Rabu, 8 November 2017

G.WALINONG SARI




























































































Ini bukan delima na, walau warnanya hampir sama, tok pegang dah tau dah bukan delima. Delima bila pegang rasanya lain, nak bagitau macam mana rasanya tu , susah nak cakap. 

Batu ini tok tapakan bersama ular Delima Sisik Beras tok sebelum ini , di guling gulingkannya. 

Tujuan menggulingkan adakah tujuan mistik?... tidak, tapi kita nak bau ular itu sebati dengan batu.. apakah lojikal dari kajian metafizik?... bau halus yang x dapat di bau oleh deria manusia ini umpamanya sebuah pheromone pada badan manusia, pheromone yang menarik minat lawan jenis untuk mudah di dekati oleh seorang pria. Wah, mengujakan tajuk halaman ini. 

Pheromone ini ada di dalam kajian para saintis sehingga menghasilkan sebuah produk yang di namakan Phero-X jika di pakai mudah untuk mendapatkan perawan.. wah hebat...ya Hebat .. org asing memang suka mengkaji, orang kita pula hanya tahu menerima apa yang orang asing kaji secara ilmiah... sebagai contoh... 

Ubat Parasetamol...Panadol.... Kajiannya siapa?.... ia di jalankan dan di sintesiskan orang pertama bernama  Harmon Northrop Morse , yang bukan berugama islam dan bukan juga orang melayu... orang melayu kita ni benda dha jadi ubat, kajian dah lengkap baru lerrr nak di buat kajian dan sahkan bagus, padahal seluruh dunia dah pun menjadikannya sebagai produk. Itulah orang kita.....bukannya nak kaji, tapi nak mendengki.

Bila kita kata kepala mereka masih di jajah ideologi barat, mereka nak marah. 

Sama juga dengan kajian Gemology yakni kajian dan bidang perbatuan permata, setiap batu permata ada kandungan organiknya yang mana ada kegunaan untuk manusia, dan melalui kajian SAINS metafizik manusia sudah pun menjumpai beberapa faktor bahawa aura batu permata mampu membantu di dalam kehidupan manusia dengan izin Allah..Bukan kita suruh p sembah batu tu. 

Akan tetapi manusia manusia yang malas yang ada di negara kita, yang tidak berilmu tentang batu nak bercakap tentang batu?.... yang jenis suka tunggu di suapkan nak bercakap mengenai hukum?.... sedangkan Allah bagi kita akal kenapa kita tidak mahu berfikir.

Lihat Ayat Di bawah 


Ayat-ayat ini merupakan tanda serta bukti tentang kekuasaan Allah yang tersembunyi di alam semesta. Untuk mencapai tujuan ini umat Islam perlu mengkaji alam ini secara sistematik. Inilah yang tersirat di sebalik firman Allah yang terdapat dalam surah al-Ghasyiah ayat 17-20 yang bermaksud, “Apakah mereka tidak melihat kepada unta bagaimana ianya diciptakan. Dan langit bagaimana ia ditinggikan. Dan gunung-ganang bagaimana ia ditegakkan. Dan bumi bagaimana ia dihamparkan.”

Pengkajian tentang rahsia-rahsia alam memerlukan akal yang tajam lagi kritis. Berhubung dengan ini dalam surah al-Mukminun ayat 80 Allah berfirman, “Dialah yang menghidupkan dan mematikan, dan Dialah yang (mengatur) pertukaran malam dan siang. Apakah kamu tidak berfikir tentangnya?”

Ilmu yang diperoleh daripada kajian-kajian ini mampu melahirkan pengagungan terhadap Allah sekali gus meningkatkan pengabdian kepadanya. Berhubung dengan ini, Imam Ibn Kathir dalam kitab Tafsir Al-Quran Al-Azim berkata, “Sebahagian ulama berpendapat, sesiapa yang mengamati langit yang luas dengan bintang-bintang, bulan dan matahari yang beredar di atas paksinya tanpa henti, kemudian memerhatikan laut yang mengelilingi tanah daratan, kemudian memerhatikan bumi serta gunung ganang yang terpancang di atasnya, kemudian memerhatikan sungai yang mengalir… di samping pelbagai jenis haiwan serta tumbuh-tumbuhan, akan memperoleh bukti tentang kewujudan Tuhan Yang Maha Pencipta lagi Maha Agung dan Maha Bijaksana.”

Justeru, golongan pengkaji dimuliakan Allah dan Dia menggelar mereka sebagai ulul albab. Dalam surah Ali-Imran ayat 190-191 Allah berfirman, “Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi ulul albab. (Iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka banyak berfikir tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata, ‘Wahai Tuhan kami Kamu tidak menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami daripada seksa neraka’.”

Ulul albab ialah golongan yang menggunakan akal dengan sempurna untuk mengkaji sehingga mampu meletakkan segala perkara pada perspektifnya yang betul. Mereka mementingkan zikir dan fikir. Dalam konteks fikir, mereka suka mengkaji fenomena-fenomena yang berkaitan dengan kejadian alam. Pada hari ini para saintis yang bertakwa kepada Allah boleh dikategorikan sebagai golongan ulul albab.

Adakah kamu tergolong dari kalangan Ulul Albab?...dan Ayat Ayat Allah manakah yang Kamu DUSTAKAN?.......

Seorang Guru Fikh Hanya Guru Fikh, Bukan Guru Kaji, Bukan Guru Tasawuf, Bukan Guru Mantik, Bukan Guru Falak, Dan bukanlah Seorang Ulul Albab, Mereka hanya berlandaskan kepada buku buku yang di cetak yang sebelum ini entah dari mana sudah terubah ubah sebagaimana yang sudah berlaku semasa kejadian laut hitam dahulu di mana ahli ahli Knight Templar merampas semua judul judul tulisan Ulama Islam dan menyalinnya kembali dalam bahasa mereka dan menggubalnya pula.

Ingin juga ayah bertanya kepada mereka..... Semasa Baginda Rasullullah Wafat... Sahabata Sahabat Rasullullah Membawa Al-Quran dan salinannya ke seluruh Pelosok Dunia.... dan pada ketika berperang dan Kejatuhan Islam, Pihak Musuh Merampas Al-Quran.... Siapakah Pihak Musuh itu....?

Mengapa Sultan Brunie Sanggup Membayar Dollar Brunei 60 Juta Untuk mendapatkan salinan asli Al-Quran yang berukuran 2 Kaki X 1 Kaki dengan tulisan yang sama besar dengan tulisan Al-Quran yang kita simpan 1kaki X Setengah kaki itu?.... Manakala ketebalannya sama , sedangkan yang 2kaki di miliki Sultan Brunei itu jika di penyekkan menjadi sama ukuran dengan Al-Quran kita simpan kini ketebalannya adalah lebih dari yang kita simpan kini di dalam saiz tulisan yang hampir sama?..

Fikirkan


Kita Juga Tahu Bahawa, Sains, Matematik, Ilmu Bintang, Ilmu Elektrik, Ilmu Muka Bumi adalah asalnya milik orang islam, di kaji orang islam, Nah sekarang kenapa pengarangnya adalah orang Barat?...

Fikirkan.........

Cuba tanyakan kepada Ustaz anda soalan maut ini.....

" Ustaz. Selepas baginda Wafat, para Sahabat membawa Al-Quran ke seluruh dunia dan menyampaikannya semasa penyebaran, dan kemudian peperangan berlaku yang di namakan perang SALIB.... Islam Kalah dan musuh islam ini merampas Al-Quran.... Maka adakah Al-Quran Terjaga ketika itu... adakah musuh islam ini akan menghargainya?"..........Lihat bagaimana gagapnya dia nak jawab melainkan " wallahualam" atau kalau dia bekas samseng dia akan tanya semula " Mu tau mane musuh Islam rampas, mu ade ke di zamang tu?"..... kalau dia tanya macam tu, jangan sengih macam kerang busuk, tanyakan semula " Dah Ustaz ade ke zamang tu , Cuba kabor ke ambe?".tengok guane peluh hamba Allah tu.  

Itulah islam yang kita ada sekarang, yang sudah di tapis tapis oleh iluminati yang merancangnya ratusan tahun lepas..... Sejarah orang melayu pun mereka mampu lupuskan...itu yang baru, apatah yang dah lebih dari 800 tahun?

Jangan was was dengan Al-Quran jika anda tiada ilmu, Tok Cuma memberi anda hint sahaja. Zaman sekarang kita tahu ada ayat ayat yang di ubah.itu zaman sekarang..zaman yang ada hp, yang ada mak bawang, bapak bawang ( tukang menyampai ) , zaman ada internet, Zaman ramai orang keras kepala dan Zaman orang sayangkan Ugama...... Zaman dulu?... zaman masa Ia di cetak cetak internet tak ada?... adakah mustahil sejak dulu lagi ada pengubahsuaian?... 

Apabila kenyataan ini keluar, tok tahu tok akan menerima banyak Musuh terutama dari kalangan mereka yang mengangkat sumpah di depan Tugu Berdarah di dalam Gua , yang mana mereka di janjikan Untuk duduk di dalam Grid Kemewahan dan kesenangan.


KELEBIHAN BATU DI ATAS:




Sila Lihat Video yang Tok Sertakan, ia tak berapa kuat, tapi berpadalah dengan Maharnya





Kod Produk : GWSARI 81117
Bentuk : Batu Walinong Sari
MAHAR : RM 60


Sila Tinggalkan ulasan GRAB anda dan semak semula dalam masa kurang 2 jam sebelum melakukan permaharan, sekiranya anda berjaya mendapatkannya, maka sila lakukan bayaran dalam tempoh 12 jam Ulasan GRAB di tulis


Maybank 551016691626 My Gemstone
RHB : 2012 9160 00660 3
Paypal : Mohdyasirahmadrozi@gmail.com

Atau Jika anda ingin menggunakan medium RHB atau PAYPAL, sila rujuk header blog di atas akan maklumatnya . 



Kemudian hantarkan detail bayaran anda ke Bonda JJ dan Kekanda Chai Blog ini yang menjadi admin anda dan pemudah cara anda di dalam permaharan bersama GB


BONDA JJ : 0127845231









Mr Chai : 0178259540







7 ulasan:

  1. Betul apa yg tok bagitau.. saya setuju dgn pnjelasan tok..'afala tatafakkarun' 3x disebut dan 'afala yatafakkarun' 91x disebut di dalam Quran.. ini Allah telah menyuruh kite berfikir berfikir dan berfikir akan tetapi mereka ini hanya membaca sahaja..dan mereka menunggu hnya utk mnjatuhkan hukum 'sesat'kpada org yg berfikir mcm tok walhal merekalah yg sesat kerana berpegang dek ayat sahaja tnpa huraian dan tnpa tafsirannya Quran itu sendiri dn tnpa berfikir&tahu akan sejarah. Mereka bersungguh2 belajar akan tetapi tidak memgetahui hakikatnya sedangkn ayat Allah bgi kepada Nabi s.a.w adalah 'iqro'' yg bererti baca dn sungguhnya Nabi s.a.w. trlebih faham lbih2 lagi bahasanya..bkn baca sperti org kite yg hnya membaca tnpa mngerti..hehe. sebab itulah Allah menurunkan ayat 'afala tadrusun' apakah engkau tidak belajar supaya mnusia itu belajar belajar..tetapi lain jdinya hnya tahu menghentam sahaja..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nabi kata apa..

      Di akhir zaman ia di penuhi oleh mereka yang kelihatan alim namun sebenarnya kaum munafik yg mengenakan pakaian seperti itu demi mendapat pengaruh dan kepercayaan

      Padam
    2. Dunia skrg mmg begitu...rela bersujud menampakkan kehitaman dahi.'FAWAILULLIL MUSOLLIIN, ALLAZIINAHUM ANSOLAATIHIM SAAHUUN..takut akan Allah atau takot dahi tidak hitam..opps sorry......kite baru secetek sudah berlagak..smoga Allah menjaga hati kite smua. Allahumma amin..sbb tu tok istilah org baik,org bgus,org alim,smua lain2..baik sahaja belum tentu berilmu..bgus saje belum tentu baik..alim insha Allah berilmu apatah lgi beradab serta baik dan bagus..

      Padam
    3. Sedangkan imam AL Ghazali sendiri meletakkan pelapik untuk tidak kelihatan lebam pada dahinya. Kerana takut akan fitnah atau riak.

      Org skrg kalau boleh atas simen terus. Tekan terus. 5 hari dah dapat cop ahli syurga katanya

      Padam
  2. Suka bila baca penulisan tok ni. Sangat sangat berilmiah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soalan bab Quran tu dulu. Guru tok di pontianak yg tanyakan. Masa tu nganga x boleh jawab

      Padam
  3. Tok. Apa kelebihan geliga walinong sari ni?

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN