Isnin, 6 November 2017

KELEBIHAN DAN ILMU DATANGNYA DARI SINI



Sesekali bacalah buku ini untuk mengetahui Rahsia Al-Quran.

Pesan Ustazah Jamilah... Setiap amalan ilmu org melayu tak kira dari sekecil Bomoh sehingga Setinggi ulama menggunakan kelebihan Asbab turunnya ayat ini untuk perubatan, isian barang, isian ilmu dalam tubuh, beramal keilmuan. Malah jika di lihat kebanyakan ilmu ilmu di kebanyakan perguruan cabangnya kerohanian atau kebatinan ia berbunyi Ayat Ayat Suci Al-Quran.

Ada sebabnya ayat itu di baca dan jika di tanya kepada pihak pihak berkuasa sekalipun bahawa :


1. Ilmu kebatinan melayu
2. Mandi minyak
3. Titis limau di dalam mata

Adalah tidak di larang kerana ia ilmu KEHEBATAN org melayu, Dan juga sirr sirr Allah ke atas semua ciptaanNya.

Hanya mereka yang JAHIL dan MUNAFIK cuba merendah rendahkan kekuasaan ALLAH SWT dengan menggunakan ayat ayat lain pula bagi merendahkannya.

Jika seseorang itu memahami dan beriman kepada Allah, Nescaya dia akan bersyukur kepada Allah kerana mengetahui Bahawa Allah Sudah membekalkan kepadanya Ciptaan2 yang hebat bagi di gunakan dan di atas landasan Kalimah Bismillah Bahawa Allah itu Maha Pengaseh dan Penyayang ke atas Hamba HambaNya bagi menghadapi ancaman kafir.

=========================

Kebanyakan surat dan ayat Al-Quran berkaitan dengan peristiwa-peristiwa yang terjadi pada masa dakwah Nabi, seperti surat al-Baqarah, al-Hasyr dan al-'Adiyat, atau diturunkan karena adanya kebutuhan mendesak akan hukum-hukum Islam, seperti an-Nisa', al-Anfal, at-Thalak dan lain-lain.
Kasus-kasus yang menyebabkan turunnya sura.' dan ayat inilah yang disebut asbabun nuzul.

Mengetahui asbabun nuzul ini sangat membantu untuk mengetahui ayat Al-Quran dan untuk mengetahui makna serta rahasia-rahasia yang dikandungnya.

=======================

Silakan Copy Pastekan untuk di share ke dalam wall anda. Ia berguna bagi menyedarkan muslimin lainnya yang JAHIL tentang ISLAM melalui ilmu mereka yang masih CETEK dan DANGKAL

1 ulasan:

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN