Sabtu, 15 September 2012

KERIS PERUBATAN BERKALIMAH






Keris ini digunakan sebagai medium perubatan, matanya sudah berusia sekitar 250 tahun , insyallah matanya juga hidup di mana ia lembab sendiri, kesimpulannya ia nak menjadi keris berair di mana ada beberapa jenis mata keris mampu memgeluarkan air, dan air ini digunakan untuk perubatan dan jika dititiskan di mata mampu membuka Deria ke-6 @ buka mata bathin.

Di mata keris ini telah timbul urat urat halus dan membentuk seakan akan kalimah " Lailah haillallah ", jika sudah memilikinya pasti dapat melihat kalimah ini.

Namun sayangnya Di gambar 3 dan 4 kelihatan kecacatan keris di mana pemilik dahulu yang tidak tahu menilai keris telah membiarkan ia diketuk, kelihatan kesan ketukan tidaklah seberapa.

Dengan 2 kelebihan yang di nyatakan harga sebenar mampu mencecah Sehingga 

1 Juta : Ianya berlembab dan bakal mengeluarkan air

RM 2000 : Matanya mempunyai kalimah

Sungguh menyayat hati melihat seni pertukangan yang indah ini ada kesan ketukan, ini menyebabkannya jatuh Mahar sehingga :

RM 1000

Sahaja... Bagi yang berdekatan, boleh melihatnya di rumah Tok .insyallah.

Jenis : keris Jawa
Lok : 13
Hulu & sarung : Baru

Jika tak ada yang mahu, tak apa sebab tok menyimpan niat untuk memilikinya, ini belum lagi dimandikan khas bagi menimbulkan Ayat di matanya...

6 ulasan:

  1. tok sy harap tok simpan sampai keris nie keluar air, nnti bile air keris tu dh banyak bole la tok mahar pada sy air keris tuk buka deria ke6 sy. tq tok

    BalasPadam
  2. Opp dah di pinang orang rupanya, kita baru nak masuk merisik... Tahniah.

    BalasPadam
  3. salam,

    Saya ingin memaharkan semula keris ini.sila sms saya di 012 9678 299.

    p/s: tokmat, minta izin memaharkan semula ya tok..darurat nih.tqvm

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN