Selasa, 4 Februari 2020

ARTIKEL HARI INI

Assalamualaikum wbt dan salam bahagia semuanya

Ada di blog 1 komen yang tok tak publish menyatakan semua artikel tok ni umpama mengarut.

Tok pun cuma sampaikan apa yang terdahulu sampaikan, zaman tu kita tidak ada, tapi mereka ada, dan tok yakin umat islam zaman dahulu islam mereka lebih teliti dan rigid.

Paling menyedihkan bila dia kata perangai penulis pun macam org yahudi... hurm... tok sedih kerana apa yang tok sampaikan ialah cerita dan di sebaliknya adalah laungan perjuangan dan kebaikan, bukan suruh org buat jahat. Ni lah masalahnya liberalisme.

Penyekatan, Silibus yang di benarkan dan juga sekatan sekatan kepada ilmu pengetahuan yang lebih mendalam kepada umat akhir zaman terutama di negara kita , yang menjadi mangsanya ialah Akidah umat islam di negara ini.

Artikel itu semuanya mengenai kisah kisah keunggulan Nabi Muhammad SAW dan khalifah Islamiyah.

Mungkin ramai yang terpegun dengan perkataan " Bangsa ISRAEL ialah bangsa Pengalah Tuhan ", itu ialah seketul2 dari kitab yang tok pernah baca dan di fahamkan guru. Kalau kita sebagai umat islam kita tahu Allah SWT itu MAHA berkuasa, tidak mungkin akan kalah kecuali :

1. Bangsa Israel ialah suku bangsa yang hebat ciptaannya sehinggakan di katakan sebagai yang sempurna di alam semesta

2. Maka Allah menurunkan 1 Makhluk bagi menguji mereka.

Pada zaman itu, lama dulu, mungkin roh kita pun belum terciptakan ( roh diri kita di cipta 1000 tahun sebelum kita di lahirkan ) Bukan 1 , bukan 2 yang mengaku aku sebagai TUHAN, Malah Sampaikan ke zaman Firaun pun dia mengaku dirinya Tuhan...sampai ke zaman ini pun ada yang mengaku dia Allah , Maka tidak mustahil Allah menghantar 1 Makhluk yang sakti dan hebat untuk menguji keimanan mereka kerana Allah tahu bahawa mereka akan menjadi sombong sehingga ka akhir zaman. Dewa Dewi ( Hybrid dulu dulu di anggap God dan di sembah sembah, mereka ini ialah kacukan Jin dan Manusia sama dgn Status Ratu Balqis Isterinya Baginda Nabi Sulaiman AS )

Kenapakah Allah Menguji Suku yang DIA sayangi ini.... sayangkah Allah Pada Suku ini?

Ya... Amat Sayang sehinggakan Ia di sebut Sebut di dalam Al Quran " Ya Bani Israel "... Berulang kali, kalau sapa tak baca Quran memang tak tahu pun benda ni.

Kasih sayang Allah itu sampaikan pada ketika itu apabila lahirnya anak kecil, anak itu sudah berkasut, sudah berbaju, Makanan turun dari langit untuk anak itu semuanya enak enak, Setiap 4 hari baju ini akan berganti dengan sendirinya.

Itulah kasih sayang Allah Kepada Mereka.

Lalu Makhluk yang Allah Sayang ini Di uji, di duga. Dan akhirnya mereka Gagal.

Kenapakah Ia Di duga?

Ia ada kaitan dengan Kelahiran Rasullullah SAW

Kenapakah Suku Ibrahim iatu BANI JAWI di selamatkan?

Ketiganya ada pertalian. Kisah beribu tahun lepas dan masa kini itu ada pertalian.

Allah hu aklam apakah pertaliannya. Adakah sebagaimana yang di laungkan bahawa Bani Jawi ini lah yang akan Menentang Dajjal dan membunuh Saudara Aslinya Yahudi Iran yang akan berkumpul di Israel kelak?. Atau adakah akan bersatu dengan Dajjal setelah Semua Suku ISrael di sana mati di perangi Kristian ?... Allah hu Aklam... Kita sama sama akan saksikan.

Tapi jika menurut pandangan tok lah, ini pandangan tok.. bukan dari kitab kuning / lama.... Pada pandangan tok, org kita ni kalau masuk bab Ugama memang sensitif, tapi bila kawtim dengan $$$ semua boleh settle. Itu sudah banyak kali terjadi.

Kalau bergaduh sesama sendiri no 1, berlaga rakap motor je pun dah angkat 1 kapal. Tapi kalau melibatkan bangsa lain, hak lain memerhati saja, masing2 dok tolak, hang la p kawtim, hang la p kawtim.. saling tolak menolak. Kalau bangsa sendiri, semua lengkong member tu ramai ramai macam cendol dalam Gelas.

Bangsa Bangsa Politik, sanggup alih politik dari PASIR ke mana mana saja lah, Dari UMENO ke mana mana sajalah, dari PKRU ke mana mana sajalah parti lain, asalkan di bayar. Boleh bercakap " Makan Kangkung " Asalkan di bayar, bukan tak tahu benda tu adalah jawapan paling memalukan bagi seorang menteri, tahu , malah lebih dari tahu, tapi apa salahnya untuk 2 juta. Malu sikit takpa.

Hutan tak boleh tebang nih, siap letak tanda amaran jangan ceroboh, tapi wang punya hal sana belakang balak sudah tebang.

Datangnya dajjal tu bawak duit, emas, kekayaan , kemewahan, Allah hu Rabbi. Masa dia datang pulak ialah masa masa kita susah, masa org kaya pun fakir, yang fakir telah lah memang kedana terus. Masa tu lah dia datang. Bagi pendapat tok, nak marah pun takpa..ni pendapat saja. Yang sekarang angkat parang mungkin akan angkat bunga, yang mana sekarang ni maki hamun , ketika itu tersenyum manis dan mempelawa. Bukan tak ada yang betul2 tu, ada, ramai juga. Tapi jenis ni bukan mudah tunjuk muka kerana mereka tahu muka muka yang di kenali ini lah yang akan di kunjungi terlebih dahulu.

Sebagai contoh dulu, ada 1 perhimpunan nak di buat, tapi kansel.. semua org tak tahu kenapa di kansel kan. tapi masa nak buat tu, membuak buak semangat , nampak muka di TV, nampak muka di Media media... org yang berkepentingan cari, runding, selesai, nah dapat 1 juta, senyap tak terkata.

Kita nak kata apa lagi?

Mungkin hanya guru sahaja yang beriya, anak anak buah semua senyap di belakang , ada barang kawtim belakang. Kita bukan tau. Tapi nak jadi macam tu adalah amat tidak mustahil sekali.

Artikel2 tok untuk di baca, percaya tu jangan kerana bukan semua arif dan faham, tok menulis juga sebagai pembacaan tok ke depan , maklumlah kita ni makin lama makin tua, makin pelupa. tok sayang ilmu yang tok belajar dan tok menulis kerana sayangkannya, tok publickan ia kerana takut kalau 1 masa tok lupa, tok delete fb tok , jadi kalau ia di share dan di print oleh mereka yang suka mengumpul koleksi artikel, boleh juga tok tumpang baca di kemudian hari, itu sahaja niat tok. Penulisan tok juga datang dari hati dan semangat perjuangan, tok sebenarnya mempersoalkan diri tok sendiri , kerana itulah tok fasih menulis . Kalau tok nak menulis tentang kamu, tok tidak kenal kamu, bagaimana tok mampu menulis jika bukan fitnah kesemuanya. Maka apa yang tok tulis sebenarnya di soalkan kembali kepada tok, kekesalan itu ialah kekesalan dari diri tok, peribadi tok sendiri.

Memang kebanyakan penulis sebenarnya menulis tentang diri sendiri , mereka tidak akan menulis hal org lain , kalau yang mereka kenal contohnya adik tok sendiri, takkan tok nak menulis tentang dia, tentang latar dia?. Bukankah ia tidak elok?...

Cuma pesan tok, bagi yang tiba tiba terasa, itu bermaksud anda juga mempunyai kekurangan itu, jika anda berasa marah itu bermaksud anda adalah seorang yang keras kepala tidak mahu berubah dan anda suka akan sebaliknya. Ini ialah ilmu psikologi sahaja.

Sekian

9 ulasan:

  1. Terbaik tok..suatu hikmah rahsia perkongsian ..zaman dah nak tamat..saya selalu follow Dan ikuti perkembangan Tok..sir sir Allah itu luas..entah baru berapa je yg Kita tahu..yg Komen megatif atau sombong biarkan saja Tok Ayah..Salam Dari perak...

    BalasPadam
  2. Betoi tok... Skrg ni kita baru ja kena layoq ngn duit, dh melutut... Blm lg dajjal kluar kita dh terpedaya... Mtk doa byk2 supaya kita smua dijauhkan fitnah akhir zaman ni.. Amiinn..

    BalasPadam
  3. Endahkan sahaja diorang tok.
    Kefahaman yg Tuhan kurniakan terhadap manusia berbeza.Banyak ilmu pengetahuan baru yg saya perolehi dari blog ni 👍

    BalasPadam
  4. Saya hari2 Tunggu artikel tok ni hehehe . Nampak sangat auranya tu Mempunyai Karismah yang tinggi . Heheh gurau je tok . Artikel tok sangat2 menarik .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terus usaha dakwah ya tok. Sama macam bro Attar. Memang lihat2 blog tok salah satu sebab nak lihat artikel terbitan tok. Nak mahar barang2 sini masih kurang kemampuan😅. Insyallah akan datang ada rezeki saya akan memahar barang2 tok.

      Padam
    2. Alhamdulillah, ilmu yang di kongsikan berupa perkongsian, dunia dapat akhirat pun dapat

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN