Rabu, 26 April 2023

CIRI CIRI URANG BUNIAN YANG MERENTASI ALAM MANUSIA

 PASTI ANDA INGIN MENGENALI CIRI CIRI URANG BUNIAN YANG MERENTASI KE ALAM MANUSIA UNTUK BERIADAH DAN MELAKUKAN PEKERJAAN MEREKA BUKAN?


DI BAWAH DI NYATAKAN DAN DI CERITAKAN CIRI CIRI MEREKA DAN CARA MEREKA KE ALAM MANUSIA 


Urang Bunian perlu melalui Sebuah Gerbang Yang terbina dan di warisi ribuan tahun dari dalam kawasan yang terkawal di Istana dan tujuan mereka mestilah penting untuk tujuan tertentu dan 1 lagi mestilah anak manja kesayangan Pemerintah yang menyalah guna kuasanya sebagai Pemegang amanah Gerbang. 




Antara bentuk Gerbang yang di lihat dari Alam Bunian dan Jin


Dan di bawah ialah Bentuk Gerbang itu di alam kita 





Antara ciri ciri gerbang Ialah :

Mempunyai 2 Jisim ( Pokok atau batu ) yang beratnya 100xGanda Lebih berat dari Saiz tubuhnya sendiri

Mempunyai aliran Air samada sungai, Sungai Bawah Tanah Bagi mengalirkan Tenaga Plasma Yang di gunakan Gerbang

Jauh dari manusia 

Gerhana Bulan


Gerhana Bulan tidak wajib namun jalan ini ialah Jalan Kecemasan mereka untuk pulang yang di panggil pintu

Gerbang : Sebuah Tugu yang kekal di tempatnya
Pintu : Sebuah Lubang yang berubah kedudukannya mengikut cahaya bulan


Kerana itulah pakcik pakcik yang naik kereta waktu gerhana , masuk je tempat ruang gelap, nahhh dah di kampung lain.. keluar je balik kawasan cerah dah normal, kejadian berlaku di jalan Kulai - Kota Tinggi ( Jalan Felda Taib Andak ) tahun 2006


Mereka keluar dengan Kenderaan Yang sudah di persiapkan awal awal di alam manusia Oleh Manusia Yang bersekongkol dengan mereka macam tok ni, malah ada yang membawa kereta sendiri. Itu yang tiba tiba di jalan lengang tiada kereta, jalan lurus, tiba je kan belakang anda ada 3-5 biji kereta, dan bila mereka melalui anda, semua dalamnya pakai serba putih, uii serem kan..tu la bunian, nak seram apa, kejadian berlaku setiap tahun di malam raya Jalan Lokheng, Bukit easter - Kota Tinggi Sekitar jam 11malam ke atas dan kemudian mereka akan menetap di hotel yang lengang , kehadiran mereka di hotel tu berbau wangi mengalahkan bau pewangi hotel sendiri. 

Apabila di Pasar pagi kg kg, mereka berpakaian Baju kurung lama atau baju biasa, TAPI.... berkain batik Paras atas buku lali. 

Apabila keluar ke mall mall mereka memakai Baju Kebaya atau kurung Putih Nipis dengan sedikit corak bunga di lengan atau renda bunga di hujung lengan, bertudung selendang dan jika kita memerhatikan mereka dan terdetik di hati mereka itulah bunian , muka mereka mulai pucat, terbeliak ketakutan , kita pejam mata , mereka hilang dari pandangan sekelip mata...itulah bunian yang datang nak beli baju kebaya di alam manusia. Kejadian berlaku di Mall Angsana tahun 2012 1 hari sebelum raya. 

Lelaki mereka lebih cenderung bertubuh kasar macam arab dan bulu kening mereka bercantum menandakan mereka amat Baran sekali hahah, mungkin sebab tu Gadis bunian yang halus mulus lebih suka di rangkul oleh lelaki manusia yang manis dan romantis. 


Jika ciri cirinya, ini lah antara ciri ciri yang tok ketahui owhhh ya...

Jari mereka meruncing tirus sesiapa yang ada jari macam ni mungkin kena tanya mak mak anda balik masa nak lahir dulu ada mimpi apa apa tak?... haaa silap haribulan anak pinjaman, anak balut, haaa naya naya. 


Bagi Puteri puteri yang merentasi alam untuk masuk Universiti Manusia, Mereka Banyak duduk berseorangan, mereka seperti tidak pandai bergaul dan bercakap sebagaimana remaja kita bercakap, mereka lebih banyak suka senyum tawar , sesekali mereka suka ke kampus yang angker seorang diri dan sesekali mereka bercakap seorang diri tanpa di sedari org lain, kalau kantoi baru tau dia sedang bercakap seorang diri . Mereka tidak akan keluar dari kampus untuk beriadah kecuali bersama sama teman mereka.

Puteri Puteri ini selalunya di kunjungi oleh Lelaki yang kasar tubuhnya dan menyamar sebagai pakcik, penjaga , Lelaki ini ialah panglima kerajaan yang bertugas menjaganya , bilangan Panglima yang di tugaskan menjaga seorang Puteri tidak kurang dari 5 orang dan ada di antara mereka yang bekerja sementara di Dalam Kawasan kampus sebagai Pengawal, Tukang kebun dll. 

Pergerakan mereka amat berahsia, mereka cukup berawas jika mereka di follow dari belakang dan mereka akan segera menghilangkan diri tanpa di kesan selama beberapa jam ( halimunan ) 

Apabila Aidilfitri menjelma atau cuti, mereka ni tau tau je dah hilang dari bilik kampus. Mereka cerdas dan bijak namun kebijaksanaan mereka itu di tahan agar tidak menjadi Tumpuan org lain, apa yang mereka sasarkan ialah ilmu pengetahuan , apa mereka dapat mereka hantar ke alam mereka , lulus atau gagal bukan masalah mereka, yang penting ialah Semua teks mereka terima akan di hantar pulang ke sana. Dan bila pulang ke sana Mereka akan kembali ke Kamar puteri dan Hanya Menunggu untuk di jodohkan. Itulah Puteri Puteri Kerajaan . Kalau anda bersungguh mencari , tok Jamin anda akan jumpa. Namun pastinya cinta akan sia sia kerana anda bukan pilihannya, pilihannya ketika itu ialah Ilmu. 

Pernah 1 masa dulu seorang remaja lelaki yang berjaya mengesan seorang Puteri di Sebuah pengajian tinggi di Melaka, apabila remaja lelaki ini excited dia terus menebak Gadis ini bukan manusia, esoknya gadis ini tiada lagi di kampus atau Kolej, Ia hilang selama lamanya. 

Pada Tahun 2013 remaja yang sudah menjangkau Usia Dewasa ini hadir berjumpa tok di Kulai dan menceritakan kisahnya, sehingga ke saat itu dia tidak berkahwin , dia meminta bantuan tok dan tok melakukan apa yang tok diizinkan , Pada akhirnya dia berjumpa semula Gadis ini di Tasek Linggiu atas bantuan K.Hj Lebar dan mereka di kahwinkan di situ juga dan lelaki ini tiada lagi tok jumpa kerana sudah ke alam sana. 

Dalam kes ni tok juga pelik. sebab urusan lelaki itu mudah. Sedangkan ramai lagi yang mahu tapi tidak jadi..sebab tu tok cakap.. jika anda terpilih, in Sha Allah , dengan tanpa tok sangka pun anda akan di jemput ke sana selamanya. 


Sekian bab ni




1 ulasan:

  1. Alhamdulillah . Ya bang man setuju dengan peneragan tok ni. . bang man pernah nampak anak bunian gi sekolah. Dan seorang gadis bunian bernama azlina membawa semangkuk kelopak bunga di hadapan sekolah.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN