Selasa, 27 Ogos 2019

LAWATAN HARI PERTAMA JAYAPURA TAMAT

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

Alhamdulillah lawatan pada hari pertama sudah selesai, sayangnya dan tidak tok kesali kami di larang mengambil gambar di kawasan pertapaan dan pembelajaran kerana alasannya kerana ia tidak di gemari makhluk di kawasan ini. 

Sudah berapa ramai sahaja yang tahu bahawa tok sudah di Jayapura , Papua, Indonesia?. Ya tok sudah ke sini dan lusa tok akan berangkat ke Lombok sebelum ke Madura bagi meneruskan pencarian bertemu Kiyai Gunting. 

Tok sudah berjaya mendapatkan :

1. Selendang Merah Parang terbang Melayu : RM 210

2. Minyak Keberuntungan utk kaki 8**9 : RM 110

3. Al-Quran Emas ( Maaf kerana ia cuma tidak sampai 20, siapa cepat dia dapat shj ) RM 350 seunit

4. Azimat Jawa Kuno bagi pelarisan Ampuh dan pemisah sihir dengki org lain( 3 UNIT, RM 250 SEUNIT)

5. Tambang  liring ( pelet hitam) dari Kalimantan bagi azimat Pengasehan dan kekayaan : Rm500 order di rahsia kan nama pembeli. Promosi skrg cuma RM250 SAJA

6. Tasbeh Cendana Gunung Ranjani , ia berbau harum dan mau tahu mahar bukanya berapa?... Ya cuma RM 60 seutas siap pos , 99 biji tasbeh dan berbau amat harum dari alam ghoib ( kuantiti 20 Unit sahaja , siapa cepat dia dapat. Jika permintaan tinggi, kuantiti mampu di tambah sebelum lusa )

7. Buhur SULAIMAN RM120

8. Buhur MAGHRIBI RM120

9. Buhur sulaiman SUPER RM300. PROMOSI SKRG RM150 SAJA

10. Buhur Maghribi Super RM 300. PROMOSI SKRG RM150 SAJA

11. Tali pinggang kebal (RM 90)

12. Baju Rompi kekebalan di zaman huru hara Cuma RM 90 1 suit ( baju, tali pinggang & sabuk kepala )...kebal tusuk, tembak, tetak

13. Minyak KHUSUS untuk menikah ramai lebih dari 1, ini tok request juga dan Alhamdulillah dapat , Kuantitinya cuma 36 botol shj. (RM 120)



Semua item di atas boleh terus order kepada bonda dan tok akan poskan kepada anda selepas 7hb September iaitu tarikh selepas tok selesai pertapaan Peringkat Mahaguru bagi mewakili Malaysia ( tambah 1 bidang perguruan lagi, ilmunya sama saja , cuma tingkatnya lebih tinggi dari yang di miliki sekarang ).

Anda boleh mulai order dari sekarang kerana lusa atau selepas lusa anda order dan barangnya habis, minta maaf banyak lah kerana tok sudah berangkat ke Bogor iaitu sebuah daerah yang di landa hujan setiap petangnya 365 hari dalam setahun bagi melengkapkan sesi perguruan bersama Kiyai di sana. Jadi jika order anda lewat, maaf banyak banyak. Bogor -----> Jayapura bukan dekat. Tambang perjalanannya juga agak lumayan.

Kesemua item di atas ini akan di berikan kepada tok pada esok hari kerana pada malam ini ia akan di ritualkan / di aktifkan oleh pak kiyai Haji Soleh.

Apa yang di berikan kepada beliau untuk tok ialah sebuah penghargaan akan kehadiran tok ke sana menyahut cabaran beliau dan anak anak jemaahnya untuk turut serta di dalam majlis ilmu. Malah tok ke sana terlalu awal iaitu awal 4 bulan dari tarikh asal. 




Cincin ini tanpa di syak lagi terus di sarung ke jari manis tok dan ia ngam ngam muat, ia di berikan oleh Kiyai Hj Soleh/Sholeh sebagai tanda terima kasih sudi hadir di dalam majlis ilmu mereka. Ini ialah asli Kalimah dan bukan buatan laminated , Alhamdulillah ia mempunyai aura wibawa yang mashyur dan batunya pernah di Pakai Sunan Gunung Jati untuk tempoh singkat sebelum di hadiah kepada anak muridnya bersanat sehingga ke Kiyai Sholeh , Jayapura sendiri dan kini di pegang oleh tok. Kita nak ambil berkah sahaja, berkah pemakaian yang pernah di pakai waliyullah dulu dulu. Alhamdulillah. 


Memikir juga bulan 12 ni Wife tok nak beranak dan juga permintaan tanya dari buyer cemara tuh. 

Jadi sahabat semua... anda semua ada sampai lusa untuk melakukan pesanan ya. 0178259540

Terima kasih

20 ulasan:

  1. Allah..cantik cincin tok dapat tu.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum...Tok grab 1 Tasbeh Cendana Gunung Ranjani...sudah mklum pada bonda jj...

    BalasPadam
  3. Grab Tasbeh Cendana Gunung Ranjani 1tok...

    BalasPadam
  4. Asskum Tok.Grab Tasbih Cendana 1 utas.

    BalasPadam
  5. Assalam tok..sy ada ws tok..utk order item dari sana, klu ada lah

    BalasPadam
  6. Salam tok..nk tyn selendang merah parang terbang melayu..masih ade lgi ker tok..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih. Selendang itu ada lagi 17 bakinya. Silakan mas

      Padam
    2. Maaf tyn tok..mcm manee cara guna selendang merah ni dan apo kelebihannyr tok..ade pantang larang tk ..dan ade amalan tk bila guna selendang merah ni..

      Padam
    3. selempang merah ini di pakai di bahu , ketika perang musuh tidak nampak pemakai, mereka hanya nampak parang seolah olah terbang mencantas.

      Padam
    4. Sy dh payment done detail..send bonda jj..

      Padam
  7. rompi tu yg warna hitam tulisan emas ke tok?

    BalasPadam
  8. Balasan
    1. terima kasih dato, hantar detail ke 0178259540 ya dato,tok akan poskan hari ini ke kedah dan kedah akan poskan kepada tuan tuan semua

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN