,cik,puan dll. A UNTUK 1 DAN B UNTUK 2. tok mat tolong komen.. agar keputusan yang terbaik boleh di buat untuk semua...

    BalasPadam
  14. Tuan2 sekalian,
    Perkara sebegini terjadi lagi setelah seperti last yg terjadi lock menglock geliga puteri aisyah..ramai yg memberi pendapat masing...

    Saya paham akan lock menglock ni tp sy bg contoh pd tuan..cube lihat page tasbeh kyai haji leman2 yg mana sapa yg lock tp xbyr tok tolak ke tepi..yg fast grab di dahulukan...pernah juga lihat yg mana sapa2 lock dulu,tp yg fast grab juga yg dapat..tp bukan dlm bid lah..tok pun pernah bgtau yg brg2 rare ni baik quick grab dan tok bgtau juga jika bersungguh-sungguh mesti usahakan juga dptkan brg2 tersebut..dan juga mcm brg rare kKALUNG-ROYAL-KING-ZEBRA..brg rare,org lock..last2 kene buat bid juga..

    sy juga paham akan masalah tuan2 utk bank-in duit..

    Saya juga minta maaf pada tuan Rizal harmoni dan tuan ijam Al-Qadiry sbb potong Q tuan2...maaf juga jikalau konsep dan ulusan yg sy guna ni salah...

    Saya pun xmahu bermusuhan sbb hanya brg2 ni...sbb kita xtau mana tau 1 hari berjumpe dan perlukan pertolongan...kalu dh bermusuh,ssh lah nk minta tolong..

    Cume kalau tok boleh bg penjelasan lebar dlm satu page yg baru ttg lock dan fast/quick grab ni sbb byk kekeliruan yg selalu berlaku...kdg2 perkara ni menyusahkan tok sbb tok peniaga dan memerlukan pembeli utk melariskan barang jualan...kalau dah org merajuk sbb hal mcm ni, rasa xmanis pula...nak2 pelanggan dan kawan lama spt tuan2 sekalian terutama tuan Rizal harmoni dan tuan ijam Al-Qadiry...

    Mohan maaf sekali lg pada tuan2 sekalian atas permasalahan ini....agar permasalahan ni ada jalan keluar....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah syukur pada Allah. Mohon tok beri pencerahan dengan permasalahan ini agar tiada kekeliruan dan perselisihan faham.

      Bagi saya Blog GB ini bukan sekadar urusniaga, tapi lebih kepada hubungan silaturrahim antara semua yang bersama GB, saling hormat menghormati dan berkasih sayang, saya gembira dapat bersama dalam keluarga GB, selain barang mistik yang asli dan harga mampu milik, pencerahan ilmu juga ada banyak disini, sistem yang baik akan melahirkan suasana yang harmoni, insyaALLAH.

      Saya bermohon janganlah dikalangan kita ini bermasam muka atau berkecil hati hanya kerana keketul batu, semua masalah boleh diselesaikan dgn baik jika kita saling menghormati dan berlapang dada. Keputusan Tok mat selaku tuan tanah dan penghulu GB perlu dihormati, namun perlu ada penjelasan yang baik tentang sistem lock dan fast grab agar tiada sengketa antara kita walau hanya sekadar lontaran idea yang kadangkala boleh melukakan hati sesetengah pihak dalam keluarga GB.

      Saya bimbang jika situasi begini sering berlaku akan mengakibatkan ketidakpuas hati ramai org menjadikan keluarga GB tidak harmoni dan hilang kasih sayang.

      Maafkan saya tok jika coretan ini tidak sesuai atau kurang menyenangkan sesiapa sahaja. Sekadar berkongsi pandangan jika masih boleh diterima pakai namun jika x sesuai, abaikan sahaja. Saya sentiasa doakan GB terus maju dan harmoni. insyaALLAH.

      Padam
  15. Just pandangan..kalau boleh bagi peluang dlm seminggu untuk org yg lock jelaskan payment..paling cepat pun dlm 3hari..kita bkn nak bermusuh disebabkan seketul batu yg bkn kekal pun dgn kita satu hari nanti..tapi mintak tolong hormat pada yg lock dulu..paling x pun blh bincang..semua berlapang dada..ustz minta maaf atas coretan ni...hanya sekadar pandangan insan kerdil.

    BalasPadam
  16. salam,
    pandangan saya sama macam tuan ijam...kita hormat kepada org yang lock dulu sebab mu8ngkin dia memang berhajat sangat...kalau nak potong Q tu elok inform dulu or bincang dengan yg lock tu...macam yang tuan kojak cakap tu betul sangat...mintak izin orang akan bagi potong Q dengan senyum je...x kata apa2...maaf tok dan semua, sekadar pandangan...

    BalasPadam
  17. salam.. sebaik2 jalan penyelesaian adalah perbincangan.. xbaik bergaduh sesama saudara.. jgn biarkan diri kita diselubungi dengan sikap dan sifat2 yg xelok.. saya harap tok dapat fikirkan cara penyelesaian.. dan kita perlu hormati apa yg tok muktamatkan.. maaf jika menyingung mana2 pihak.. yg baik itu dari Allah dan yg lemah itu dari kesilapan saya sebagai manusia biasa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uih, tinggal 1 malam ada gadoh ka... jangan macam tu ...

      Macam ni tok bagi pencerahan, Dulu sebelum ada adegan Lock dan kemudian Unlock , memang tok bagi lock dan lock itu tetap di pegang sebagai satu janji, dalam masa sesatu item di lock tu oleh seseorang , ada juga insan lain yang mengkehendaki item tersebut. Malah ada Individu terbabit hanya " Menyinggah " dan berminat ingin memiliki namun bila lihat sudah lock, maka penyinggahan itu hanya sementara di blog ini.. Ada yang kecewa bila memujuk tok untuk diberikan item berkenaan namun tok tolak dengan alasan sudah di lock, namun apabila terlalu banyak adegan lock meng-lock ini berlaku ( malah ada sebenarnya cust yang mampu menebus terus, namun entah mengapa masih nak lock seolah olah aksi lock itu seperti permainan, dan permainan itu memainkan tok di sini apabila item item ( kebanyakan ) yang mereka lock, tetiba mereka unlock , tok faham anda juga ada masalah kewangan, namun benar juga apa kata tuan aza, anda tahu bajet anda dan kewangan anda, jadi jika inginkan item jangan lah mengikut perasaan yang akhirnya menimbulkan huru hara...hak lepas tu lepas la, tok tak kisah pun sebab item anda unlock tu tok ada pembeli istimewa yang menunggu sahaja anda unlock ,,memang terus dia sambar, mahar tetap sama, tidak semestinya bila anda unlock tok akan melelong item tersebut dgn mahar rendah. Macam tok kata lah, tok bukan gila duit, amanah anda tetap tok pegang sebagai amanah, namun tok juga peniaga dan hanya ini tempat tok mencari makan barang sesuap nasik suami isteri.

      Selepas terjadi tragedi unlock atas item lock, maka tok terus kuat kuasakan bahawa barang siapa yang lock, dia boleh lock.... namun dalam masa yang sama jika ada yang quick grab, maksudnya minat dan terus transfer, maka tok dahulukan orang tersebut sebab ketakutan tragedi di atas lah.

      Jadi jika tindakan tok ini mengundang kemarahan kepada individu yang lock tu, tok minta maaf lah, dan jangan berkecil hati ya.

      Untuk cadangan utz itu, insyallah tok boleh terima, kita try buat dulu, tapi bersyarat, individu yang nak lock perlu meninggalkan :

      Padam
    2. 1. Nama ( contoh : Azrin Kajang @ Ijam ,Pekan )
      2. Tarikh Lock ( Tempoh bertenang cuma seminggu, apabila pembayaran sudah di buat, anda perlu klik "balas " di ulasan sms anda bahawa anda sudah melakukan pembayaran beserta ref number yang bank bagi, Jadi individu lain tidak akan keliru samada sudah tertebus atau tidak, namun jika selepas tempoh itu, jika tiada sebarang ulasan pembayaran dari anda, item anda lock di kira terbatal dan pelanggan lain berhak memilikinya )

      3) 1 Item hanya boleh di lock oleh 1 Individu , jika locknya terbatal, item tersebut tidak boleh di lock pelanggan lain melainkan QUICK GRAB sahaja
      ( jika tidak, tok yang menanggunag lambakan stok di rumah nanti, kalau lepas 1 , lepas 1 dan lepas satu yang asyik lock , item tu.....1 tahun pun takkan lepas keluar dari rumah tok )

      4) Lock dalam Hp tidak dibenarkan, sejauh mana pun, dalam hutan atau mana mana sahaja, tok tak boleh tolong lockkan untuk anda, melainkan anda meminta bantuan rakan rakan di sini, saudara mara, adik, kakak, mak atau ayah boleh tolong lockkan, bukan apa, kadang kadang tok juga di luar bukan di depan lappy, dan paling mustahak... apabila ada seorang yang mula dulu, nanti semua nak buat... tok juga kelam kalibaut di buatnya nanti hahaha

      Baik lah itu sahaja yang tok minta, pasal tasbeh usah lah risau, sebab dengan adanya gabungan tenaga tok dan tok ramal, insyallah kami boleh memohon tasbeh volcano, namun bukan aslinya dari 21 utas ini, ianya tasbeh volcano juga, namun bukan dari pegangan dan simpanan waliytullah ribuan tahun alam bunian sana.... Bukan negara thai dan china sahaja boleh meniru barang, mereka ( bunian ) lebih canggih 300 tahun dari kita, walau tak asli dari waliyullah, mahar tetap sama. Aura sama tapi kurang sikitlah, alah anda juga boleh menambahkan zikrullah padanya, khalifah itu lebih berkuasa dari makhluk Ghoib walaupun mereka dari kalangan wali... kita ini khalifah yang menguasai antara langit dan bumi, itu hak yang Allah berikan kepada kita sebagai khalifah, di mana kita boleh memerintah Manusia, Jin, makhluk ghoib, binatang dan segala galanya dengan izin Allah swt.

      Apa pun terima kaseh yang tidak terhingga kepada semua pelanggan lama dan baru yang tetap setia dengan blog tok, kesetiaan anda amat tok hargai, tanpa anda siapa lah tok sekarang yang cuma seorang pengamal mistik yang hanya pandai bekerja depan laptop... nak buat kerja berat tak boleh, manja la katakan.

      Insyallah selepas ini, terdapat pelbagai item RARE , cantik dan tuan tuan / puan /cik takkan dapat dari mana mana tempat pun di dalam perniagaan blog , insyallah... item item yang kami berdua ( tok & Tok ramal olahkan, mahar terbaik , kualiti terbaik, perkhidmatan terbaik tetap untuk pelanggan Tok Mat & Group.

      Padam
    3. Alhamdulillah syukur, satu pencerahan yang cukup jelas dari tok mat. Sistem yang baik dan mesra pelanggan, terima kasih tok.

      Cuma nak tanya tok sikit, Geliga Dasar Tasek ni siapa yang berhak memilikinya, sekadar ingin tahu dan saya terima segala keputusan tok dengan rasa berlapang dada, insyaALLAH.

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    5. Bagi tok, siapa yang tergerak memiliki dan diberikan " insyallah " oleh Allah , di mana bermaksud Insyallah itu ialah " Dengan izin Allah " @ samada dia suka atau tidak batu itu menjadi milik kita, perlu diingat bahawa tiap gerak kita ialah digerakkan Allah. Semua sudah di Takdirkan, kita hanya menjalankan.

      Tak usah bergadoh pasal geliga ini, insyallah tok dah bincang dengan Tok Ramal, insyallah ada lagi dalam 3 biji Geliga ni, geliga ni serius tok bagitau, ia hanya boleh diberikan kepada manusia tiap 20 tahun sekali, nasib lah sapa yang dapat mengikut gerak dari Allah.

      Maka itulah pemiliknya yang terpilih.... di mana diberikan kelapangan kewangan, masa dan kebijaksanaan semasa ingin memiliki Geliga ini. Semua dari DIA juga kan.

      Apa pun, geliga ni memang cantik sungguh sungguh...tok tak pernah dapat geliga semacam ni.

      Rugi bagi sapa yang tak dapat hehehe ( saja bikin panaz )

      Padam
  18. tuan rizal..kita serah kepada tuan taufik..mungkin jodoh dgn dia...Insyallah ada lagi yg terbaik Allah tentukan kepada tuan Rizal harmoni...yang pergi biarkan ia pergi...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf pada semua... Xbermaksud nak tuju kepada sesapa pasal kes Locked N Grabbed nie..Cuma dah terkeluar cakap kat post nie...Bukan bermaksud nak tuju kat post nie...Posr sebelum ni pon dahjadi... Jadi minta maaf kalu ada y berkecil hati...

      Niat sy cuma supaya perjalanan urusan kita berjalan lancar bagi pihak diri kita, sesama rakan kita dan juga Tok Mat sbg empunya blog.

      Semoga pencerahan Tok leh settlekan semua.. TQ

      Padam
    2. Insyallah, kalau ada sapa2 ada cadangan lebih bernas, sila kemukakan... tok ni bodoh orgnya.. mana la pandai merancang mana yang terbaik utk semua, jadi cadangan dan pendapat anda semua amat tok perlu dan alu alukan ya

      Padam
    3. boleh saja tuan, insyaALLAH. Laluan diberi utk tuan taufiq dgn berlapang dada. Saya xde masalah, saje tanya tok mat tadi sekadar utk kepastian sahaja, xde niat nak rebut dari sape2 pun, insyaALLAH.:)

      Padam
    4. Terima kasih pada Tuan Rizal dan Tuan Ustaz Ijam sbb sudi melepaskan brg ni...
      perasaan serba salah di selubungi tatkala membaca ulusan tuan berdua sbb sudi melepaskan brg RARE ni pd sy yg masih muda dan ilmu pun x setinggi tuan berdua..InshaAllah, mudah2an permata ni digunakan di jalan yg elok..doakan sy agar guna di jalan yg BENAR...
      Saya juga doakan Tuan Rizal dan Ustaz Ijam perolehi rezeki yg lebih baik dr sy perolehi skrg ni...
      Bila tiba ketikanya sy pasti akan menemuai tuan berdua untuk memohon kemaafan sbb potong "Q" ini...InshaALLAH.... ;)

      Padam
  19. Kalau nak ikutkan mmg tuan rizal yg berhak ke atas batu ni...tapi terpulanglah pada tuan rizal..ustaz lepas tangan...lagipun ustaz xberhak pun...biar tok mat tentukan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaALLAH. saya serahkan kepada kebijaksanaan tok mat, biar tok mat yang tentukan pd sape nak dilepaskan, kalau memang hak saya, saya terima dengan senang hati tapi jika memang bukan rezeki saya, juga saya terima dengan senyuman, yang penting silaturrahim antara kita semua akan terus terjalin dan semakin erat. insyaALLAH.

      Padam
  20. Asalamualikum,cantik sungguh ciptaan Allah ini sungguh mnwan hati.Inshallah

    BalasPadam
  21. fuiyoo nmpk cam ada lukisan plak dlm batu dia...

    BalasPadam
  22. "Mudah mendengar Bisikan Alam Ghoib Apabila Berada dalam keadaan tegang

    Mudah menerima bisikan bernama hasutan
    ( Gunakan akal untuk berfikir sebelum menerima hasutan ini )

    Di dalam menerima hasutan, ia sebenarnya hasutan sebenar, Maksud Tok Kalau org tu berniat jahat bersahabat dengan kita dia akan cakap direct orang ni macam ni dan macam ni, Takda tapis2 macam kita manusia cakap berlapis dan berlapik."

    Belum sampai lagi pd sesiapa lagi, batu ni macam dh berfungsi jer? Hu hu

    BalasPadam
  23. Macam lord of the ring la pulak ek?

    BalasPadam
  24. Macam lord of the ring la pulak ek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum sama lagi tuan. Ada cncn sama mcm Lord of the ring... Tak dikeluarkanutk mahar. Brg koleksi tok. Tapi x boleh pakai. Sakit segala urat bila pakai

      Padam
    2. laa klu tak leh pakai bgi kt sye jela tok cincin tu. mana tau sy pakai leh jdi kuat leh pelangkung kepala mat sabu dgn lim guan eng

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN