Rabu, 26 April 2023

UMAT SIAPAKAH JIN

 



Kita ingin menceritakan Siapakah Jin kepada anda Hari ini... Agama Apakah Mereka dan Nabi Manakah Ikutan Mereka.

BANGSA JIN

Bangsa yang mempunyai badan seperti manusia, Berkulit pelbagai antaranya bersisik, licin atau berpasir kulitnya, malah ada yang kulitnya sentiasa berpeluh wangi dan ada juga yang berbau busuk bagi Jin Kafir. 

Wangi atau Busuk mereka ialah dari pengaruh makanan , mereka tidak seperti kita, Makan petai, cuma kencing sahaja berbau petai, tapi mereka... selepas makan petai, 1 badan berbau petai. 

Kaum Jin adalah Bangsa Primit yang dah terlalu lama berada di atas dunia. Semasa Zaman Sebelum manusia di ciptakan Allah SWT, mereka ini di gelar Bangsa JAN , yakni bangsa yang lebih lama dan lebih berevolusi dari Bangsa Jin Kuno yang ada sekarang. 

Bangsa JAN adalah sebuah bangsa JIn yang Maju, Moden dan Canggih , Evolusi tamadun mereka bermula dari bawah sehingga ke Tamadun paling termaju selama dunia ini di ciptakan. Mereka menciptakan Senjata senjata canggih sehingga akhirnya berperang sesama mereka . Peperangan itu sehingga menjadi habuk, merujuk kepada Padang Gurun di seluruh dunia. Anda lihat kedudukan Gurun.. di mana?.. Bukan di dalam garis selari mana mana Garisan Zon pun, bermaksud Gurun bukan terpengaruh di sebabkan Ia di zon Panas . 

Jika ia di zon panas , maka dunia ini akan di lingkari oleh 1 kawasan yang semuanya gurun betul?..lojik?. 

Semasa mereka berperang itu Bukan sahaja di bumi, Semasa evolusi tamadun mereka, Ada di antara mereka hidup di planet planet lain , di seluruh semesta, Ini membuktikan sudah berbillion Tahun semesta ini Allah Wujudkan. Sehinggakan ada planet planet yang tercemar dengan Gas gas merbahaya akibat dari Kerosakan yang mereka lakukan , lalu mereka berpindah lagi ke planet planet lain dan perkara yang sama mereka lakukan iaitu merosakkan. 

Allah menghantar tentera malaikat bagi memerangi mereka, Allah tidak berkata DIA memerangai mereka, Allah memerangi Kerajaan kerajaan yang membuat kerusakan sahaja dan menghapuskannya terus , dan yang terselamat cuma 1 di kerajaan itu yakni Azazil. Sementara di kerajaan lain yang masih tawaduk kepada Allah masih kekal ada dan kini mereka bergelar JIN. DJINN.

Sehingga lah Turunnya Nabi Adam AS bersama Hawa akibat dari keingkaran bersetubuh.. Memakan Khulbi itu bukan bermaksud memakan Buah Khulbi. ramai salah di sini. Allah menggunakan bahasa kiasan dan bahasa langit untuk menterjemahkan sesuatu, Khulbi sebenarnya ialah dada. Iblis menghasut Adam Dan Hawa Bersetubuh dengan memakan Khulbi, Dengan menjamah Buah dada dan menimbulkan Syahwat Hawa. Perkara itu menjadi larangan di Syurga Maka Allah menghukum mereka dengan mencampakkan mereka ke atas dunia dengan mencabut semua larangan ke atas mereka, bermaksud mereka boleh berbuat sesuka hati di atas dunia ini. Dan mereka di turunkan bersama Ilmu dari Syurga iaitu Ilmu memberi nama, Anda rasa apakah ilmu memberi Nama?...

Ilmu memberi nama ialah teknologi mencipta . 

Di zaman Habil dan Qabil di katakan mereka berebut Adik perempuan, namun sebenarnya ....... Ah ini dah masuk cerita apa... Stop kat sini bab Adam Hawa. 

Semasa turunnya Adam dan Hawa , Adanya bangsa bangsa Jin yang hidup bersama sama Adam NAmun kerana Adam Amat merindui Hawa, Maka seketika kemudian Allah menurunkan pula Hawa, Di katakan Hawa dan adam di turunkan di tempat berbeza, Bukan Allah nak pisahkan mereka, namun Allah ingin Adam berjalan mengelilingi dunia mengenal Dunia dan makhluk yang ada ketika itu. Pada ketika itu tiada yang Bernama Ghaib di bumi ini. Kerana Allah SWT tahu cinta Adam kepada Hawa itu amat mendalam sehinggakan mungkin jika mereka bertemu mereka tidak akan ke mana mana hanya di dalam lingkungan mereka sahaja. Maka kerana itulah Hawa di turunkan di lokasi lain. 

Masuk tajuk ni lagi aihhhh..... stop jap bab Adam Hawa. 

Sehingga ke zaman Nabi Sulaiman AS. ketamudanan dan teknologi dapat di ciptakan pantas kerana adanya makhluk lain, contohnya Jin, Bangsa Jin ini pertukangannya amat cantik, lawa dan Menawan. 

Di zaman ini lah Kemuncaknya Tamadun manusia sehinggakan adanya Kapal Kapal laut, udara dan angkasa..haa angkasa cek oii, ingat kita ni dah maju ke?.. Masa tu Raja Dunia cuma 1, semua bangsa bersatu membawa dan mencipta teknologi, Dunia sekarang?.. RAJA banyak, nak teknologi Jepun contohnya, kena beli, nak teknologi Rusia, mampuih aih depa tak juai teknologi terbaru depa kat negara lain, betui?.


Tapi di zaman tu Semua teknologi di majukan di bawah 1 Raja. Mana tak sekejap laju kemajuannya. 


Kemuncak ini ramai Jin yang memeluk agama Samawi yang di bawa oleh Nabi Sulaiman AS dan mereka ketika ini masih memakai Bahasa Suryani dan hanya sebilangan kecil memakai bahasa ciptaan mereka sendiri. 


Ketika iniLah ada kisah Kerajaan Saba' Ratu Balqis yang menyembah Matahari dan akhirnya Di kahwini Oleh Nabi Sulaiman AS.





Siapakah PuterI Saba ini?


Ratu Bilgia/sana'/sheeba ini ialah ANAK KACUKAN Jin dan Manusia,Weyhhhhhh ramai yang tak tahu kan, kalau tahu pun macam caya tak caya je kan?.. Dan adat menikah dengan jin ni masih wujud sampai ke hari iNi pun. cuma Org tak tau lah sebab adat istiadatnya tak sama pun macam manusia , takde kenduri takde makan itu ini apa semua sebab Buat kenduri ni di sunatkan dan di haruskan di zaman Nabi Muhammad, Zaman Nabi SulaIman ni di zaman mana?

Bayangkan



Ni Bapanya Jin



Dan ini ibunya Manusia



LAHIRNYA SEPERTI INI

Hybrid Manusia Kacuk Jin Yang mempunyai Kelebihan kelebihan tertentu secara alami.


Jin atau anak anak Hybrid pada ketika itu Mengikut ajaran Nabi Sulaiman AS, erti kata lain MEREKA IALAH UMMAT NABI SULAIMAN AS. 




Hanya sedikit bilangan mereka yang memeluk Agama islam di AWAL zaman Nabi Sulaiman .



Siapakah Saba dalam Kepercayaan Org melayu KINI?

BUNIAN?...BUKAN

DEWI?.... YA


Inilah Kalangan Golongan DEWA DEWI Yang masih ada darahnya adam dan Hawa , ada penulis blog yang mentafsirkan Dengan singkat bahawa KETURUNAN ADAM asal itu masih ada di angkasa di dalam kapal angkasa yang besar. Actually bukan dalam kapal angkasa, tapi di sebuah alam lain yang tapi tetap di bumi yang sama. 

Maksud peNulis itu keturunan adam, persoalannya adakah kita bukan dari keturunan adam?... Maka ada miss word kat situ. Maksud penulis itu ialah Keturunan adam masih ada di dalam diri mereka...Golongan dewa dewi ini .

Jika anda ingin melihat keindahan dewi dewi terdahulu anda boleh merujuk ke sebuAh agama yang terlalu lama yakni agama Hindu di mana mereka mengukir patung patung dewi dan dewa mereka , Jika di dalam gambar di bawah ini seksi, anda kena fikir semula di zaman Dewi ini bermula Nabi Muhammad belum di lahirkan dan belum keluar fikh yang kita fahami kini 



Ada soalan yang di tanya, mereka ni agama apa, tok tau soalan ini wujud kerana melihat pakaian mereka. 1 tok bilank... mereka wujud sebelum zaman Nabi Muhammad di lahirkan, ada Faham?. haha.

INi cerita bab jin ya, bukan Bunian, Bunian kisahnya lain.. mereka bukan dewi dewi. 

Malah ada bunian yang mengukir patung patung dewi tertentu bagi memperingati dewi yang pernah menyelamatkan mereka dari bencana 1 ketika dahulu. Mereka tidak menyembah, cuma memperingati , macam di indonesia mereka mencipta patung Sukarn0 Bapa Indonesia..itu biasa di luar negara , kita saja tak biasa.

Puteri Balqis kebolehannya ialah mengawal air laut dan mengawal Cuaca Sejuk serta ribut. Itu kelebihannya berdarah Jin atau ...berdarah biru. 

Masih adakah manusia di zaman ini berdarah biru yg tak sempat di bunuh British dulu?.......MASIH ADA..... darah biru ialah darah raja, Hanya mereka yang berkuasa sakti mampu jadi raja di zaman dulu, dan kekal sehingga kini yang kita panggil DaULAT. 

Di mana nak lihat tanda darah biru?.. Lihat urat anda.. urat tangan anda hitam, biru atau hijau?.. Jika biru, itulah tandanya anda keturunan Raja, Erti kata lain anda ada darah Keturunan Dewa dewi di mana zaman dahulu ada kalangan Nenek moyang berkahwin dengan Jin , yakni di zaman belum wujudnya Yang bernama Ghaib. Cuma anda tiada kuasa sakit yang di aktifkan kerana anda sudah banyak di perdayakan "Tell lie Vision " Apa Tell lie vision?.. sebut banyak kali anda faham apadia Tell lie vision. Mereka memperbod0hkan kita melalui perkara paling bodoh dan kita percaya, contohnya Tokoh Evolusi, siapakah dia, kelulusan apakah dia, Tokoh pencipta Elektrik , siapakah dia dan apakah kelulusan dia?.. Manusia percaya apa yang di ceritakan pemenang. 

Jin ini umatnya Nabi Sulaiman AS.

Namun perkahwinan Pracampuran ini bukan berlaku di zaman Nabi Sulaiman, ia se awal zaman Qabil dan Habil lagi. 0k stop setakat tu bab adam dan hawa. 

Ada ramai yang bertanya. Jika berkahwin dengan Dewi, bunian atau Jin ini adakah anak boleh di zahirkan di alam manusia?.. soalan ni tok muda jawab dengan soalan juga kpd anda... Soalan tok ialah wanita yang anda nikahi itu berada di alam mana dan anak itu di kandungkan oleh siapa?.. Sekiranya kita ke alam sana tubuh kita menjadi lemah 50% akibat pr0ses sedutan alam, bagaimana dengan bayi?..dokumentasi bagaimana, jika dia sakit hospital mana nak terima?.. mana dia mahu bersekolah, apatah dengan ilmu kita yang rendah dari alam ibunya yang tinggi ilmunya dan teknologinya. Waima kita ini seorang yang bijaksana masih tidak dapat menandingi ilmu pengetahuan Org org asal ibunya. 

" Jika mahu berurusan dengan mereka, tinggalkan resam manusia resam mencari kawan manusia, kalau mahu mengahwini maka ikutlah adat mereka bukan ikut adat manusia , baru dapat "

Bagaimana resam nak menikah dengan mereka?.

Jika manusia di cari kita di kampung kampung, bandar bandar, mereka di cari di hutan dan lautan

Jika Manusia bernikah di khalayak dan mengikut resam Nabi Muhammad maka bagaimana Resam Nabi Sulaiman AS, baru lah dapat

Melainkan..potong semua ni dan islamkan dia jika bukan islam dan di kahwini , pun juga di kahwini dengan cara di alam mereka melalui astral 

Ghaib VS Ghaib

Apakah yang ghaib pada diri kita yang tidak kelihatan?

ROH

Siapa ROH..Hal yang Ghaib

Maka Gunalah ia. 

Sekian











5 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah.terima kasih tok atas ilmunya.manusia lama dah kena tipu oleh pemenang keparat ni.sebagai orang tua, byk kena jelaskan semula kepada generasi muda.tp generasi muda byk yg leka dgn keseronokan dunia.patutlah dajjal kerjanya mudah dgn manusia, tp kalah juga di tgn Nabi Isa AS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar.... anak muda skrg ibarat kereta yang dah jatuh gaung kerana generasi tua dulu bawa mengundur ke belakang Jebat..mereka sekarang sedang leka dalam kereta yang sudah tersangkut di pohon tepi gaung hanya menunggu pohon itu patah sahaja

      Padam
  3. Salam,tok.jika jin2 ada yg berada diplanet lain.manusia pun juga ada diplanet lain ya tok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. W.salam wbt. Kalau bagi tok. Jika manusia ada di planet lain. Tidak mustahil.

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN