Isnin, 1 Februari 2016

BADAR BESI






































































Ramai di luar Memanggil Besi leleh sebagai Badar Besi, malah ada juga yang memanggil Besi kursani sebagai Badar Besi, Malah tak kurang juga ada yang beranggapan MAGNET itu ialah Badar besi. 

Pengetahuan bermula dengan 1 manusia yang me-reka akan namanya, dan percambahan namanya juga di reka oleh manusia juga....Badar membawa simbolik Kemenangan ( dari tempat Rasullullah Mendapat Kemenangan *Perang Badar ) Besi pula merujuk kepada logam... Jadi jika anda telitikan maksudnya dengan lebih jelas, ia membawa Maksud BESI KEMENANGAN.... dan jelas ia di gunakan di dalam medan perang , kerana Istilah Badar ini membawa maksud Kejadian yang pernah berlaku iaitu di dalam erti nama kepada sebuah peperangan yang pernah berlaku suatu ketika dahulu... 

Badar Besi di berikan nama semenjak zaman terdahulu lagi bukan di zaman kini dan ramai keliru mana satu kah Badar Besi yang asli, adakah besi kursani itu, adakah magnet itu atau adakah Besi meleleh itu atau mungkin paling teruk adakah ianya leklai.

Apabila Orang Islam Siam Thailand suatu ketika dahulu memperolehi Batu Bukit Nuri melalui petunjuk seorang wali Allah di sana untuk berperang, mereka memanggilnya sebagai Batu Bukit Nuri ( Sempena nama Bukit Yang mempunyai batu ini ) atau kita memanggilnya dengan nama Batu POLO. Jika anda seorang peniaga anda akan tahu bahawa batu Bukit Nuri yang asli sebenarnya ialah.... Besi Meleleh yang bercampur dengan sedikit tanah dan asal usul Besi Meleleh Jika menurut ilmu Gemology, ia berada di bawah lapisan Batu Serpentinite ( Taat Wali, Tok Wali, Tabasheer ) Iaitu yang kita Panggil sebagai Batu AMANG. Batu AMANG Pula terdapat beberapa lapisan yang kita panggil Batu Amang, Leleh Merah , Batu Leleh dan Besi Meleleh. Ya...itulah hakikat sebenarnya dan bagaimana ia menjadi sebuah permata, sudah tentu setelah ia di potong dan di canai, Batu Amang Yang Matang Mempunyai Kandungan besi bewarna Hitam , Batu AMANG sendirii terkadang kebanyakannya melekat dan bertindak balas kepada Magnet Neodymium ( Magnet Bumi ) 

Sementara Badar Besi ini adalah dari Kandungan Bumi yang lebih dalam dari Serpentinite dan Batu Amang Itu Sendiri , jika kita ingin menilai keberadaannya Badar Besi ini, dan kenapa tidak ia banyak di pasaran melainkan kesukaran mendapatnya, Leleh dan Serpentinite amat mudah di perolehi, itu pun jika anda rajin melihat kiri kanan lereng lebuhraya yang anda lalui setiap kali menggunakannya. Leleh dan Amang sebenarnya ada di sekeliling anda, cuma mungkin kerana ilmu pengetahuan itu tiada tentang permata, maka anda menganggapnya sebagai batu biasa atau hanya tanah.....Namun bagi peniaga permata... ia ibarat syurga bagi mereka.

Badar besi atau simbolik dengan namanya iaitu BESI KEMENANGAN di gunakan di dalam ikhtiar peperangan, Kemalangan darurat, di serbu mush dengan tiba tiba, insyallah Jika di tetak, di tembak dengan izin Allah tidak akan lut atau cedera. Dan seperti batu permata alami lainnya yang diciptakan Allah SWT terpulang kepada manusia menggunakannya samada baik atau buruk jalannya, DIA mengizinkan baik kanan atau kiri kepada manusia, namun timbangan di sana kelak tetap Di kira walau sebesar zarah sekalipun, insyallah

*Tidak lama lagi nilainya akan naik ke RM 400 dan kekal di tahap maksima RM 500 Seperti yang di janjikan

Kod Produk : BADAR K 30116
Bentuk : Badar Besi
MAHAR : RM 340 

6 ulasan:

  1. Balasan
    1. Assalamualaikum tok, maklumat pembayaran sy maklumkan pada tuan baz tok.. terima kasih.. ;)

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. ..nama saya mikhail perak, mcam nak tahu ciri2 badar besi yang betul tok terima kasih

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN